AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg lurer på om det er noen måte å "regne seg til" hvor stor pus blir? Han er en blandingskatt, med muligens litt Maine Coon i seg. Han er veldig lang og slank. Veide 2kg når han var 4 mnd, da hadde han lagt på seg en kg i løpet av én mnd. Leste at gjennomsnittsvekt til en huskatt er 5 kg. Hvor mye veide deres pus når den var 4 mnd?
Capricorn Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Har renraset Maine Coon. Husker ikke hvor mye han veide da han var 4 mnd. Jeg tror han veide mer enn to kg. Det så ut som han skulle bli stor, men han veier et sted mellom 6-7 som fullvoksen. Som Maine Coon er ikke det så mye. Han er lang og høy, men ikke så kraftig. Tror det er litt vanskelig å si på katten din når du ikke vet akkurat hva den er blanding av.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg tenkte ikke nødvendigvis i forhold til den rasen, men hvor store katter vanligvis er ved den alderen. Og om det kan være en indikator på senere størrelse. Dyrlegen påpekte at han var en stor og lang pus.. men jeg er jo litt nysgjerrig på hvordan han blir
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Katten min var 3 kg når han var fem måneder gammel. Han har også alltid vært lang og slank, nå er han snart 1.5 år og veier litt over 5 kg. Fremdeles er han lang og slank, og jeg regner med at han kommer til å legge på seg litt til når han blir eldre. Han er forresten en helt vanlig huskatt.
Nio Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Vil tippe katten din blir rundt 4kg som voksen.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 mine 2 jenter veier ca 3,5 begge 2, ho ene er slank og lang, ho andre er skikkelig stutt-tjukk. ikke feit altså, bare veldig tettbygd, muskuløs, med litt korte lemmer liksom... alle kattene på jobben(ca 15) er mellom 3 og 3,5kg, både jentene og guttene. venninna mi sin hokatt veier rundt 7 og er fremdeles slank. er med andre ord vanskelig å vite hva man ender opp med....
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 mine 2 jenter veier ca 3,5 begge 2, ho ene er slank og lang, ho andre er skikkelig stutt-tjukk. ikke feit altså, bare veldig tettbygd, muskuløs, med litt korte lemmer liksom... alle kattene på jobben(ca 15) er mellom 3 og 3,5kg, både jentene og guttene. venninna mi sin hokatt veier rundt 7 og er fremdeles slank. er med andre ord vanskelig å vite hva man ender opp med.... Dette ved 4 mnd? Altså 3-3,5 kg. Isåfall er katten min veldig liten.. Spørsmålet er hvor stor katten var ved 4 mnd og hvor stor den ble ved fullvoksen. Vil anta at en katt som blir 7 kg.. at det vises hos kattungen? Tenkte det var som med hunder.. at man ser på potene at det kommer til å bli en stor hund
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 Det er vanskelig å si, så du må nok bare vente og se. Det med størrelsen på poter ol kan være en indikasjon, men er ikke sikkert. Hannkatten min var skikkelig hengslete tenåring på den alderen, med store poter og hode, og han har blitt svær, 9 kilo. Men den minste hunnkatten min var også fryktelig bredskuldret og med svære poter da hun var liten, men som voksen har hun endt opp som en bitteliten frøken på bare 3 kilo. Og fortsatt bred over brystkassa og med kraftige poter.
CathFoto Skrevet 3. oktober 2011 #9 Skrevet 3. oktober 2011 Main Coons pleier å bli STORE. Kjenner flere som har slike på 8-9 kg
Gjest Mikako Skrevet 3. oktober 2011 #10 Skrevet 3. oktober 2011 Vår pus var 2,5kg ved 4 måneder. Nå har han bikket året, og veier rundt 5 kilo. Regner med han blir tyngre når vinteren kommer og aktiviteten går ned. Han er en ganske stor og slank katt med veldig lange føtter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå