AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man til enhver til skal være TRENDY... Jeg poster dette i klær og mote, men jeg tenker på alt; hus og interiør, bil, hvilken MAT man spiser (lavkarbo, anyone...) Hvorfor lever du livet ditt etter hva et magasin sier du skal gjøre? Hvorfor ser du ut akkurat som alle andre? Hvor ble det av det å gjøre EGNE valg, tenke EGNE tanker?! I fjor satt jeg med noen bekjent og diskuterte klær og stil... Forbi oss går en jente i poncho. "hahahaha, poncho, fy fader så teit, det er bare såå stygt"... Og gjett hvem som når går rundt i poncho og mener de er dødslekre, og ikke minst unike og stilige. Hvorfor la et glossy magasin diktere hva du skal ha på deg, eller hva slags gardiner du skal ha? Hvorfor må du spørre på KG om du får "lov" til å bruke støvlette du kjøpte i fjor? Hvorfor bryr du deg om hva andre mener om de jævla støvlettene? Jævla saueflokk... Takke meg til mennesker som driter i trender, som har sin egen stil på kropp og hjem; det er gjerne de menneskene det finnes vettuge tanker i hodene til... 13
Djungelvrål Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Enig, heller aldri skjønt de som på død og liv skal se ut og ha det som alle andre.. Flere går også i trendy klær selv om de ikke under noen omstenigheter kler det! Patetisk! Det gjelder også interiør, shabby chic. Åh sug meg langsomt, er så lei!!!!!!!!!!
Gjest Regza Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Fordi mennesker er flokkdyr, enkelt og greit. 1
Shinana Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Har prøvd meg på en slik tråd tidligere, men det ble vel sånn omtrent null respons. Synes det er helt ok å få nye impulser og ideer, men dette med å følge motebildet slavisk har jeg aldri forstått meg på. Det som er interessant å konstatere er at syklusen deles inn i tre faser; trendy, mainstream og UT! Det kan ta en del tid mellom ytterpunktene eller det kan gå rasende fort. Når siste stadium er passert så er det bort imot "straffbart" å kle seg i de klærne. Da blir man ledd av og omsnakket i negative ordelag hos dem som har hoppet på den nye trenden. Mennesker er fortsatt rare dyr!
Gjest Sobril Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Følger ingen trender, men skal man kjøpe et nytt klesplass må man forsåvidt kjøpe det som er "siste mote" (hvis man drar til en ordinær klesbutikk). Jeg har forøvrig verken råd eller behov for å være trendy.
Gjest Raindrops Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg merker egentlig lite av denne slaviske følgingen av moter og trender. Kommer tydeligvis an på hvem man omgås. Er det virkelig så mange som henger seg på alt av mote og trender, uavhengig av hva det er? 2
Cho Kon It Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg merker egentlig lite av denne slaviske følgingen av moter og trender. Kommer tydeligvis an på hvem man omgås. Er det virkelig så mange som henger seg på alt av mote og trender, uavhengig av hva det er? Enig, tror dette har mye med miljø å gjøre.
Snop Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 Så lenge man liker det man har på seg, ser jeg ikke problemet. Jeg synes selv det blir litt vanskelig å gå MOT strømmen med vilje, da jeg enkelt og greit kjøper det de har i butikken og som jeg liker, og da har det seg jo sånn at det som er i butikken stort sett er siste mote. Og så liker jeg å prøve nye ting, og når det da kommer nye ting, ja da prøver jeg det Så har det seg sånn at det hender jeg liker det. Det er faktisk ikke verre enn det Jeg gidder ikke å gå i dongeribukse og hettegenser hele livet kun for å demonstrere at jeg ikke følger trenden (for å sette det veldig på spissen) 3
Gjest Raindrops Skrevet 3. oktober 2011 #9 Skrevet 3. oktober 2011 Så lenge man liker det man har på seg, ser jeg ikke problemet. Jeg synes selv det blir litt vanskelig å gå MOT strømmen med vilje, da jeg enkelt og greit kjøper det de har i butikken og som jeg liker, og da har det seg jo sånn at det som er i butikken stort sett er siste mote. Og så liker jeg å prøve nye ting, og når det da kommer nye ting, ja da prøver jeg det Så har det seg sånn at det hender jeg liker det. Det er faktisk ikke verre enn det Jeg gidder ikke å gå i dongeribukse og hettegenser hele livet kun for å demonstrere at jeg ikke følger trenden (for å sette det veldig på spissen) Det er jeg helt enig i, og jeg ser ikke noe galt i å prøve nye ting. Selv har jeg faktisk kjøpt meg en poncholignende sak bare for å se om det hadde noe for seg, men jeg synes ikke det så pent ut på meg, så jeg bruker den som skjerf istedenfor. Så nei, jeg gidder ikke å la være å prøve nye ting bare fordi "alle andre" bruker det. Det som er morsomt med mote og trender er jo å finne de elementene man liker, og integrere det i sin egen stil. Da blir det fort unikt likevel
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #10 Skrevet 3. oktober 2011 Det er ikke mange i min omgangskrets heller som er av de menneskene jeg snakker om, jeg ser det mest blant andre, her på KG, jentene jeg ser på gata osv... Det er selvfølgelig ikke min mening at man bevisst skal kle seg utrendy (like teit det), eller la vær å kjøpe ting som er i butikken. Men det jeg synes er idiotisk er de som følger hva KG, Cosmopolitan osv sier er trendy, in og must-haves, uten kritisk sans. De som ukritisk tar på seg røde skinnbukser og kamelfargede ponchoer, noe de aldri ville vurdert å gå i for et halvt år siden, bare fordi et magasin sier at det er det de skal gå i nå... De jentene som ser ut som kopier av en prøvedokke på gata, som du ikke ser et eneste hint av personligheten deres (or lack thereof) i hvordan de ser ut.
Snop Skrevet 3. oktober 2011 #12 Skrevet 3. oktober 2011 De som ukritisk tar på seg røde skinnbukser og kamelfargede ponchoer, noe de aldri ville vurdert å gå i for et halvt år siden, bare fordi et magasin sier at det er det de skal gå i nå... De jentene som ser ut som kopier av en prøvedokke på gata, som du ikke ser et eneste hint av personligheten deres (or lack thereof) i hvordan de ser ut. Jeg tror ikke det er mange som tar på seg klær de ikke føler seg fin i. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #13 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg kler meg i det jeg syns er fint, ikke fordi det er trendy. Feks skinnbukser skygger jeg unna fordi jeg ser kraftig ut i det. Gult og oransje derimot, som var in i sommer, elsker jeg og hang meg derfor på den trenden. Syns det er verre med folk som ikke følger trenden enn som følger den. Samfunnet forandrer seg, moten følger med. Man utvikles osv Jeg plukker opp trenden jeg liker og droppe de jeg ikke liker/kler. 1
Auri Skrevet 3. oktober 2011 #14 Skrevet 3. oktober 2011 Hvordan i alle dager er det verre å være blant de som ikke følger trendene? Jeg gjør det overhodet ikke; hva er jeg da, et utskudd i samfunnet?
Cho Kon It Skrevet 3. oktober 2011 #15 Skrevet 3. oktober 2011 Syns det er verre med folk som ikke følger trenden enn som følger den. Samfunnet forandrer seg, moten følger med. Man utvikles osv Ja det er fælt med de som ikke følger moten, som går rundt og kler seg i hva de vil! Fysj! På med uniformen!
Auri Skrevet 3. oktober 2011 #16 Skrevet 3. oktober 2011 Ja uff Scaramouche, sånne som du og jeg som kler oss ifølge personligheten vår, ikke de glossy damebladene, burde bare bli satt i en koloni på avsidesliggende øy... Slik at verden blir kvitt oss XD
Cho Kon It Skrevet 3. oktober 2011 #17 Skrevet 3. oktober 2011 Ja uff Scaramouche, sånne som du og jeg som kler oss ifølge personligheten vår, ikke de glossy damebladene, burde bare bli satt i en koloni på avsidesliggende øy... Slik at verden blir kvitt oss XD Vi burde skamme oss, burde vi!
Gjest Jytte Skrevet 3. oktober 2011 #18 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg legger ikke så mye merke til dette fenomenet i dagliglivet - synes de fleste er flinke til å kle seg. MEN jeg reagerer når jeg ser eliten samles på den røde løper, da er det ofte lite variasjon å skimte. Glemmer ikke en gang jeg så Vanessa Rudjord (som er en kjempevakker og flott kvinne) og tre av sine kjendisvenninner stille på den røde løperen i nesten like, hvite korte kjoler. Så står det i teksten til bildet at de følger som vanlig moten og bla, bla, bla .. Vanessa er så flott at hun kler alt, så hvorfor ikke kle seg litt mer spennende enn det slaviske motekjøret? Når jeg ser kvinner kle seg opp ved fine anledninger så er det nesten uten unntak spinnkorte kjoler og gal-høye hæler. Det virker så panisk på meg - nesten usmakelig. Det er jo SÅÅ mye stilig man kan kle seg i ...
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #19 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg pleier ikke å svare på disse trådene, fordi jeg alltid får inntrykk av at TS aller helst vil skryte indirekte av seg selv og hvor unik h*n er fordi h*n ikke går i samme uniform som alle andre. Saken er jo at vi alle er mer eller mindre sauer på forskjellige områder. Jeg har venninner som ALDRI ville ha handlet på HM, fordi de er gothere og ikke vil være med i saueflokken. Men de ser jo helt like ut som alle vennene de har i det miljøet, så for meg, som ikke kjenner stilen, er det umulig å se noen forskjell på dem. Sånn er det kanskje om man ikke er interessert i mainstream-mote også? Man ser ikke de små nyansene som de som er veldig opptatte av det gjør. Jeg kjenner ingen som er manisk opptatte av å være trendy. Men de fleste har en interesse for et område som gjør at de er oppdaterte der, og resten kan skure og gå. Hvis du ser meg på gata (og jeg akkurat har handlet klær, det skjer ikke så ofte), vil du sikkert tenke at jeg er en trendnisse, fordi jeg har kjøpt det jeg likte av det jeg fant i butikken, og det er jo nødvendigvis på mote. Jeg bryr meg ikke så mye om klær. Det du ikke ser, er at jeg har en lidenskap for møbler og har ting hjemme som aldri kommer i noe vanlig boligmagasin (men hvis det gjør det, er jeg en trendnisse da?). Eller at jeg er såpass bevandret i matlaging at jeg i mange år har laget mat av den typen folk nå ser på som trendmat, lenge før det ble trendy. Men noen som ser meg lage mat, vil sikkert tenke at jeg har plukket det opp nå. Det blir så teit å skulle dømme folk man ikke kjenner på bakgrunn av det man ser på gata. Folk man kjenner, greit nok. Men folk man såvidt har snakket med eller ikke møtt i det hele tatt? Og det går faktisk an å endre mening om ting (jf. poncho, jeg syntes det var ganske grusomt første gang jeg så det, men venninnen min har en som sitter veldig fint på henne, og den liker jeg godt). Det heter vane og tilvenning, ikke "saueflokk". Man må ikke mene det samme for alltid. Og bare fordi en selv ville ha gjort ting annerledes, kombinert klær annerledes osv. betyr det ikke at andre ikke tenker og bare går med strømmen. Det er ikke nødvendigvis noen motsetning mellom å tenke selv og å gjøre som mange andre gjør, de fleste av oss er bare ikke spesielt unike, selv om vi liker å tro det selv. 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #20 Skrevet 4. oktober 2011 Ja det er fælt med de som ikke følger moten, som går rundt og kler seg i hva de vil! Fysj! På med uniformen! Så de som liker det som er mote, de kler seg ikke i hva de vil, nei? De tvinger på seg uniformen? Æsj altså. Er så lei av "spesielle" mennesker som mener andre bare er sauer fordi de går i "moteklær" (altså det meste som er i butikkene), høres på listemusikk og har a4-liv. Hvem er dere til å dømme disse menneskene? La nå folk gjøre som de vil. Forøvrig enig med AB over meg. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå