UtenlandsStudent Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Hei hei alle sammen Studerer for øyeblikket i Australia der jeg tar hele graden min. Har snart fullført det første året mitt, men er i forferdelig tvil om hva jeg burde fordype meg i videre. Så langt har jeg fullført alle grunnfagene og må velge major og minor som jeg skal fordype meg i. Så langt har jeg tre kandidater, men jeg klarer bare ikke å velge hvilke jeg burde ta. Det er altså snakk om kombinasjonen og balansen. En major vil være ca 65% av de to resterende årene, mens en minor er 35%. De jeg har valgt ut er markedsføring, international business og business information systems (IT med business). Noen innspill på hvilke kombinasjoner som ville være kloke eller lukrative. Har relativ stor interesse for alle tre, men kan kun ha fordypning i to, og til uviss grad Endret 2. oktober 2011 av UtenlandsStudent
Gjest Badabing Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg ville hatt IT med business som førstevalg, og så business. Markedsføring som sistevalg, da det er et dårligere marked for det akkurat nå, og fordi du med business som major kan få jobb innen både bank, forsikring, div firma osv. Mer anvendelig etter min oppfatning. 1
UtenlandsStudent Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2011 Hmm, var det jeg tenkte også. Hvis jeg tar Information Systems så kan jeg alltids si at jeg har en IT utdanning, samtidig som at den andre halvparten er basert på business. Er bare i tvil om det er den rette veien å gå, har ikke hørt så mye om den utdanning. Noen som kanskje vet mer enn meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå