AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 I morgen tidlig har jeg time til dyrlegen for å kastrere katten. Har bur, så derfor tenkte jeg at jeg skulle ta med katten på jobb og ha han der til vi kjører til dyrlegen. Noen som har erfaring med det? Han skal jo ikke ha mat eller noe, og det er snakk om 2 timer at han må være i buret inne på garderoben der jeg jobber. Det er stilt og rolig med mindre en av jentene skal på do i løpet av den tiden. Grunnen er at jeg bor et stykke unna, så det blir bare mer prakk å dra hjem og hente katten før timen. Så sånn sett har jeg egentllig ikke noe valg heller, men vil forsikre meg om at jeg ikke stresser katten så den blir helt fra seg. Noen kloke hoder som kan forsikre meg om at det vil gå bra?
Gjest snoopy_93 Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg ville tatt med katten på jobb, men jeg ville kanskje ikke lat den stå igjen i garderoben alene? Tenker på at katter kan bli stressa av å være på nye steder og da når de er "innelåst" i buret samtidig. Men tenker at det skal gå bra.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg kan i allefall ikke ta den med inn der jeg jobber. Jobber i fabrikk, så der bråker det for mye. Men etterhvert kommer det kontorfolk som kanskje vil "snakke" med den en times tid Eller hadde det vært bedre om den ble igjen i bilen? Jeg får jo mulighet til å se til den innimellom.
Gjest Lille-pus Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Har du noen mulighet til å levere katten på klinikken så fort det kommer noen på jobb der (på klinikken) ? Jeg tror det vil være en god ide (dersom pus skal være uten dokasse i 2 timer i garderoben). Det er ofte mindre stressende for en katt å være i oppstalling på klinikken mens man venter på tur Endret 2. oktober 2011 av Lille-pus
vinterspeil Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Enig med Lille-Pus. Hør om du kan levere katten på klinikken. Det har jeg gjort med kaninene våre når de skulle behandles.
Gjest grapefrukt Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Så lenge du har hørt med kollegaene dine at det er ok så burde det ikke være et problem. Du bør forøvrig spørre om det ettersom det kan være at noen feks. er allergisk mot katt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Ingen er allergiske da andre har gjort det samme med både katt og hun tidligere men skal undersøke muligheten for å komme tidligere til dyrlegen. Og om ikke det går, så får det bare bli slik som det var planlagt da jeg ikke har særlig annet valg. Satser på at det går greit, det må det.
fruBeist Skrevet 2. oktober 2011 #8 Skrevet 2. oktober 2011 Pass på å ha et pledd eller lignende i buret, som pus pleier å ligge på hjemme. Eventuelt et plagg eller pledd det lukter deg av. Kjente lukter gjør det mindre stressende å være i buret. Flott at du kastrerer katten din 1
Gjest Consensio Skrevet 2. oktober 2011 #9 Skrevet 2. oktober 2011 Kan du ikke levere katten før du drar på jobb?
Athene Skrevet 2. oktober 2011 #10 Skrevet 2. oktober 2011 Korriger meg om jeg gjør dette helt feil nå. Men i slike tilfeller der jeg må være et sted i 1-2 timer og av en eller annen grunn har med kattene lar jeg de være i buret i bilen, unntatt hvis det er sol eller varmt ute. Der slapper de av og sover, det er et kjent sted for dem da de ofte er med på hytteturer så de blir mye mindre stresset enn av å bli med inn på jobb/besøk/butikk osv. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #11 Skrevet 3. oktober 2011 Kan du ikke levere katten før du drar på jobb? Siden TS jobber på en fabrikk så begynner hun sikkert klokka sju, eller enda tidligere. Ikke alle dyreklinikker åpner så tidlig gitt. Veterinæren min åpner ikke før klokka ti, men til gjengjeld har de åpent til kl 20 på hverdager, og 18 på lørdager... TS: Tenker katten din klarer seg helt fin i buret sitt ett par timer. Vi som drar på utstillinger reiser da ofte i timesvis. Jeg har et litt stort transportbur (fortsatt lite nok til at jeg kan bære det da) der det er plass til en sånn liten utstillingsdo, så da klarer katten min seg temmelig lenge(hittil lengste tur er 60 mil en vei). Men hun ville heller ha sittet i en garderobe enn alene i bilen... Og hvis noen synes synd på utstillingskatter som må reise langt, pusen min liker seg på utstillinger, og når vi bor på hotell så koser hun seg, og er så kjælen at hun nesten går ut av sitt gode skinn. Alenetid med mamma er stas:) Det er litt som med menneskebarn, nå de har flere "søsken" (altså andre ubeslektede katter) hjemme, så er det godt å dra på tur alene med eier:) 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #12 Skrevet 3. oktober 2011 Mange fine svar her Klinikken åpnet ikke før 9 i dag, så fikk ikke levert katten den noe tidligere. Bar den med meg inn til og begynne med, men det var for varmt inne, så tok han meg ut i bilen med vinduet opp. Der slappet han mye mer av og holdt seg rolig hele tiden. Sjekket han ofte. Nå er det uansett overstått, og han ligger og er helt utslitt her hjemme nå, men satser på at han blir seg selv igjen innen kort tid
Gjest Consensio Skrevet 3. oktober 2011 #13 Skrevet 3. oktober 2011 Så bra at det gikk så fint Synd at klinikken ikke ka ta inn dyr tidligere. Den jeg bruker åpner også kl 9, men de kan ta imot dyr mye tidligere dersom det er akutt eller skal til operasjon senere på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå