Gå til innhold

Babymat dietten

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen begynner jeg på babymat dietten. Det jeg lurer på er om det er noen som vet hvor mange glass om dagen som kan være lurt å få i seg? Jeg kjøpte noen glass som er 12mnd+.

Skal i tillegg drikke måltidserstatter 1-2 ganger daglig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du spise babymat? Kan du ikke bare spise vanlige små posjoner? Bare lurer for dette har jeg ikke hørt om før.

Skrevet

Første steg om du skal på slankekur burde være å finne ut hvor mange kalorier i minus du trenger for å miste vekt, sånn at du ikke spiser mindre enn nødvendig. Du kan finne mange BMR-kalkulatorer på nettet.

Å bare begynne å spise babymat og drikke shaker uten å vite hva du driver med kan være farlig for kroppen din.

Skrevet

...kan noen fortelle meg hvorfor i ville granskauen at folk skal begynne på disse sprø diettene i stedet for å legge om til vanlig, sunn og næringsrik mat? Hva skjedde med salat til lunsj og grønnsakssuppe til middag? Babymat? WTF?

• Liker 6
Skrevet

Første steg om du skal på slankekur burde være å finne ut hvor mange kalorier i minus du trenger for å miste vekt, sånn at du ikke spiser mindre enn nødvendig. Du kan finne mange BMR-kalkulatorer på nettet.

Å bare begynne å spise babymat og drikke shaker uten å vite hva du driver med kan være farlig for kroppen din.

Hvem sier at jeg ikke vet hva jeg driver med? Bare lurte på antall glass som lønner seg :)

Skrevet

Hvem sier at jeg ikke vet hva jeg driver med? Bare lurte på antall glass som lønner seg :)

At du spør om det viser at du ikke vet hva du driver med. Vi kan ikek vite hva du bør ligge på om dagen, fordi vi ikke aner hvor høy du er, hvor mye du veier og hvor aktiv du er. En lav, slank person som sitter mye stille trenger langt færre kalorier om dagen enn en høy, muskuløs perosn som trener fem ganger i uka. Finn ut hvor mange kalorier du trenger om dagen, også trekker du fra max 500. Det er nivået du bør ligge på om du vil ned i vekt.

• Liker 5
Skrevet

At du spør om det viser at du ikke vet hva du driver med. Vi kan ikek vite hva du bør ligge på om dagen, fordi vi ikke aner hvor høy du er, hvor mye du veier og hvor aktiv du er. En lav, slank person som sitter mye stille trenger langt færre kalorier om dagen enn en høy, muskuløs perosn som trener fem ganger i uka. Finn ut hvor mange kalorier du trenger om dagen, også trekker du fra max 500. Det er nivået du bør ligge på om du vil ned i vekt.

Hehe.. Visste at den ville komme tilbake å slå meg :fnise:

Har lest og fått høre av flere at et halv glass er nok, men så dum er jeg ikke. Jeg skal bytte det ut med måltidene, men er usikker på om jeg skal ta 3 eller 4 ettersom jeg skal drikke shake ved siden av.

Skrevet (endret)

Det sier jo seg selv når du stiller det spørsmålet :)

Jeg vet at om jeg vil ned i vekt så må jeg ligge på ca 1500 kalorier dagen, for å få til det kan jeg enten spise mindre kalorier, trene mer, eller gjøre en kombinasjon. Det er basert på mitt aktivitetsnivå, høyde, vekt osv. Som posten over sier, ingen her vet noenting om deg. Derfor påpeker jeg, selv om det er kjipt, at for å starte med en såpass heftig slankekur som dette, så bør man vite hva man driver med.

Edit: Folk foreslår et halvt glass? Enda godt du ikke hører på dem! 3 er uansett lite, om du ser på kaloriinnholdet pr. glass så er det ikke mye.

Bestem deg for antall kalorier/hva slags nedgang du vil ha, deretter kan du tilpasse maten til det. Det er bedre enn å si "to shaker og tre glass babymat" - for da kan du ende med veldig unødvendig lite.

Endret av Spøkelse
  • Liker 2
Skrevet

Du har jo tydeligvis ikke en peiling, siden du spør så dumt her. Jeg vet at det er noe som heter "det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar" eller noe, men for en gangs skyld så må jeg si at du spør om noe dumt. Alt som har med slike idiotiske nolldus dietter som babymatdietten, grapefruitdietten, rikshospitalskuren osv. må jeg bare le av.

Den beste måten du kan gå ned i vekt på er å finne ut din bmr, hvor aktiv du er, for så å trekke vekk 500 fra det. Da vil du gå ned 0.5 hver uke, på en SUNN måte, for dette du har tenkt til å begi deg ut på nå er både idiotisk og usunt.

• Liker 1
Skrevet

Du har jo tydeligvis ikke en peiling, siden du spør så dumt her. Jeg vet at det er noe som heter "det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar" eller noe, men for en gangs skyld så må jeg si at du spør om noe dumt. Alt som har med slike idiotiske nolldus dietter som babymatdietten, grapefruitdietten, rikshospitalskuren osv. må jeg bare le av.

Den beste måten du kan gå ned i vekt på er å finne ut din bmr, hvor aktiv du er, for så å trekke vekk 500 fra det. Da vil du gå ned 0.5 hver uke, på en SUNN måte, for dette du har tenkt til å begi deg ut på nå er både idiotisk og usunt.

Dumme svar kommer ofte etter dumme spørsmål, mener nå jeg.

Ts: Hva skal du gjøre når du er ferdig med dietten?

Gjest Marregutt
Skrevet

I morgen begynner jeg på babymat dietten. Det jeg lurer på er om det er noen som vet hvor mange glass om dagen som kan være lurt å få i seg? Jeg kjøpte noen glass som er 12mnd+.

Husk at du trenger kalorier for å holde hodet i gang og da :)

Skrevet

En baby skal ha et glass per måltid...er du en baby siden du skal spise dette? :lete:

• Liker 4
Skrevet

Kan du ikke helle prøve normalperson dietten? Spis sunt, lite, ofte og ha i deg masse vann og grønnsaker!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Foreslår at TS søker på nettet (utenlandske søk) så får du nok en pekepinn på hvor mange glass som er normalt på denne dietten.

Endret av Bond
Skrevet (endret)

Når Ts spør om noe som dumt som hjelp til en av tidenes mest idiotiske slankekurer, så må vi få lov til å påpeke det faktum.

Endret av Bond
Skrevet

Så når noen spør om råd til å gjøre farlige ting, så syns du de som er uenige skal være stille, og de som har ideer til å gjennomføre handlingen kan komme med tips? Det er med GOD GRUNN at tråder hvor folk vil sulte seg, eller skade seg, blir stengt!!

Skrevet (endret)

Å hvordan kan du påstå at babymat er skadelig???

Endret av Bond
Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen orker sånn diett, jeg hadde blitt skikkelig kvalm av å spise rennende graut fra glass..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...