AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #21 Skrevet 4. oktober 2011 Fordi mennesker som gå i moteklær, hører på listemusikk og har a4-liv er dritkjedelige mennesker som aldri har tatt et eget valg er i livet... Ugh. Blir seriøst kvalm av alle gjennomsnitterne.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #22 Skrevet 4. oktober 2011 Fordi mennesker som gå i moteklær, hører på listemusikk og har a4-liv er dritkjedelige mennesker som aldri har tatt et eget valg er i livet... Ugh. Blir seriøst kvalm av alle gjennomsnitterne. Hva i all verden vet du om det? Jeg har flere venner i denne kategorien som er fantastiske, reflekterte, morsomme og interessante mennesker. Selv om de går i vanlige klær og har mann og 1,4 barn eller hva enn gjennomsnittet er nå om dagen. Men selvfølgelig, hvis kriteriet ditt for å være et bra menneske er septum og dreads, så sier det mer om deg enn disse "dritkjedelige gjennomsnitterne". 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #23 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg syns det er fantastisk med folk som går stilig og moteriktig kledd Ikke fordi det er mote, men fordi det er fint. Syns folk som liksom skal skille seg ut i stygge, uflatterende klær er verre. Javel, du er "spesiell", men jeg har fine klær. Jeg går i det jeg vil, men følger samtidig moten, er en mulig kombinasjon nemlig! 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #24 Skrevet 4. oktober 2011 Men selvfølgelig, hvis kriteriet ditt for å være et bra menneske er septum og dreads, så sier det mer om deg enn disse "dritkjedelige gjennomsnitterne". Nei, jeg har ikke sagt et ord om septum og dreads. Men etter 40 år på denne planeten, hvor jeg har bodd over hele landet, er min erfaring at de som ser ut som alle andre, de er som alle andre, og har svært lite interessant å komme med. Ikke har de opplevd noe spennende, ikke har de lest noen spennende bøker (kun norsk og svensk krim), ikke ser de noen spennende filmer (nei, det som gå på TV2 og Fem da og sånt da), ikke har de noen spennende hobbyer, ikke har de noen formening om musikk (pleier bare å sette på radion jeg)... Æsj, spar meg. Gi meg mennesker som har tatt sjangser, gått på snørra, er annerledes, som faktisk tenker... 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 4. oktober 2011 #25 Skrevet 4. oktober 2011 Har prøvd meg på en slik tråd tidligere, men det ble vel sånn omtrent null respons. Synes det er helt ok å få nye impulser og ideer, men dette med å følge motebildet slavisk har jeg aldri forstått meg på. Det som er interessant å konstatere er at syklusen deles inn i tre faser; trendy, mainstream og UT! Det kan ta en del tid mellom ytterpunktene eller det kan gå rasende fort. Når siste stadium er passert så er det bort imot "straffbart" å kle seg i de klærne. Da blir man ledd av og omsnakket i negative ordelag hos dem som har hoppet på den nye trenden. Mennesker er fortsatt rare dyr! hehe ja ikke sant. Om noen ser noen i et plagg som nettopp ble ut så sier folk liksom: "Herreguuud se på de buksene der da. Den er jo bare såååå 2010" Hehehe
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #26 Skrevet 4. oktober 2011 Nei, jeg har ikke sagt et ord om septum og dreads. Men etter 40 år på denne planeten, hvor jeg har bodd over hele landet, er min erfaring at de som ser ut som alle andre, de er som alle andre, og har svært lite interessant å komme med. Ikke har de opplevd noe spennende, ikke har de lest noen spennende bøker (kun norsk og svensk krim), ikke ser de noen spennende filmer (nei, det som gå på TV2 og Fem da og sånt da), ikke har de noen spennende hobbyer, ikke har de noen formening om musikk (pleier bare å sette på radion jeg)... Æsj, spar meg. Gi meg mennesker som har tatt sjangser, gått på snørra, er annerledes, som faktisk tenker... Okei, så man må gå i stygge klær for å være spennende. Greit å vite:) Skal ta på meg Buffalosko, Poco Loco-genser og en lang grønn frakk, så blir jeg nok mer gøy å snakke med Å la seg inspirere av mote er så langt fra kjedelig som du kommer. Virker som om det er noe "jeans og hettegenser"-gjengen (og DE er kjedelige de) sier for å hevde seg. Mote betyr ikke å gå likt kledd. Kan man noe om mote vet man ikke. Det man ser på ungdomsskolen (typisk fordi der går alle likt kledd) er ikke nødvendigvis MOTE. Populært osv ja, men ikke mote. Jeg kler meg ikke likt noen jeg kjenner selv om jeg liker å se stilig og tidsriktig ut. Skal jeg virkelig skille meg ut må jeg ta på meg noe som er så stygt at ingen andre vil gå med det Heller pen, enn å se ut som et unikt troll. 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #27 Skrevet 4. oktober 2011 Kan man noe om mote vet man ikke. Rettelse: ... vet man DET. Ikke ikke:p
Gjest BettyBoop28 Skrevet 4. oktober 2011 #28 Skrevet 4. oktober 2011 Okei, så man må gå i stygge klær for å være spennende. Greit å vite:) Skal ta på meg Buffalosko, Poco Loco-genser og en lang grønn frakk, så blir jeg nok mer gøy å snakke med Å la seg inspirere av mote er så langt fra kjedelig som du kommer. Virker som om det er noe "jeans og hettegenser"-gjengen (og DE er kjedelige de) sier for å hevde seg. Mote betyr ikke å gå likt kledd. Kan man noe om mote vet man ikke. Det man ser på ungdomsskolen (typisk fordi der går alle likt kledd) er ikke nødvendigvis MOTE. Populært osv ja, men ikke mote. Jeg kler meg ikke likt noen jeg kjenner selv om jeg liker å se stilig og tidsriktig ut. Skal jeg virkelig skille meg ut må jeg ta på meg noe som er så stygt at ingen andre vil gå med det Heller pen, enn å se ut som et unikt troll. Er ganske enig. Er helt idiotisk om man må kle seg som en tulling for å skille seg ut. Man vil jo skille seg ut på en positiv måte ikke på den måten at folk tror man har stukket av fra psykiatrisk avdeling. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #29 Skrevet 4. oktober 2011 Er ganske enig. Er helt idiotisk om man må kle seg som en tulling for å skille seg ut. Man vil jo skille seg ut på en positiv måte ikke på den måten at folk tror man har stukket av fra psykiatrisk avdeling. Ja, er nettopp det. For klær som er fine, har jo nødvendigvis andre også. Av alle nesten 5 mill folk i Norge skal man finne noe rimelig stygt for å ha det i fred Jeg skiller meg ut på den måten at jeg pynter meg mye. Fine kjoler og hæler til hverdags f.eks. Det får jeg komplimenter for, til tross for at jeg er moteriktig og dermed et grusomt kjedelig menneske :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #30 Skrevet 4. oktober 2011 Okei, så man må gå i stygge klær for å være spennende. Greit å vite:) Skal ta på meg Buffalosko, Poco Loco-genser og en lang grønn frakk, så blir jeg nok mer gøy å snakke med :fnis: Men jeg er enig med deg. For all del, jeg synes det er spennende med unike og fargerike mennesker. Men det kan være like spennende med "gjennomsnitterne" bak overflaten. Det vet man ikke før man har blitt kjent med de. Jeg synes det er dumt å dømme mennesker på grunn av klærne de går i. Du er ikke nødvendigvis kjedelig fordi du går i kjedelige antrekk, kanskje du bare driter i klær. Og du er ikke nødvendigvis veldig spesiell fordi du "har en helt egen stil". 2
Anglofil Skrevet 4. oktober 2011 #31 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har aldri hatt et behov for å være trendy og klær meg i det jeg trives best i. Det er klart, hvis det er noe av det som er trendy som jeg liker, så går jeg med det, men ikke fordi det er trendy i seg selv. Ja, jeg er lavkarber, men ble det før det egentlig ble så fryktelig in, jeg gjør det selvfølgelig fordi det er det kostholdet jeg trives best med. Mvh Yvonne
Cho Kon It Skrevet 4. oktober 2011 #32 Skrevet 4. oktober 2011 Så de som liker det som er mote, de kler seg ikke i hva de vil, nei? De tvinger på seg uniformen? Æsj altså. Er så lei av "spesielle" mennesker som mener andre bare er sauer fordi de går i "moteklær" (altså det meste som er i butikkene), høres på listemusikk og har a4-liv. Hvem er dere til å dømme disse menneskene? La nå folk gjøre som de vil. Forøvrig enig med AB over meg. Har jeg sagt det at de som går i moteklær ikke kler seg i hva de vil? Det var kanskje et dårlig formulert utsagn fra min side, det jeg mente med "folk som kler seg i hva de vil" er folk som kler seg etter personligheten og ikke etter trender. Jeg forteller meg hva jeg skal gå med, ikke et blad eller en trend. Der er forskjellen. Og hvis jeg mener at en flokk med mennesker som kler seg likt, hører på lik musikk og snakker om de samme tingene oppfører seg som sauer, så kan jeg få lov til å mene det. Det at du tar deg nær av det er jo bare en indikasjon på at du føler deg truffet. Helt til slutt: "La nå folk gjøre som de vil"?? Nei, jeg har nemlig tenkt til å sperre alle moteslaver inne, fordi de ikke følger min ideologi. Føkk dere.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #33 Skrevet 4. oktober 2011 Har jeg sagt det at de som går i moteklær ikke kler seg i hva de vil? Det var kanskje et dårlig formulert utsagn fra min side, det jeg mente med "folk som kler seg i hva de vil" er folk som kler seg etter personligheten og ikke etter trender. Jeg forteller meg hva jeg skal gå med, ikke et blad eller en trend. Der er forskjellen. Og hvis jeg mener at en flokk med mennesker som kler seg likt, hører på lik musikk og snakker om de samme tingene oppfører seg som sauer, så kan jeg få lov til å mene det. Det at du tar deg nær av det er jo bare en indikasjon på at du føler deg truffet. Helt til slutt: "La nå folk gjøre som de vil"?? Nei, jeg har nemlig tenkt til å sperre alle moteslaver inne, fordi de ikke følger min ideologi. Føkk dere. Du formulerte det slik, ja. Jeg føler meg ikke truffet, jeg har vel det mange ville kalt en veldig sær stil. Men jeg er så lei av at folk skal legge seg oppi hva andre går med, og tillegge de personlighet basert på det. Man trenger liksom ikke farge håret rødt og ha piercinger for å være en spennende person. Det er jo trossalt innsiden som teller. Men "snakker om de samme tingene" - det har jeg aldri sagt. Det er jeg enig i er kjedelig. Nå snakker jeg kun om klesstil, og det var det jeg trodde du også gjorde. Og for all del, du har lov til å mene hva du vil.
Cho Kon It Skrevet 4. oktober 2011 #34 Skrevet 4. oktober 2011 Du formulerte det slik, ja. Jeg føler meg ikke truffet, jeg har vel det mange ville kalt en veldig sær stil. Men jeg er så lei av at folk skal legge seg oppi hva andre går med, og tillegge de personlighet basert på det. Man trenger liksom ikke farge håret rødt og ha piercinger for å være en spennende person. Det er jo trossalt innsiden som teller. Men når har jeg lagt meg oppi hva andre har på seg? Jeg har en mening om det, som omtrent alle andre, men jeg kan ikke huske at jeg har lagt meg oppi hva noen andre har på seg. Men "snakker om de samme tingene" - det har jeg aldri sagt. Det er jeg enig i er kjedelig. Nå snakker jeg kun om klesstil, og det var det jeg trodde du også gjorde. Og for all del, du har lov til å mene hva du vil. Det var du som tok opp "sauer" og jeg skrev hva jeg la i det begrepet. Man blir ikke en sau av å kle seg etter moten, det er i så fall din definisjon av begrepet.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #35 Skrevet 4. oktober 2011 Har jeg sagt det at de som går i moteklær ikke kler seg i hva de vil? Det var kanskje et dårlig formulert utsagn fra min side, det jeg mente med "folk som kler seg i hva de vil" er folk som kler seg etter personligheten og ikke etter trender. Jeg forteller meg hva jeg skal gå med, ikke et blad eller en trend. Der er forskjellen. Og hvis jeg mener at en flokk med mennesker som kler seg likt, hører på lik musikk og snakker om de samme tingene oppfører seg som sauer, så kan jeg få lov til å mene det. Det at du tar deg nær av det er jo bare en indikasjon på at du føler deg truffet. Helt til slutt: "La nå folk gjøre som de vil"?? Nei, jeg har nemlig tenkt til å sperre alle moteslaver inne, fordi de ikke følger min ideologi. Føkk dere. Men hvordan vet du om folk som kler seg i moteklær gjør det fordi de vil være trendy og ikke fordi de liker moten? Det skjønner jeg ikke helt. Som du sier kan de jo fint kle seg som de vil også, kanskje personligheten passer med trenden. Det er derfor jeg tror det er et litt håpløst tema, fordi det veldig ofte er umulig å vite hvorfor folk gjør ting basert på hvordan det ser ut utenfra, når man bare skrur av sine egne fordommer (og der er jeg ganske skyldig selv). 2
FantasDick Skrevet 4. oktober 2011 #36 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg er litt opptatt av å være oppdater i forhold til klær og utseende. Jeg synes mote er gøy og en måte å uttrykke seg selv på. Jeg plukker ut det jeg liker av trendene og legger til mine egne detaljer for en oppdatert stil som likevel er veldig "meg". Jeg er vel alt annet enn et kjedelig a4-menneske, mine venner og bekjente hadde absolutt ikke kjent igjen den beskrivelsen av meg, selv om jeg følger med på trender. Jeg hører absolutt ikke på liste-pop, jeg har ikke noe kjedelig liv, jeg er ikke tørr eller kjip å være sammen med. Jeg er alternativ, litt sær, veldig spesiell og festlig - men med stil.
Cho Kon It Skrevet 5. oktober 2011 #37 Skrevet 5. oktober 2011 Men hvordan vet du om folk som kler seg i moteklær gjør det fordi de vil være trendy og ikke fordi de liker moten? Det skjønner jeg ikke helt. Som du sier kan de jo fint kle seg som de vil også, kanskje personligheten passer med trenden. Det er derfor jeg tror det er et litt håpløst tema, fordi det veldig ofte er umulig å vite hvorfor folk gjør ting basert på hvordan det ser ut utenfra, når man bare skrur av sine egne fordommer (og der er jeg ganske skyldig selv). Det kan jeg jo ikke vite (og det er ikke ofte jeg gidder å reflektere noe særlig over hvorfor folk kler seg som de gjør, hvis ikke det er veldig tydelig), det er kanskje derfor jeg ikke pleier å konfrontere folk med valg av antrekk? Som jeg sa, jeg har en mening, som omtrent alle andre, den kan ikke du endre uansett hvor dum du synes den er.
kanelsnurr Skrevet 5. oktober 2011 #38 Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Men er det ikke egentlig motsatt av sånn TS framstiller det; Hva designerne sender ut på catwalken, bestemmes jo i veldig stor grad av hva trendforskere sier er tendensene/hvordan smaken endrer seg hos folket. Det er jo derfor man ser så mange av de samme elementene hos så mange designere uavhengig av hverandre. Så når motebladene "dikterer" trendene, så forsterker de egentlig bare de tendensene som allerede er. Så det som er en interessant diskusjon er hvorfor endrer smaken seg så mye? Man skulle jo tro at estetisk pent var ganske konstant. For de aller fleste, som er opptatt av å ikke følge alle trender, er jo allikevel med på den kollektive smaksendringen. Selv om man ikke vil bruke cape, eller poncho hva det er som er "akkurat nå," så opfatter samme personer f.eks. hva skuespillerne hadde på seg i første sesong av Friends som stygt sett med "dagens øyne." Jeg liker å tro at jeg ikke følger trender bare fordi de er trender, men er mer optatt av hva som er min stil, og hva som passer min kropp. Men jeg ser jo at jeg blir påvirka av hva som "gjelder" uansett. Endret 5. oktober 2011 av kanelsnurr 3
otilie Skrevet 6. oktober 2011 #39 Skrevet 6. oktober 2011 jeg er veldig glad i å kle meg altenertivt, men samtidig er jeg glad i mote, og kan gå kledd i det som er 'in' også... jeg er venner med både alternativt kledd mennesker, og 'vanlige' mennesker. Da jeg var yngre 'htet jeg alle bertene' men nå har jeg skjønt at det er ikke noe vits med fordommer mot folk uansett. Uansett om de har hanekam og nagler, eller går helt likt kledd som venninna si. Klær sier ikke alltid noe om personen som bruker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå