Gå til innhold

Kjøpe broderimaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har sydd i noen år nå på en gammel Husqvarna Automatic fra en gang på 50-60-tallet. Den fungerer kjempebra, men den har selvsagt litt begrenset bruksområde. Jeg har nå tenkt lenge på å skaffe meg en skikkelig broderimaskin, men jeg er student og kan ikke svi av fryktelig mye penger. Jeg har nå ca. 10 000 å bruke, og lurer på om det i det hele tatt er mulig å få ei god broderimaskin i den prisklassen? Aller helst ønsker jeg meg en Janome, en sånn har svigermor og jeg har fått leke litt med den. Hva kan jeg ha øynene oppe for?

Edit: Må legge til at jeg helst vil at maskinen skal ha vanlige funksjoner og ikke bare kunne brukes til broderi. Den gamle maskinen kan jo ikke leve evig selv om den har vart i 50 år - og jeg tror den synger på siste verset...

Endret av chikako
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke både en broderimaskin og symaskin til den prisen, dessverre.

Skrevet

Regner ikke med det heller, det var mest en tilleggsopplysning. Jeg lurer mest på om maskinene på markedet som koster rundt 10 000 er noe det er verdt å bruke penger på.

Skrevet

Ja, men jeg ville ikke kjøpt en vanlig symaskin til så mye penger. Hadde brukt ca 4000 på en vanlig janome og spart resten for å kjøpe en overlock senere. En god overlock, f.eks en babylock koster fra 8000 og opp tror jeg. Jeg betalte 16000 for min, men det er en kombimaskin med både overlock og coversøm. Jeg betalte 5000 for min vanlige maskin, men ser at jeg kunne greit meg med en billigere.

Skrevet

En broderingmaskin må du ut med minst 10000, men en skikkelig en koster mange ganger det. En broderingmaskin er også det siste man går til anskaffelse av som regel.

En kombimaskin som både syr og broderer begynner på ca 10000, men da er det ganske begrenset, du må nok opp på rundt det dobbelte.

Skrevet

Det er ikke snakk om å kjøpe en vanlig maskin til den summen. Du mener altså at broderimaskiner under dobbelt pris av dette ikke er verdt å ha, ikke en gang for noen som skal bruke den hovedsaklig til hobby og dekor? Jeg har så vidt jeg kan se ikke behov for en overlockmaskin til mitt bruk, og den gamle maskina mi fungerer fremdeles bra nok til å gjøre det meste jeg har behov for av en vanlig symaskin. Den kan også brodere i frisøm, men det er tidkrevende og krever mye presisjon fra min side.

Skrevet

Ja, jeg mener de ikke er noe å ha. Det blir bare små broderier og jeg tror ikke det engang er sånn at du kan laste ned broderier fra nettet. Men ta kontakt med sysiden.no, der kan de hjelpe.

Det kommer selvfølgelig helt an på hva du skal bruke det til, for meg hadde det ikke.vært nok. Men mulig man kan få tak i en brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...