Snop Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg leker litt med tanken på å studere et år i England, men klarer ikke tanken på å gi fra meg pusen. Hvor realistisk er det å ta med en katt og bo i i en London-forstad? Jeg må så klart kunne slippe henne ut. Er det like enkelt (i den grad det er enkelt) som å flytte til en annen by i Norge med katt?
Green Lady Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg hadde tenkt til å flytt til Nederland og ta ett studieår der. Hadde tenkt til å ta med kattene, helt til jeg så at det var umulig å finne et trygt nok område til å la de være ute på. Det var ingen mulighet for å leie sokkelleilighet, alt var kun i bygårder. Videre kreves det rabiesspøryte, pass og veterinærsjekk før du flytter ned. Det skal testes om rabiesvaksinen har fungert (ca 50/50 sjanse hørte jeg av veterinæren da jeg vaksinerte mine to mot rabies. Sjansen for at vaksinen tas opp i blodet er vesentlig større om du gir første vaksine, og så kommer tilbake innen fire uker, og tar ny). Denne testing skal foregå 120 dager etter vaksinen (om jeg husker riktig). Vet at til England, krever de mer enn til Nederland. Og så var det noe slik at kattene må undersøkes av veterinæren på flyplassen og gis en eller annen spøryte (husker ikke hva) før man forlater landet med dem. Det mener jeg å huske gjaldt i både Norge og Nederland. Vet ikke om svaret mitt hjalp deg så mye, men det er mine erfaringer Jeg vil anbefale deg å ringe klinikken din og høre med dem hva det kreves av behandling av din katt før du flytter ned. Vær tidlig ute - for om rabiesvaksinen ikke er tatt opp, må du vaksinere på nytt, og vente i enda 120 dager før du kan dra.
Gjest Sicula Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Søsteren min vurderte det samme for noen år siden, men hun slo det fra seg da hun kom frem til at det ville koste ca 10 000 kr for å få katten over. I tillegg til pengene, så vil det bli vanskeligere for deg å finne et sted å bo når du har med deg katt. London er jo ikke akkurat fullt av grønne marker, så risikoen for at noe skulle skje katten er stor, om du lar den gå ute. Hadde du skullet flytte dit for godt, så hadde det vært noe annet, men for bare et år så er det ikke verdt det, syns jeg. Men kan du ikke finne noen som vil passe katten din i et år da, mens du er borte? Foreldre, besteforeldre, familie, venner? Event. legge ut en annonse på Finn? Du kan jo betale for alle utgifter slik at det ikke koster dem noe ekstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå