Gå til innhold

Er det kokain i ditt nærmiljø?

Anbefalte innlegg

Gjest jente_24
Skrevet

Jeg føler at nesten alle tar kokain for tiden, men samtidig sier undersøkelser at det er veldig få som har prøvd. (?) Hvordan er det i deres omgangskrets? Når jeg sier "alle tar", så mener jeg selvsagt ikke regelmessig, men at mange kan ta hvis de får det på fest eller i det minste har prøvd det en gang. På de fleste festene jeg er på er det i hvertfall ikke noe problem å få tak i det om man vil, alltid noen som har. Skal sies min krets er fra oslo vest, så kanskje det er ekstra mye av det akkurat her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I miljøet jeg vanket da jeg var i 20-åra tok "alle" kokain. Bortsett fra meg. Blåøyd og naiv forstod jeg ikke dette før jeg fikk det fortalt flere år senere.

Skrevet

Dette opplevde jeg også når jeg bodde på oslo vest, helt vanlig på festene der. Er heldigvis ikke slik der jeg bor nå. Syns det er ekkelt.

Skrevet

Ja, det er det. Ikke på alle fester, men kjenner til mange som driver med det og folk blir ikke sjokkert for å si det sånn.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke lagt merke til en eneste gang. Her hvor jeg bor ser jeg mest alkohol og hasj.

Skrevet

Her flyter det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjenner ingen som bruker kokain, såvidt jeg vet.

Skrevet

Jeg har to-tre i min vennekrets (ikke nære) som tar det... regelmessig? I alle fall når de kan få tak i det billig (de er studenter), vet de har kontakter som skaffer seg i fengsler, så det blir vel i perioder disse er på perm og evnt. i utlandet. Jeg vet ikke helt, det er på en måte et ikke-tema etter at jeg uttrykte skuffelse over at dette har skjedd hjem til meg uten at jeg hadde fått vite om det. Vi har sort-of mistet kontakten i etterkant kan du si.

Ellers har et par stykker i min vennegjeng prøvd i fylla. Men ellers er narkotika tabu i mitt miljø, takk og god natt.

Gjest lei som vanlig
Skrevet

i mitt nærmiljø er det mye syke ting som spiser seg inn på hodet mitt, hodet mitt er ikke privat men dessverre såkalt allemannseie, det liker jeg DÅRLIG, idag røykte jeg en hel sigarett for å sedvanlig straffe meg selv litt fordi jeg ikke klarte å unngå å innlegges på psykiatrisk(et sted jeg mistrives veldig på) etterpå tok jeg en overdose vann og så måtte jeg ta alle "medisinene" mine, nå skal jeg gire meg ned til å skjerme meg og gjøre healingen min

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg vet ikke om noen i min vennekrets som bruker det, men jeg er rimelig blind og naiv for sånne ting også. Så fåglana veit!

Bor i Bergen sentrum, og er ute på byn 3-4 ganger i måneden, men kokainbruk, eller narkobruk generelt, har jeg aldri opplevd i min vennekrets, eller rundt den. Bortsett fra hasj, et par kompiser som røyker det dann og vann.

Skrevet

I alle større byer er det mye salg av kokain og amfetamin.

Da vi var på byen i Oslo, fikk jeg tilbud to ganger og en ledsager fire ganger. Vi er over 50 år, så det burde fortelle oss noe. Jeg går ikke på disko eller jetset, så da må det være mye mer der.

De innvidde sier det går mest innendørs på utesteder. De ansatte på steder får provisjoner for å se en annen vei. Økningen i Oslo er så stor at politiet sier omsetningen er doblet på et år.

Skrevet

Nei, og det bør de ikke gjøre heller siden jeg har nulltoleranse.

Skrevet

Jeg har aldri møtt noen som har tatt eller sagt at de har prøvd kokain i mitt nærvær, i hele mitt liv. Har støtt på hasj to ganger, hvorav en var moren min. Og jeg er ikke en prippen skolepike, henger for det meste med metalheads.

Gjest Raindrops
Skrevet

Ser kokain her støtt og stadig på fest. Byen jeg bor i er ikke spesielt stor heller. Ser det veldig sjeldent til vanlig da, det er stort sett på fest det skjer.

Men jeg har andre venner som ikke har sett en hasjklump i hele sitt liv, så det kommer jo an på hva slags omgangkrets man har.

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Masse. Bor i Oslo og jeg ser det nærmest på hver fest. Ganske ille.

Anonymkode: b22a6...2fc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner mange som bruker det enten jevnlig eller sporadisk. Noen av er venner, noen bekjente og venner av nære venner. De vet vel alle at jeg er ganske imot det men jeg kan ikke nekte folk å ta dop. Noen av dem har uppfordret nevnt til meg at de har sluttet. Det er vel ikke kun kokain men jeg har ikke helt oversikt for jeg har sagt jeg ikke vil være innblandet. Har inntrykk av at mange bruker det iblant dessverre. Bor i Oslo, er 29 år gammel.

Anonymkode: 12b0b...3f3

Skrevet

Ja,det og alt annet av dop .

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen i min vennekrets. Men hadde en eks som etter hvert innrømte å bruke det på fest. Og som mente han hadde stålkontroll men etter hvert innså at han ikke hadde det.

Anonymkode: 48e58...665

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...