Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal begynne i jobb i klesbutikk og vil gjerne høre erfaringer fra dere som har jobbet eller jobber der nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest redstar
Skrevet

Jeg personlig synes det er greit og jobbe i detaljbutikk/butikk, det er sosialt, du har ansvar/kan styre deg litt selv, det er faste rutiner, nye&kjekke varer++++ Sosialt, ikke sååå kjedelig/dagene kan gå fort +++

Klesbutikk kan bli litt "kjedelig" i lengden, og da tenker jeg på å brette klær og alltid måtte rydde prøverommene etter at 100 fjortiser har rotet det til + kleina brunkrem på klena:p

Men jeg trives godt med å jobbe i butikk:)

Skrevet

Det kommer jo litt an på typen butikk. Det er forskjell på å jobbe på H&M og en liten designbutikk på Frogner. Store kjedebutikker blir det fort mye bretting og rydding, som redstar nevner. Kundene kan også virke surere der følte jeg, og det er mindre sjanse for å yte service. Men i det store og hele synes jeg det var koselig å jobbe i butikk. Det er stort sett noe å gjøre hele tiden, og etterhvert kan mer få mere ansvar som gjør jobben mer spennende (låseansvar, bestille varer, utforme utstillinger osv). Gjør deg godt kjent med butikkens rutiner og alle varene, slik at du kan svare på spørsmål fra kundene.

Skrevet (endret)

jeg jobba i en liten klesbutikk for damer. Fra 40-80 egentlig...

var jo innomm folk i alle aldre, men mest eldre damer da.

Jeg syntes det var kjempehyggelig!

Var ikke såååå mye bretting av klær og sånn der, mest når det kom inn nye varer. Men jeg syns nye varer er kjempegøy!

Og pynte litt rundt i butikken er gøy! Bytte klær på utstillingsdukker osv...

Skravla litt med kundene. Eldre damer, spesielt de som er veldig gamle, er ordentlig pratsomme. Og det er jo hyggelig (til en viss grad) om det ikke er så mye som skjer. Og er man hyggelig og pratsom til kunden så kommer de tilbake!

Kassa gikk greit... men jeg surra litt da :P Mye greier med bytte, retur, deponering, gavekort +++++ men sånt går seg jo til etterhvert!

Jeg hadde veldig hyggelige kollegaer, så vi koste oss med kaffe og sjokolade og skravla gikk, om det var lite som skjedde på jobb :P

Så var det å vaske og tørke litt støv innimellom, og annet forefallende arbeid!:)

Endret av otilie
  • Liker 1
Skrevet

Du bør absolutt være tålmodig. Spesielt om du arbeider i en større kjede.

I mitt tilfelle fløy dagene avgårde, og jeg var ganske så trøtt når dagen endelig var omme!

Til gjengjeld blir du vant med å jobbe effektivt, og i et til tider stressende miljø.

En bør klare å jobbe fort, uten at kundene får inntrykk av at du ikke har tid til dem.

Personlig lærte jeg mye fra butikkyrket. En kontorjobb er mye,mye mer avslappende.

Skrevet

Jeg har drevet en klesbutikk for menn. Etter 9 måneder ble jeg deppresiv, folkesky, sliten og utbrendt. Jeg orket ikke å ha en jobb hvor jeg måtte stå 9-10 timer på beina hver eneste dag, gjøre det samme hver eneste dag, prakke ting på folk (mer salg), vaske det samme gulvet hver eneste dag.. støvsuge det samme gulvet hver eneste dag osv... Det skal nevnes att jeg ikke hadde kollegar og ble veldig ensom.. En dag fikk jeg nok og stengte hele butikken på dagen. Tapte litt penger, men det var verdt det!

Jeg driver nå en bar mens jeg går på vgs om igjen.. og stortrives!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...