Maryell Skrevet 4. oktober 2011 #22 Skrevet 4. oktober 2011 Nå har jeg som sagt ingen vane for å bruke lateksmaling på panel, det er egentlig et ikke-tema for meg. Men hva mener du skjer som gjør at det begynner å flasse da? Hvorfor får ikke lateksmalingen grep på oljegrunninga? Da burde det vel flasse av der man bruker oljegrunning som basis på glatt papirtapet også?
Gjest padawan Skrevet 4. oktober 2011 #23 Skrevet 4. oktober 2011 Nå har jeg som sagt ingen vane for å bruke lateksmaling på panel, det er egentlig et ikke-tema for meg. fint
Maryell Skrevet 4. oktober 2011 #24 Skrevet 4. oktober 2011 fint Det var vel strengt tatt ikke det jeg søkte svar på, men inget svar er vel et svar det og
Gjest Best Skrevet 5. oktober 2011 #25 Skrevet 5. oktober 2011 (endret) eh, lateksmaling på oljebasert maling? Hvor står det at det er lateks? Vannbasert maling kan være lateks (som du sier) eller akryl. Det er to vidt forskjellige kvaliteter. Grunninga som maleren her nevner er vanntynnbar og basert på uretanmodifisert alkyd. Edit: Bye the way... Malingen ts spurte om, Lady 10, er en akrylmaling så den vil IKKE flasse, men den flyter ikke fint ut på panel siden den er ment for byggeplater/ strievegger. Endret 5. oktober 2011 av Best
Gjest padawan Skrevet 6. oktober 2011 #26 Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Hvor står det at det er lateks? det stod ikke men siden han jeg kommenterte brukte den generelle betegnelsen "vannbasert maling" er det såpass stor forskjell i egenskapene til lateks- og akrylmaling at en bør spesiefisere forskjellen når en kommer med en slik påstand. den ene kan gå (men er ikke optimal i mine øyne) mens den andre er fyfy å bruke. Endret 6. oktober 2011 av padawan
Maryell Skrevet 6. oktober 2011 #27 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg forstår ikke hvordan du kan være så bastant, du svarer jo ikke på de spørsmålene jeg stiller deg og har jo ikke noe belegg for påstandene dine. Da er det litt dumt å uttale seg som du gjør.
Maryell Skrevet 6. oktober 2011 #28 Skrevet 6. oktober 2011 Produktdatablad Flugger oljebasert grunnmaling Her står det svart på hvitt at du kan ferdigbehandle både med olje og vannbaserte produkter. Det står heller ingenting om hvilke vannbaserte produkter som gjelder så da går det både for akryl og lateks.
Gjest padawan Skrevet 6. oktober 2011 #29 Skrevet 6. oktober 2011 råder du noen til å bruke lateks på oljebasert maling er det noe du får ta på egen regning.
Maryell Skrevet 6. oktober 2011 #30 Skrevet 6. oktober 2011 råder du noen til å bruke lateks på oljebasert maling er det noe du får ta på egen regning. Det er du som driver å gir råd her, uten å ha belegg for det. Hvis du ikke greier å forstå et produktdatablad en gang så er det bare å gi opp skjønner jeg. Og la oss ha det på det rene, JEG råder ikke noen til å bruke lateksmaling på panelet sitt fordi det ikke er optimalt for finishen, det blir fort stripete og ikke så pent. MEN at det flasser og skjer skumle ting er jeg ikke med på.
Gjest Best Skrevet 6. oktober 2011 #31 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg forstår ikke hvordan du kan være så bastant, du svarer jo ikke på de spørsmålene jeg stiller deg og har jo ikke noe belegg for påstandene dine. Da er det litt dumt å uttale seg som du gjør. Signerer!!! Hvilke relevant utdanning/ erfaring har han til å uttale seg så bastant om dette?
Maryell Skrevet 6. oktober 2011 #32 Skrevet 6. oktober 2011 Signerer!!! Hvilke relevant utdanning/ erfaring har han til å uttale seg så bastant om dette? Ingenting antar jeg, da hadde han nok flagga det for lenge siden :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå