AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg vurderer å kjøpe iPod Touch for å høre på Spotify mens jeg trener. Når jeg har luftet dette til kjente, har de vært heller negative. Mener at iPod Touch er tung og at den "bare" er en avspiller, og ikke en telefon. Man får jo som kjent kombinasjonenen av telefon og avspiller i Spotify. Feks. iPhone. Jeg har en forholdsvis ny mobiltelefon (6 mnd. gammel) fra før, og den er jeg fornøyd med. Eneste problemet er at den ikke kan kobles opp til Spotify. Hva er deres mening? Burde jeg kjøpe en iPod Touch? Ser de koster rundt 2000 kr., mot iPhone som koster opp mot 5000 kr.
Yme Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Du har jo telefon, så da kan du like gjerne spare 3000 kr og kjøpe iPod. Lydkortene apple bruker er dårlige saker, så det finnes noen kraftige hodetelefoner de ikke kan kjøre, men om du ikke er en person som krever "perfekt" lyd, vil du nok aldri ha noen sånne hodetelefoner uansett... Men det er like vel greit å vite om det.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Takk for svar. Har hatt iPod Nano før, og var fornøyd med lyden der. Kanksje ikke så forskjellig fra lyden på touch'en?
Epifant Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Mine BeyerDynamic 770 PRO er av arten "kraftige og tungdrevne", men bortsett fra mangelen på grisehøyt volum har de fungert fint på både iPhone 4, iPod Classic og iPod Shuffle. Sistnevnte ser helt teit ut, ettersom hodetelefonene er ca 20 ganger større enn avspilleren... Lydstyrken er uansett enkel å gjøre noe med ved å velge hodetelefoner med tilpasset impedanse, typisk ~30 ohm (mine er på 80 ohm). De fleste hodetelefoner for bærbare produkter ligger rundt der. Kvaliteten er som Yme sier ikke eksepsjonell, men så lenge majoriteten av norges befolkning klarer seg utmerket med Spotify, DAB og 1500-kroners kompaktanlegg tror jeg ikke du skal bekymre deg. Kan forresten anbefale Brainwavs M1. Passer godt i øret, isolerer bra og har flott lydkvalitet i forhold til prisen. Endret 2. oktober 2011 av Epifant
Gjest henriett3 Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 kjøp iPod nano 9! Den er kjempefin når du trener også. Du kan kjøpe sånn bånd du kan ha rundt hånda som du kan feste den på. Den koster bare 1200 (gjorde ihvertfall det i fjor jul)
Xmir Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Drøy den i såfall ei lita stund. Det kommer straks en ny versjon. Tar jeg ikke feil så må du vel også ha spotify premium for å bruke på touch, men det har du kanskje fra dør? :=)
Gjest padawan Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 jeg er enig i at du burde skaffe en iPod eller lignende istedenfor en iTouch.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 Er det mulig å spille av Spotify på iPod Nano 9 da? Poenget mitt er at jeg vil ha Spotify på spilleren, slik at jeg slipper nedlastninger.
Gjest grapefrukt Skrevet 3. oktober 2011 #9 Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Jeg tror du skal kunne bruke spotify på ipod nano. http://www.spotify.com/no/blog/archives/2011/05/04/spotify-says-hello-to-the-ipod/ Endret 3. oktober 2011 av grapefrukt 1
Gjest henriett3 Skrevet 3. oktober 2011 #10 Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Er det mulig å spille av Spotify på iPod Nano 9 da? Poenget mitt er at jeg vil ha Spotify på spilleren, slik at jeg slipper nedlastninger. Jeg tror det ja. Men du kan jo bruke iTunes? Da slipper du jo å laste ned.. Endret 3. oktober 2011 av henriett3
Gjest padawan Skrevet 3. oktober 2011 #11 Skrevet 3. oktober 2011 det er ikke noe problem å bruke både Spotify og iTunes til å organisere sangene dine. begge programmer tilbyr muligheter for å betale for sanger og legge de over på mp3-spilleren og det er ikke helt det TS er på jakt etter tror jeg. problemet er Spotify krever en eller annen form for pålogging når det tas i bruk.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #12 Skrevet 3. oktober 2011 først og fremst iphone er ikke noe god med tanke på musikk. den sluker batteri! (ihvertfall gjør min og de jeg kjenner sin det ) for det andre, er det trening du skal ha den til hadde jeg kjøpt nano. har selv touch og angrer, den er stor og klumpete og upraktisk å ha med på trening. nanoen derimot(som min bror har og jeg har lånt av og til) kan du bare klipse fast hvor som helst, og den tar liten plass så jeg sier gå for nano
Gjest henriett3 Skrevet 7. oktober 2011 #14 Skrevet 7. oktober 2011 det er ikke noe problem å bruke både Spotify og iTunes til å organisere sangene dine. begge programmer tilbyr muligheter for å betale for sanger og legge de over på mp3-spilleren og det er ikke helt det TS er på jakt etter tror jeg. problemet er Spotify krever en eller annen form for pålogging når det tas i bruk. Du trenger ikke å betale for sangene i iTunes viss du bruker en mp3-converter, men da må du jo selvfølgelig laste ned sangene.. Synes det er utrolig enkelt jeg da..
Gjest padawan Skrevet 7. oktober 2011 #15 Skrevet 7. oktober 2011 du kan bruke mp3-coverter på Spotify, iTunes, Youtube og så å si alt annet av streamingtjenester men da hopper du inn i en juridisk gråsone.
Cannavaro Skrevet 7. oktober 2011 #16 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg har iPod touch og er knallfornøyd med den. Veldig god batteritid, god lyd, masse funksjoner. Bruker den mye til trening, spesielt landeveissykling. Har også en docking-stasjon til den med nydelig lyd. Bruker ikke det "gamle" stereoanlegget lenger gitt.. Har ikke iPhone og investerte heller i en Ipod som jeg har hatt mye glede av. Laster fra iTunes og vet ikke helt hvordan nedlasting funker fra Spotify, men tror det skal la seg gjøre.
Yme Skrevet 7. oktober 2011 #17 Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Mp3-filer og docking-stasjoner har ikke "nydelig lyd" Endret 7. oktober 2011 av Yme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå