Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på jobbintervju i morgen. Merker at jeg gruer meg. Lenge siden sist jeg var på intervju. Trøster meg med at hvis det ikke går veien så har jeg tross alt en fast jobb jeg trives i. Og så pleier jeg å kjøpe meg en liten ting som "trøst" etterpå :)

Hva gjør dere andre for å roe nervene før et intervju?

Videoannonse
Annonse
Gjest redstar
Skrevet

Ta en røyk:p Hehe, ikke et bra tips da men det gjør jeg for intervju... Jeg "øver" meg på hva jeg skal si inni meg, trekker pusten dumt, smiler.. og går inn:)

Masse lykke til på intervjuet!

Skrevet

Det gir jo skikkelig bra inntrykk å stinke røyk når man treffer en potensielt ny arbeidsgiver..

Nå er vel intervjuet over for TS, håper det gikk bra! Selv forsøker jeg bare å puste med magen å tenke at uansett utfall så er det ikke verdens undergang. :)

• Liker 2
Skrevet

Hvordan gikk det? :)

Skrevet

Intervjuet er (forhåpentlig) over nå, men jeg kommer nå med mitt tips likevel ;) . Mitt triks er i grunnen så enkelt som å tenke at: "Hey, så heldig jeg er. Nå skal jeg inn og snakke med noen hyggelige mennesker og får en sjanse til å overbevise dem om at jeg er den rette for denne jobben."

Mulig jeg har vært ekstra heldig med dem som har intervjuet meg, men alle intervjuer jeg har vært på har vært hyggelige selv om de ikke har vært holdt i noen "kosemosedikkedikke tone". Dermed er det nok lettere å innta den holdningen enn om jeg hadde opplevd "intervjuet fra helvete".

Skrevet

TS: ja, nå er intervjuet ferdig :) Syns det gikk ganske greit så nå er det bare å vente på svar.....

Skrevet

Jeg prøver å tenke at jeg faktisk er interessant for dem, siden de har kalt meg inn til intervju! Fjerner ikke akkurat all nervøsitet, men det er et poeng det er viktig å huske tror jeg. Du er der fordi du kan tilby dem noe, og fordi de også tror det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...