Gå til innhold

bananfluer

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet noen hvor du kan kjøpe sånne små flasker butikkene har for å få bort bananfluer?

vil ha dem vekk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte epleedikk og zalo.

Ble anbefalt det her inne og det funket som bare det :)

Nå er det tomt for bananfluer :danse:

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg har prøvd tipset med epleedikk og zalo, og det har overhodet ikke fungert her. Er ikke en eneste flue oppi der :snurt:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd tipset med epleedikk og zalo, og det har overhodet ikke fungert her. Er ikke en eneste flue oppi der :snurt:

Kanskje du ikke har bananfluer, men hærmygg? I såfall - la potteplanter tørke, ha nellikspiker i jorda, unngå å la frukt stå framme.

Gjest Silvermist
Skrevet

Kanskje du ikke har bananfluer, men hærmygg? I såfall - la potteplanter tørke, ha nellikspiker i jorda, unngå å la frukt stå framme.

Nei, det er bananfluer.

Skrevet

Da må du få ut alle blomstene (ta inn en og en og se om de kommer tilbake)

Hell masse klor i vask og avløp (der legger de egg)

sett ut flere glass med eddig og zalo, rødvin og zalo, øl og zalo. Kanskje du skal ha litt mindre zalo oppi?

Ikke la noe mat ligge framme. Heller ikke frukt.

Kast all matboss ofte og vask godt i søppelbøttene.

Fjern brødsmuler ofte.

Alle "punktene" må gjentas regemlessig.

Gjest Silvermist
Skrevet

Da må du få ut alle blomstene (ta inn en og en og se om de kommer tilbake)

Hell masse klor i vask og avløp (der legger de egg)

sett ut flere glass med eddig og zalo, rødvin og zalo, øl og zalo. Kanskje du skal ha litt mindre zalo oppi?

Ikke la noe mat ligge framme. Heller ikke frukt.

Kast all matboss ofte og vask godt i søppelbøttene.

Fjern brødsmuler ofte.

Alle "punktene" må gjentas regemlessig.

Ja ok, jeg ser jo at jeg svikter på et par punkter her. Da skal det gjennomføres slavisk fra nå, er så lei av de ekle fluene. Tusen takk for hjelp!

Skrevet

takk for svar, jeg har gjort alt dette, men synes eddikken lukter så forferdelig, var derfor jeg spurte om de små flaskene de har på matbutikker i fruktavdelingen. ingen som vet?

Skrevet

Hvor kommer de fra helt i begynnelsen? begynner det med en flue som finner veien inn og legger egg eller oppstår de i avfall?^^

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei! Har hele huset fult av slike dritt fluer!!!! Nå begynner jeg å bli rimelig lei, hva gjør jeg? Har prøvd eddik og zalo, men har

Lyst til å prøve noe spray som dreper dem fort som faen!!!! Noen som har prøvd dette? Trenger svar fort!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...