magolia Skrevet 4. desember 2003 #1 Skrevet 4. desember 2003 Lurer på så mye..... :-? Jeg opererte inn silikon i brystene 17 november, altså 2 1/2 uke siden nå. Brystene begynner så smått å ta form og hevelsen er mindre Skal i løpet av en av de første dagene ta av teipen som sitter fra operasjonen..., gruer meg litt. Har dekket meg til med plast i dusjen for at denne teipen ikke skal bli våt -må jeg fortsatt gjøre det etter jeg begynner å teipe selv? Hvor lang tid bør jeg vente til å ta karbad? Hva med solarium? Kan jeg ta solarium 4 uker etter operasjonen, hvis jeg dekker til arrene? Eller må jeg dekke til hele brystpartiet? I papirene jeg har fått med fra klinikken står det at jeg etter 3-4 uker kan begynner med fysisk aktivitet som sykling og svømming. Kirurgen min sa etter operasjonen at jeg fint kunne sykle på ergometersykkel etter 2 uker, noe jeg også har gjort og det gikk veldig greit -men hva med spinning? Kan jeg gjennomføre en rolig langkjørings-spinningtime etter 3-4 uker? ..kribler i beina skjønner dere... BH... Informasjonen jeg fikk var at jeg måtte vente 6 MND til jeg kunne bruke spilebh. Andre mener 6 UKER! Hva stemmer? Det anbefales bruk av Sports BH natt og dag den første måneden. Bør den BH'en jeg bruker etter denne måneden ha god støtte? Synes Sloggy Sensual BH-toppen ser behagelig ut -noen som har den? Evt tips til andre BH'er? Mye og mangt som svirrer i toppen hos meg... Er takknemlig om noen bil dele sine erfaringer med meg!
Lillebi Skrevet 4. desember 2003 #2 Skrevet 4. desember 2003 Når det gjelder BH-er tror jeg du kalrer å kjenne selv når du kan bruke vanlige Bh-er i forhold til sportsBH (hvor mye støtte du trenger) Spinning burde gå greit. Du kjenner selv når du er klar til å trene. Løping og trening der du må ligge på magen er verre, så det kan ta litt lenger tid, men etter 4 uker burde det gå nokså greit....
Gjest Mirabell Skrevet 4. desember 2003 #3 Skrevet 4. desember 2003 Jeg har også fått beskjed om å teipe arrene i 6 mnd. Dette fordi arrene da blir penere. Hvis du slutter atter 6 uker, blir vel sårkantene mer åpne, dvs de dras mer fra hverandre. Poenget med å teipe er nettopp at sårkantene skal holdes mest mulig sammen, slik at arret blir omtrent usynlig til slutt. Du trenger ikke å dekke til området når du dusjer etter at bandasjen er fjernet. Da skifter du bare teip etterpå. Karbad er det lurt å vente med noen uker pga infeksjonsfare. Jeg har tatt solarium et par ganger, og dekker bare til arrene. Når det gjelder spilebh skal du unngå dette i 6 mnd fordi det øker faren for innkapsling ved at spilene gnisser. Det vil uansett danne seg en bindevevshinne rundt implantatene, men denne kan da bli tykkere hvis du irriterer området tidlig i forløpet. Det har tydeligvis blitt forskjell på hvilke råd folk får nå og hva de fikk for et par år tilbake. Da skulle man bare teipe i 6 uker, og kunne da begynne med spilebh rett etterpå.
Liza Skrevet 5. desember 2003 #4 Skrevet 5. desember 2003 jeg fikk beskjed om å tape i tre måneder, og brukte sportsbh i tre mnd. tror ikke han sa noen "grense" for når jeg kunne bruke spilebh. og bruke sun-block eller tape over arrene i sola det første året.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå