Gjest Sobril Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 (endret) *slettet* Endret 1. november 2011 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg er ateist og hadde sagt akkurat det samme som damen med skarre r-en. Banner du meg opp i ansiktet er goodwillen borte. Respektløst. 4
Gjest Sobril Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 (endret) *slettet* Endret 1. november 2011 av Sobril
Gjest Spinell Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg er ikke kristen, men fordrar ikke at folk banner i samtale med meg. Jeg har erfaring fra en offentlig etat der vi av og til møtte folk som mente seg feil behandlet. Alle har rett til å bli møtt med respekt; både innringer og saksbehandler. At hun sa "ikke bann" kan likegjerne bety at hun mente "ro deg ned". Selv om hun jobber i et forsikringsselskap har hun rett til at folk oppfører seg som folk overfor henne. Telefonsamtaler der den ene parten er så sint at vedkommende banner og skjeller fører aldri til noe fornuftig. Man kan like gjerne roe seg ned og forsøke på nytt. Nå har ikke jeg hørt samtalen mellom dere, så for meg kan det like gjerne være du som overreagerer. 5
Gjest Sobril Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 (endret) *slettet* Endret 1. november 2011 av Sobril
Mann 42 Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg er ateist og hadde sagt akkurat det samme som damen med skarre r-en. Banner du meg opp i ansiktet er goodwillen borte. Respektløst. Seriøst? Du ville latt dine standarder for hva som er stueren oppførsel influere på hvordan du gjorde jobben din overfor en kunde? Det ville i så fall vært svært uproft. Kundeforholdet skal ikke lide under sånt. Det er selvsagt grenser for hvordan en kunde kan ordlegge seg og oppføre seg overfor en saksbehandler. Men SÅ hårsår kan man virkelig ikke være. Her forutsetter jeg selvsagt at TS`s fremstilling er korrekt, og at saksbehandlerens manglende evne til å hjelpe henne, faktisk var saksbehandlers manglende VILJE til å hjelpe, og at banningen hadde noe med saken å gjøre. Det er selvsagt langt fra sikkert. 3
Gjest nupp Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 hun har sikkert lov. men hadde ikke brydd meg, men mindre jeg oppfattet det som kjeft rettet mot meg. de får nok hundre telefoner fra sinte kunder. jeg hadde nok ikke sagt noe annet enn "det går ann å ha en annen tone, jeg prøver bare å hjelpe deg" og ferdig med det..
Anglofil Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Jeg er agnostiker, men jeg hadde reagert akkurat på samme måte. Det handler ikke om religion i det hele tatt, men det å ha litt folkeskikk. Selv om du ikke rettet ditt skjellsord mot henne, så kan det bli oppfattet slik, og hun kan strengt tatt ikke vite hva du tenker. Personlig sitter jeg og svarer kunder på telefon hver eneste dag, og ja, jeg får faktisk mindre lyst til å hjelpe mennesker som banner, er frekke, kjefter meg ut og lignende. Jeg gjør selvsagt det jeg må, men hvis jeg blir møtt med folk som oppfører seg sånn så gidder jeg kan ikke å gjøre det lille ekstra. Man får den servicen man fortjener rett og slett. Mvh Yvonne Endret 4. oktober 2011 av Yvonne
Personlig12 Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Det handler vel ikke om religion om man ikke syns det er ok at en banner i en samtale? Om jeg skal hjelpe noen over tlf og vedkommende bannet endel ville jeg også reagert på dette. Jeg ble faktisk nesten kastet ut av en engelsk pub (vi var der og spiste lunch) fordi jeg sa fucking et par ganger. Tviler på det hadde noe med at de var så veldig kristne, heller at språket og meningen med det en sier blir ødelagt og stygt når en banner. I en profesjonell setting bør en unngå slikt språk. Også når man prøver å oppnå noe hos ulike fagfolk.
Gjesten Skrevet 4. oktober 2011 #10 Skrevet 4. oktober 2011 Selvsagt. Ble bare så idiotisk. Hele samtalen ble snudd til hvordan hun skulle belære meg i å ikke banne istedenfor den reelle problemstillingen. Veldig ovenfra og ned dame. Ringte opp på nytt og snakket med ei annen. Gikk bra da altså, selv uten banning. Jeg skjønner ikke helt hvordan hele samtalen liksom ble snudd dit bare fordi hun sa "ikke bann". Jeg får egentlig inntrykk av at du ble litt paff av at hun turte å irettesette deg. Jeg har ikke hørt samtalen, så jeg vet ikke hvem som har rett i denne saken, men etter min erfaring er kunder ofte ganske hissige når de begynner å banne. Sikker på at du ikke overreagerte litt?
Heart Skrevet 4. oktober 2011 #11 Skrevet 4. oktober 2011 Det handler vel ikke om religion om man ikke syns det er ok at en banner i en samtale? Om jeg skal hjelpe noen over tlf og vedkommende bannet endel ville jeg også reagert på dette. Enig. Jeg ville også bedt kunden om å være så vennlig å ikke banne til meg, og har også gjort dette ved et par anledninger. Det handler ikke om å sette standarder for oppførsel, men å insistere på at en samtale i yrkessammenheng holdes på et saklig nivå, og det er ikke forenelig med banning (i Norge i 2011, ihvertfall).
Gjest Sobril Skrevet 4. oktober 2011 #12 Skrevet 4. oktober 2011 (endret) *slettet* Endret 1. november 2011 av Sobril
Gjest Eithne Skrevet 4. oktober 2011 #13 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg er Katolikk og nei jeg synes ikke jobb og religion skal blandem men at noen banner meg rett opp i ansiktet (på en fornærmende) måte - da reagerer jeg. Nå sitter jeg i et skikkelig mannsdominert miljø og glosene er ganske heftige, men det henger jeg meg ikke slik opp i. Er noe annet om noen skal stå og banne meg opp og ned i mente.
Brunhilde Skrevet 7. oktober 2011 #14 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg jobbet med kundemottak tidligere, og da ga jeg beskjed om at jeg ikke tolererte banning. Det har ikke noe med snerpethet å gjøre, jeg banner ofte og gjerne, men med respekt for offentlig tjenestemann som jeg i dette tilfellet var. Hvis jeg opplevde at banningen var et utstlag av ren fortvilelse valgte jeg som regel å overhøre. Det er forskjell på "faen" og "faens kjerring"... Hadde på den annen side ikke reagert når settingen er som ts beskriver, da hadde gjerne empatien tatt overhånd. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #15 Skrevet 8. oktober 2011 Seriøst? Du ville latt dine standarder for hva som er stueren oppførsel influere på hvordan du gjorde jobben din overfor en kunde? Det ville i så fall vært svært uproft. Kundeforholdet skal ikke lide under sånt. Jeg er helt enig med deg Mann 42. Det er helt utrolig hva arbeidsgivere rundt omkring tillater av kundebehandling. Jeg ville ikke hatt en ansatt som lot jobben være goodwill-avhengig. På jobben min, så hadde jeg forleden dag en pasient som var utrolig misfornøyd med å ikke bli innlagt på sykehus. Jeg opplevde at både sykepleier og lege tryglet pasienten om å høre på den fornuftige informasjonen de ga ham, mens pasienten selv bare var opptatt av å ta ut misnøyen med systemet slik det fungerte (politikerbestemt), og både snakket høyt, bannet og var plagsom. Når han først var sånn halvveis samarbeidsvillig, så stod all på pinne for ham. Dette er noe jeg har sett på intox-pasienter også. Det å oppføre seg som en drittsekk, er en stor fordel. Motsatt, så er sladringen på hverandre så ekstrem på sykehus, så det er ingen som tør å si noe som kan oppfattes som negativt.
kaprifolen Skrevet 8. oktober 2011 #16 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg jobbet med kundemottak tidligere, og da ga jeg beskjed om at jeg ikke tolererte banning. Det har ikke noe med snerpethet å gjøre, jeg banner ofte og gjerne, men med respekt for offentlig tjenestemann som jeg i dette tilfellet var. Hvis jeg opplevde at banningen var et utstlag av ren fortvilelse valgte jeg som regel å overhøre. Det er forskjell på "faen" og "faens kjerring"... Hadde på den annen side ikke reagert når settingen er som ts beskriver, da hadde gjerne empatien tatt overhånd. Hihi, selv om jeg finner signaturen din litt provoserende og alt sånn, så er jeg HELT enig med deg i dette innlegget! (ikke meningen å lage dette til en sak om signaturen, men bare for å påpeke at holdning til banning ikke bare har med religion/livssyn å gjøre. Og her lå eksempelet så tydelig!) Understreker også det jeg har fetet ut. Det er stor forskjell på "nå skal du faen i meg høre her!!!!" og "jammen, *snufs*, hva faen skal jeg gjøre da...?" om noen klarer å "høre" forskjellen på de setningene? 1
kaprifolen Skrevet 8. oktober 2011 #17 Skrevet 8. oktober 2011 (endret) . Det å oppføre seg som en drittsekk, er en stor fordel. jeg jobber ikke innen omsorgen lenger, men i butikk, og det der plager meg så innmari!!! Når det kommer folk med klager på ting som ikke er reklamasjoner, men egenpåførte skader og sånn! Det er gjerne de som vet at de ikke har noen sak som er hissige, frekke, kjefter og hyler i butikken. Sist det skjedde fikk jeg faktisk sagt "greit, om du vil ta det høyere opp må du gjerne gjøre det, og det kan godt hende de innfrir kravet ditt, men da er det bare for å gjøre deg fornøyd, ikke fordi jeg tar feil", og det smakte SÅÅÅÅ godt! (var forøvrig et gammelt og tydelig øøøødelagt produkt uten snev av produksjonsfeil) Endret 8. oktober 2011 av kaprifolen
babord Skrevet 8. oktober 2011 #18 Skrevet 8. oktober 2011 Synes faktisk ikke det var feil sagt. Dersom hun gir deg dårligere service med vilje etterpå så er det feil, men selve setningen synes jeg er ok. Jobben hennes er å hjelpe deg og gi deg informasjon, ikke å bli bannet til og kjeftet på. Hvis man er misfornøyd kan man levere en klage på skikkelig vis. 1
KaffeLars Skrevet 9. oktober 2011 #19 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har møtt religiøse f eks i helsevesenet, det er ikke noe hyggelig. Men banning er veldig useriøst hvor man enn kommer. F eks hvis jeg ikke får hotellrommet mitt, så setter jeg meg heller ned og later som jeg har tenkt å ta livet av meg. I hvert fall har jeg tenkt å begynne med det snart. Eller øve inn et mindre psykotisk anfall? Jeg har også øvet inn neon linjer om Immanuel Kant http://no.wikipedia.org/wiki/Kritikk_av_den_rene_fornuft Han lurer på hvorfor noen prøver å protestere mot rene fakta og ren fornuft. At jeg ikke får hotellrommet i tide, som jeg har betalt en formue for, det mener hotellansatte er "noe som bare skjer", dvs "shit happens", at de ikke har noe med det, de bare eier og driver hotellet. Og det viktigste av alt: det er ikke noe de skal gi meg refusjon for eller lide for. Jeg må selv regne med å ta alt ubehaget og utgiftene. At de samme er i stand til å rent ut lyve så det renner, det vet jeg siden jeg var 15 år. De ikke en gang blunker når de blir avslørt, og dekker hverandre som rasende bjørnemødre dekker sine barn.
Gjest Spinell Skrevet 9. oktober 2011 #20 Skrevet 9. oktober 2011 Flere som bør ta medisinene sine, ser jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå