AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Har dere erfaringer med sunnmøringer? Har på følelsen de virker griske og egoistiske.. Hva med dialekten?
Gjest henriett3 Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Jeg har kjempemange venner på Sunnmøre. Både i Ålesund og utenfor (altså Ulsteinvik, Hareid, Larsnes osv) og jeg synes absolutt ikke de er griske! De er jo kjempesnille og vennlige. Dialekten er bare verdens kuleste, selv om jeg ikke får med meg alt de sier fordi de snakker så fort da. Men jeg tror folk på Sunnmøre er like forskjellige som de i Oslo. Noen er griske, mens noen ikke er det PS: Skal faktisk flytte til Ulsteinvik om noen måneder EDIT: skrivefeil Endret 2. oktober 2011 av henriett3
Gjest hogwash Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Den eneste generaliseringen jeg kan dra på møringer er at jeg kun har møtt nydelige og/eller sjarmerende damer fra regionen. 2
Ibanez Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 På "Svendsen om Hansen og Jensen" så kom vel han fra til at de ikke var griske, men sparsommelige en uhøytidlig undersøkelse . 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 På "Svendsen om Hansen og Jensen" så kom vel han fra til at de ikke var griske, men sparsommelige en uhøytidlig undersøkelse . Hehe! Sant De kan gjerne vere spandable etter min erfaring, Men da skal det vere billigst mulig. Tror dette er en veldig sterk miljøfaktor!
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Har dere erfaringer med sunnmøringer? Har på følelsen de virker griske og egoistiske.. Hva med dialekten? Du har på følelse av at de virker griske og egoistiske? En merkelig setning. Hvor vil du med innlegget ditt? Er ikke selv sunnmøring og kjenner ingen personlig. Er selv fra Bergen. Jeg synes dialekten er kjempefin.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 Du har på følelse av at de virker griske og egoistiske? En merkelig setning. Hvor vil du med innlegget ditt? Er ikke selv sunnmøring og kjenner ingen personlig. Er selv fra Bergen. Jeg synes dialekten er kjempefin. Har bare undret over det Tror det er miljøet som har gjort de slik. Dialekten er som så..?
Gjest henriett3 Skrevet 3. oktober 2011 #9 Skrevet 3. oktober 2011 Har bare undret over det Tror det er miljøet som har gjort de slik. Dialekten er som så..? Så du tror det er det samme miljøet over hele Sunnmøre? Det er som å si at alle fra Nordmøre er idioter, selv om du bare har møtt en av dem. Har du hørt om plassen som heter for Eide? Der har ihvertfall mange blitt tatt for å gå på anabole steroider, men det betyr jo ikke at alle som kommer fra Eide er bolere. Do you get my point? Tror egentlig du bare skriver det for å irritere..
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #10 Skrevet 3. oktober 2011 Vi er ikke griske og egoistiske, ikke mer enn andre mennesker i andre deler av landet. Sansen for penger har vi derimot. Mange grundere og folk som tjener godt på sjøen og lignende. Også lever vi litt på dette griske ryktet vårt for humorens skyld.
Mamma1 Skrevet 4. oktober 2011 #11 Skrevet 4. oktober 2011 Har bodd på sunnmøre i flere år, har nettverket mitt der osv og nei, de er ikke griske, dialekten er også flott. Helt vanlige mennesker, som både oslo, bergen, hedmark og buskerud har.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #12 Skrevet 4. oktober 2011 Min erfaring er at de er rause. Har heller ingen problemer med dialekten. 1
Jellybean78 Skrevet 4. oktober 2011 #13 Skrevet 4. oktober 2011 Har dere ikke hørt Møringen med Hans Rotmo,det er grunn til at den sangen ble skrevet for å si det sånn.... :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #15 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg synest sunnmøringer er et herlig og åpent folkeslag. Dette med at de er sparsommelige kan jo godt hende. Men i god sunnmørsk ånd tror jeg de ler MED vitsene og er generelt lite høytidlige eller hårsår. Bor selv i bergen. Og må si jeg virkelig trives med de sunnmøringene jeg omgås her, dialekten er også helt herlig!
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #16 Skrevet 4. oktober 2011 Vil ikke si jeg er grisk, men sparsommelig har jeg fått høre av familien gjennom hele livet. Dialekten vår er kul her.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #17 Skrevet 4. oktober 2011 Så du tror det er det samme miljøet over hele Sunnmøre? Det er som å si at alle fra Nordmøre er idioter, selv om du bare har møtt en av dem. Har du hørt om plassen som heter for Eide? Der har ihvertfall mange blitt tatt for å gå på anabole steroider, men det betyr jo ikke at alle som kommer fra Eide er bolere. Do you get my point? Tror egentlig du bare skriver det for å irritere.. Så sinna da. Snakker jo ikke om ALLE sunnmøringene. Og ja, det gjennomsnittlige miljøet kan ha noe å si. Det er lov å bruke litt hode 1
Gjest MorAase Skrevet 4. oktober 2011 #18 Skrevet 4. oktober 2011 Har dere erfaringer med sunnmøringer? Har på følelsen de virker griske og egoistiske.. Hva med dialekten? Løsningsorienterte, arbeidssomme, effektive, hyggelige, innkluderende (om du jobber like bra som dem) og generelt sett Norges håp om levedyktig industri også etter at oljeeventyret er over. Forøvrig den flotteste dialekten i hele landet. (Såfremt du kommer deg ut av Ålesund). 3
Lunivere Skrevet 4. oktober 2011 #19 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg er hardbarka sunnmøring, og har fått høre av både venner og familie at jeg er utrolig grisk og ikke minst veldig gnien. Og jeg er veldig glad i penger, det skal jeg ikke nekte for. Dialekten min har jeg bare fått positive tilbakemeldinger på, tror de fleste synes den er veldig sjarmerende og fin å høre på. Er ganske glad i den selv. 1
Kosemose Skrevet 5. oktober 2011 #20 Skrevet 5. oktober 2011 Tråden er ryddet for krenkende utsagn Kosemose, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå