Gå til innhold

Maleri som tåler vær og vind

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den butikken jeg jobber i før hadde sjefen malet et maleri som stod rett utenfor døren til butikken. Dette maleriet ble stjålet en dag jeg stod på jobb, og føler meg på en måte litt ansvarlig. Jeg som elsker å male, har veldig lyst å lage et nytt, men lurer da på hva maling jeg skal bruke? Hva maling som tåler vær og vind og som kan brukes på lerret? Jeg har mest erfaring med akryl og akvarell (som såklart ikke er aktuelt).

P.s

Har ikke lyst å spørre sjefen om hva maling hun brukte, vil at dette skal være en overraskelse, og vil ikke at hun skal få noen mistanke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet? :-)

Skrevet

Oljemaling, min gode mann.

Det er ikke så lett å jobbe med, siden de forskjellige fargene inneholder forskjellig mengde fett (fetere farger burde ligge nederst, eller så suger de til seg fettet fra fargene på lagene over og lager sprekker i maleriet)

Man trenger litt forskjellige ekstra oljer og sånne ting når man maler med det, men alt dette burde de i butikkene kunne forklare deg.

Oljemaling bruker laaaang tid på å tørke (flere uker) så det er mer arbeid enn annen maling. Det ser ikke nødvendigvis bedre ut enn akryl heller, men det er litt mer eksotisk for folk når du forteller at det er et oljemaler hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...