Gå til innhold

Brullupsmarsj - igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt ett søk, men finner ikke det jeg lurer på :roll:

Kan noen av dere jenter hjelpe meg med en brullupsmarsj som er typisk sørlandsk ?? Jeg har en venninde som gjerne vil gjøre litt stas på den kommende svigerfamilien og spes svigermor (som er fra kristiansand) med å ha en inngangsmarsj som er fra sørlandet.

Og jeg vet at det som regel allid kommer svar fra dere opplyste jenter :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg kan jo prøve meg på et svar... Hva med å ringe enten til en organist som er litt orientert og oppdatert på den fronten eller ringe norsk musikkforlag i Oslo?

Skrevet

Kystbyene på sørlandet er ikke videre kjent for bryllupsmarsjer.

Det kan hende at det finnes, men jeg har aldri hørt om noen.

Setesdal derimot har mye folkemusikk til bryllup.

Jeg vet ikke hvor du kan finne musikk derfra, men jeg vil tro at folk innenfor folkemusikkmiljøet vet. Ellers er det en god ide å ringe til en organist i Kristiansandsområdet, eller ringe til musikkonservatoriet i Kristiansand.

Skrevet

Du kan jo også bruke en marsj som ikke brukes til bryllup. Tror det kansjke er lettere å finne enn en som er skrevet som brudermarsj. Er derfra selv, og har aldri hørt om noen brudemarsj fra Sørlandet. Telemark, ja. Kanskje fra Setesdalen, men ikke fra kysten.

Skrevet

Tusen takk for svar. Skjønner at jeg må ta ett par telefoner :-)

Frosken: har du noen forslag til annen type marsj ?

Gjest Frosken, ulogget
Skrevet

Neei, ikke egentlig. Men jeg vet at Ivar Bøksle har drevet mye med sørlandviser. Kanskje du klarer å oppspore han og høre om han vet noe.

Skrevet

Thanx! Skal prøve han :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Einaste eg veit om er bruremarsj frå Holt, men den er til gjengjeld veldig fin! Organisten i Grimstad kyrkje har skreve eit fint arrangement for orgel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...