Gå til innhold

Eplecidereddik i vaskemaskina

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å ta en 90 graders vask for å rense opp i maskina, men er tom for vanlig eddik. Kan eplecidereddik brukes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert. Har lest en plass her at du kan bruke bakepulver eller natron også. Skal du sette på en maskin så seint i kveld? :) *nysgjerrig*

Skrevet

Åh, googlet opp bakepulver. Kanskje jeg skal prøve det istedet!

Og ja, jeg tenkte å sette på en maskin nå. Er ikke trøtt og ble plutselig lei sur lukt. :ler:

Skrevet

Jeg brukte bakepulver i vaskekammeret (muligens både forvask og vanlig), og eddik i skyllekammeret da jeg "vasket" maskinen på 90 grader sist. Det er ikke noe lukt i den nå i hvert fall :)

Skrevet

Nå hadde jeg bakkepulver i både for og hovedvask, samt eplecidereddik i skyllekammeret i håp om at det skal fjerne litt lukt. Forvasken ser veldig lovende ut, grått vann allerede.

Skrevet

Fungerer dette bedre enn maskinvaskene som man får kjøpt i butikk?

Skrevet (endret)

Maskina mi lukter ingenting etter en runde eddikk hvertfall. Men nå har jeg en kork i hver vask da (mann som jobber på kaffebar og pub, så det blir gjerne litt ølsøl og kaffesøl, som setter sur lukt i klærne).

Håper ikke du bor tett med andre forresten TS; i blokker,bygårder og andre flermannsboliger skal ikke vaskemaskiner og slikt stå på etter elleve, da det blir mye støy og plager for naboene. Vi har en ekstremt stillegående maskin (såvidt vi hører den selv, og badet har dør ut i stua...), men jeg lar den aldri stå på etter elleve.

Endret av Pixie Plaid
Skrevet

Jeg synes det funker bra med eddik ja, men vil ikke anbefale eplecidereddik. Ble litt ekkel lukt av maskinen synes jeg. Bakepulver var effektivt med å få den ren ihvertfall!

Og neida, jeg bor i hus. :)

Skrevet

Men da skal du få lov til å kjøre vaskemaskina di nøyaktig når du vil! :lol:

Skrevet

Maskina mi lukter ingenting etter en runde eddikk hvertfall. Men nå har jeg en kork i hver vask da (mann som jobber på kaffebar og pub, så det blir gjerne litt ølsøl og kaffesøl, som setter sur lukt i klærne).

Håper ikke du bor tett med andre forresten TS; i blokker,bygårder og andre flermannsboliger skal ikke vaskemaskiner og slikt stå på etter elleve, da det blir mye støy og plager for naboene. Vi har en ekstremt stillegående maskin (såvidt vi hører den selv, og badet har dør ut i stua...), men jeg lar den aldri stå på etter elleve.

Bruker du en kork 7 % eller 35 %?

Hvor putter dere edikken? På tøyet inne i selve maskinen eller sammen med vaskepulvret?

Skrevet

Bruker helt vanlig 7% eddik, klar. Heller det i skyllemiddelskuffen...

Skrevet

Bruker også helt vanlig 7% klar eddik, putter det i tøykmyknerskuffen i stedet for tøymykner (jeg bruker tørketrommel 90% av tida, så jeg trenger ikke tøykmykner, og dessuten er jeg allergisk mot parfymen i tøymykner)

Skrevet

Hvor mye bakepulver har dere i? Og må man vaske på 90grader?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...