Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et ganske stort dilemma. På 70-tallet inngikk min bestefar en muntlig avtale med eier av en tomt, etter 35 år med nedbetaling skulle tomten bli vår. Hyttetomt dette. Problemet nå er at begge disse mennene er død. Hun som "eier" tomten er datteren til han som inngikk avtalen med bestefaren min. Hun går ikke med på at vi faktisk har betalt for tomten og at den er vår, og hun er ikke lenger på talefot med oss. Hva skal man gjøre nå? Dette blir vel ord mot ord i eventuell rett. Enn så lenge slår hun seg løs og låner bort deler av det som skal være tomten til gudene og enhver. Usikker på om vi har et konkret ark over hva som er vår tomt. Det må jeg vel isåfall lete etter i bestefars gamle saker. Hytteboken hvor det nok står korte trekk om denne avtalen har også på et merkelig vis forsvunnet ganske nylig uten at noen faktisk har lånt hytten.. Hyttenøkkelen har dessverre lagt slik til at de fleste vi kjenner vet hvor den er for enkelhets skyld.

Hun ønsker jo såklart den prisen som tomten er verd i dag, rett på kontoen. Jeg blir så paff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avtaler om kjøp og salg av fast eiendom skal gjøres skriftlig og tinglyses.

Dermed ligger dere svært dårlig an. Den eneste sjansen dere har er å påvise at dere har overført penger til den andre parten. Det er mulig dere kan få noe av dette tilbake igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...