Gjest Bartenina Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Heihå! Vi skal handle spisebord og -stoler, garderobeskap og kommode til gangen, etterhvert også sofa og sofabord. Leter på ikea.no, og finn.no og finner jo en del der, men lurer på om det finnes andre billige alternativer som ikke er så godt kjent? Bor i Grenland. Vi er ikke rike, så vi vil gjøre det billig, men fint ...
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Hva med loppemarked og bruktbutikker? Søk på nett og se om du finner noe i nærheten av der du bor.
Gjest Bartenina Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Hva med loppemarked og bruktbutikker? Søk på nett og se om du finner noe i nærheten av der du bor. Smart
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Tsjernobylaksjonen i kverndalen i skien, der har de mye møbler som er ganske billige. Selvfølgelig, du må være forberedt på at ikke alt er det peneste, og de trenger kanskje et lite strøk maling, eller sofaen trenger ett teppe for å dekke over. Men De har mye bra. Sist jeg var innom, hadde de en "daybed" som så ut som om den kom splitter ny fra Bohus eller noe, til 300kr... En madrass + noen = sofa og gjesteseng.
Gjest Bartenina Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Tsjernobylaksjonen i kverndalen i skien, der har de mye møbler som er ganske billige. Selvfølgelig, du må være forberedt på at ikke alt er det peneste, og de trenger kanskje et lite strøk maling, eller sofaen trenger ett teppe for å dekke over. Men De har mye bra. Sist jeg var innom, hadde de en "daybed" som så ut som om den kom splitter ny fra Bohus eller noe, til 300kr... En madrass + noen = sofa og gjesteseng. Prøver å google dette, men finner ikke så mye om det... Er det en bruktbutikk?
Gjest Bartenina Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Ikea. Da må vi kjøre langt og spørsmålet var noe utenom ikea :-/
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Det er en bruktbutikk ved tinghuset i skien, der kan du finne mange skatter hvis du leter litt for det er ganske rotete der :)Også er det bruktbutikk i langesund og rugtvedt. Sikkert noe i porsgrunn også.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #10 Skrevet 4. oktober 2011 Ja, det er en bruktbutikk. De er oppe man-tors frem til fem, mener jeg å huske. Det finnes flere bruktbutikker rundt omkring, men Tsjernobylaksjonen er uten tvil den med best utvalg i møbler. Kenyabutikken (Herkules) og Sudanhjelpen (Porsgrunn, Domus) f.eks. har som regel bare klær og ""stæsj" (dvs vaser, tallerkner gamle lampeskjermer osv...). Skot-Tor har også lite møbler, igjen er det mest stæsj. NMS Gjenbruk ved Lietorvet har noe møbler, men jeg synes de er overpriset ift. kvalitet. Ellers så er det veldig mye fint å få tak i på Finn for tida, var innom idag og bladde gjennom alt det som kostet under 1000kr i telemark; lite som var min stil, men veldig mye som så ut som bra møbler i ålreit "moderne" stil.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #11 Skrevet 5. oktober 2011 Jysk har billigere møbler enn sånne som Bohus osv. Ofte har de "kopier" som ser likt ut det de selger på butikker som Bohus, men mye rimeligere. Kvaliteten er nok også deretter, men når man har dårlig råd så har man jo ikke valget om å kjøpe kvalitetsmøbler. Jeg har helt ok erfaring med å kjøpe sånt som skap, tv-benk, bord etc fra Jysk. Men ei venninne av meg kjøpte en sofa der som var helt ødelagt etter et par år, så jeg ville nok holdt meg unna slike ting av imitert skinn. Følg med på om de har salg i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå