AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Noen som har sluttet på sykepleien her? Kjenner noen som har sluttet? Evt. Hvorfor sluttet de/dere? Takk for alle innspill og svar!
Gjest Badabing Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg kjenner noen som sluttet fordi de ikke klarte anatomien eller sykdomslæren. Vet egentlig ikke noe mer enn det.
chui Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Kjenner flere som sluttet etter første året fordi de ikke følte at det var riktig studium for dem likevel.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg sluttet fordi jeg fant ut at det var ikke det jeg ønsket å jobbe med. Jeg startet på 2. året, men hoppet av etter et par måneder.
Mayah Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg kjenner flere som har sluttet, det som går igjen er at de føler at yrket ikke er noe for dem likevel. Andre har sluttet eller tatt permisjon fordi de har oppdaga at studiet er overraskende krevende.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg sluttet etter 1.semester for jeg ble helt skremt i praksisperioden på sykehjem. Følte meg bare som en klomse, og syntes ting var ekkelt. Jeg er ikke flink med praktiske prosedyrer heller, som det er masse av på sykepleien. Går nå på et mer teoretisk studie.
Judge Judy Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg fullførte førsteåret og hoppet av etter et par uker på 2. året. Har hørt fra flere at jeg ville blitt en flink sykepleier, men jeg følte ikke det ble riktig for meg. Hadde ikke lyst å jobbe turnus, interesserte meg ikke nok for faget, i tillegg til andre personlige grunner. Generelt sett hadde jeg mer lyst til å forsøke meg på lærerutdanning, så nå går jeg det istedet
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg sluttet etter første året, men begynte på sykepleiestudiet igjen et år senere. Nå har jeg jobbet som sykepleier i tre år og stortrives.
pinar Skrevet 8. oktober 2011 #10 Skrevet 8. oktober 2011 Kjenner en som sluttet fodi hun ikke klarte medikamentregning, og ikke ville vente et år før hun kunne fortsette så da startet hun på noe annet. Kjenner en som sluttet etter ett år fordi hun heller ville bli vernepleier og startet på det istedenfor.
Pitabrød Skrevet 9. oktober 2011 #11 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg sluttet midt i første semester, fordi jeg syntes det var gørr kjedelig. Og tanken på å jobbe som sykepleier gjorde meg umotivert. Går nå på et studie som passer meg bedre=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå