AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Trenger et råd jeg. Hva skal jeg gjør når TR ikke kommer etter pergo kur. Har tatt to negative tester ,vet ikke helt når TR skal komme har ikke hatt normal syklus på lenge. skulle sikkert begynt på ny pergo kur også..frustrert.. når skal jeg begynne på ny kur...forvirra...Noen som har vært borti dette????
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Da ringer du legen du har fått Pergotime av og spør.
Athene Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Hvor lenge siden er det siden første dag i sist mens? Og hvor lenge er det siden du tok pergo? Har du testet etter eggløsning, gjennom eggløsningstester, blodprøve eller temping? Tok du innvending ultralyd etter syklusdag 20? På meg høres det ut som om du har missforstått noe, at legen har gitt for dårlig informasjon eller har for dårlig oppfølging? Ikke si at dette er enda en fastlege som har skrevet ut medisiner han ikke har peiling på.... En pergosyklus er ofte litt lengre enn en snittsyklus på 28 dager, selv hadde jeg 31-32 dagers syklus, med noe forlenget lutefase, på 15-16 dager mot normalt 14. Er du langt nok på vei i syklusen til å vite at du ikke har fått mensen? I pergosykluser skal man teste etter eggløsning på en eller annen måte. Det er ulikt hvilken dosering man behøver. Jeg får ikke eggløsning med enkel dose, men flott eggløsning på dobbel. Det meste man kan gå på er trippel, deretter går man på tyngre skyts. Dersom det stemmer at du ikke får mensen etter pergokur er steg en ny runde med primolut el for å få ny kunstig blødning, og deretter økning av dosen. Alt dette skulle gynekologen ha informert deg om.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Fikk mye informasjon på en gang av legen,så godt hende jeg har missforstått..hadde primalut mens 31.08. begynte på enkel pergokur på dag 5...skal ta å ringe legen. takk for svar
Athene Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Fikk mye informasjon på en gang av legen,så godt hende jeg har missforstått..hadde primalut mens 31.08. begynte på enkel pergokur på dag 5...skal ta å ringe legen. takk for svar Jeg ville ventet 2-5 dager til og se om mensen dukker opp, eller ta en ny test. Du er på syklusdag 32 nå, så det er ikke umulig at mensen dukker opp om få dager. Det kan også være at det er for tidlig for å få positiv test. Om du ikke får mensen eller er gravid er "oppskriften" ny Primolutkur for å få en kunstig bortfallsblødning, deretter dobbel Pergotimekur. Men det er helt riktig å ringe legen for å høre hva du skal gjøre. Ønsker deg lykke til videre og krysser fingrene for at det klaffer for deg snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå