Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei veninne planelgger helgetur til Tromsø første helgen i desember! Aldri vært i Tromsø før, og er veldig spent på hva de har å tilby! Noe å anbefale når vi skal dit? Ligger kjøpesentrene nærme hverandre? Hvilke hotell er å anbefale? :) uteplass og anbefale?

Håpe på massa svar fra de som har vært i Tromsø:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De to største kjøpesentrene ligger like ved hverandre (rett ved flyplassen). Sentrum er det fint å traske i rundt juletider.

Uteplasser er det mange av, så der er det bare å ta det som det kommer. Jeg vil anbefale dere en tur innom biblioteket og kinoen. Aunegården kan anbefales som spisested, god mat og gode kaker.

Skrevet

Takk for svar :) Er ikke noe intr i bøker, så biblioteket er ikke så interisant :-) Hva heter kjøpesentrene ved flyplassen? Vet du om det går bussen fra flyplassen til sentrum jevnlig?

Skrevet

Takk for svar :) Er ikke noe intr i bøker, så biblioteket er ikke så interisant :-) Hva heter kjøpesentrene ved flyplassen? Vet du om det går bussen fra flyplassen til sentrum jevnlig?

Det er ikke vanskelig å se at du ikke leser så mye :)

Nå vet jeg ikke hvilke butikker du er ute etter, men alle de vanlige kjedebutikkene som H&M, Vero Moda, Bik Bok o.l finner du i sentrum.

Skrevet

På Langnes ved flyplassen ligger:

- Jekta storsenter: Er under utbygging og vil ikke være ferdig før i 2013 med 150 butikker. Butikkene som er der nå er selvfølgelig åpne, men det er mye byggearbeid.

- K1: Er nettopp ferdig bygd og alle butikkene er ikke åpnet enda. (Åpner stadig nye da.)

I sentrum ligger Nerstranda senter og like ved ligger MAS som er verdt et besøk.(Blitt kåret til årets butikk under Oslo fashion week) mas-as.no

På fastlandet ligger Pyramiden kjøpesenter

Skrevet

Det er ikke vanskelig å se at du ikke leser så mye :)

Nå vet jeg ikke hvilke butikker du er ute etter, men alle de vanlige kjedebutikkene som H&M, Vero Moda, Bik Bok o.l finner du i sentrum.

HAHA, ja når d blir litt blanding mellom trøndersk og bokmål så blir det litt sånn ;p Har ikke noe med om jeg leser eller ikke.

Skrevet

På Langnes ved flyplassen ligger:

- Jekta storsenter: Er under utbygging og vil ikke være ferdig før i 2013 med 150 butikker. Butikkene som er der nå er selvfølgelig åpne, men det er mye byggearbeid.

- K1: Er nettopp ferdig bygd og alle butikkene er ikke åpnet enda. (Åpner stadig nye da.)

I sentrum ligger Nerstranda senter og like ved ligger MAS som er verdt et besøk.(Blitt kåret til årets butikk under Oslo fashion week) mas-as.no

På fastlandet ligger Pyramiden kjøpesenter

Takk for svar! Var akuratt det der jeg lurte på. Er det gå avstand fra kjøpesentrene til flyplassen? :-)

Skrevet

Takk for svar! Var akuratt det der jeg lurte på. Er det gå avstand fra kjøpesentrene til flyplassen? :-)

Ja, til Jekta og K1 tar det rundt 15 min å gå fra flyplassen. Men det går buss direkte til K1 og Jekta med buss nr. 40 eller 42. De kjører veldig ofte. Ellers er det enkelt å komme seg til kjøpesentrene både på fastlandet, i sentrum og ved Lagnes. Bussene som er aktuelle da er 26,28,40 og 42.

Skrevet

Det er et stykke å gå til Jekta og K1 fra sentrum, men det går mange busser dit som tar ca. 15 min. I sentrum har du Nerstranda og Amfi Veita, der Nerstranda har flest butikker. Gågata er veldig koselig i jula.

Utesteder jeg liker å være på er Verdensteateret, Flyt og Cirka. Men det kommer litt an på hvilken type uteliv dere liker. Det finnes noe for enhver smak nesten.

Burger på Driv bør prøves, og også sushi på Rå eller Lotus Sushi Point (Rå blir bare dårligere og dårligere, men de har mye godt. F.eks. Hot Philly). Aunegården er også å anbefale, men er forholdsvis dyre. Vil dere ha noen enkle med gode baguetter er Knoll og Tott best.

Om dere har lyst til å gjøre noe annet enn å shoppe, så vil jeg anbefale hundekjøring. Tromsø Villmarkssenter tilbyr det. Koster litt, men er veldig morsomt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...