AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 hvordan vasker dere sminkekostene og hvor ofte, hvilke produkter osv.
CoffeeCup Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Hmm, vaske de, går det ann? Jeg kjøper heller nye når det trengs
-Turtle Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Bruker en spray fra kicks nesten hver gang jeg sminker meg. Og så vasker jeg de grundig med shampo ca 1-2 ganger i mnd. Innimellom får de en dråpe hårkur også Da blir de så myyyyke
-Turtle Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Hmm, vaske de, går det ann? Jeg kjøper heller nye når det trengs De bør vaskes 1 gang i uka.... Om du ikke vasker dem, så er de skikkelige bakteriebomber!
challenger Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg vasker børstene med en børsteshampo fra i.d. Hvor ofte de blir vasket kommer litt an på bruken. Nå for tiden bruker jeg sjelden noe annet enn mascara/eyeliner, så da blir de ikke vasket så ofte. Men hvis jeg har brukt solpudderet/rougen så blir de vasket når jeg føler det er på tide. Hver andre/tredje uke kansje? Følger det ikke slavisk akkurat..
LukaFrost Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg vasker mine ca etter hvar gang jeg bruker dem. Særlig de jeg bruker til øyenskygge. Ikke noe særlig å bruke de til lyse farger når det er rester av mørk farge på de. Kostene til rouge og foundation vaskes ca en gang pr uke. Jeg bruker den shampoen jeg til enhver tid bruke på håret.
CoffeeCup Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 De bør vaskes 1 gang i uka.... Om du ikke vasker dem, så er de skikkelige bakteriebomber! Hmm... Det har jeg aldri tenkt på! Men da skal de vaskes i kveld Hva med svamper da? Hvordan og med hva skal jeg vaske de?
Lykkelitenen Skrevet 2. oktober 2011 #8 Skrevet 2. oktober 2011 Vasker de med sprayen fra Kicks etter hver bruk og gir de en omgang med shampo eller antibaktriell håndsåpe en gang i uken.
Virvel Skrevet 2. oktober 2011 #9 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg har bare syntetiske koster, så jeg vasker dem med helt vanlig håndsåpe. Hvor ofte avhenger av bruk, den store pudderkosten jeg bruker daglig får seg vel en vask annenhver uke omtrent. Har hatt den i flere år, og den er like fin ennå. Øyenskyggekoster vasker jeg hver gang jeg har brukt dem (som er forholdsvis sjelden).
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #10 Skrevet 2. oktober 2011 Hmm... Det har jeg aldri tenkt på! Men da skal de vaskes i kveld Hva med svamper da? Hvordan og med hva skal jeg vaske de? Oi, da bør du begynne å vaske de med en gang ja. Du kan vaske kostene med sjampo, og også gi de en runde med balsam. Skyll veldig godt. Etter at du har vasket de kan du dyppe de ned i en kopp med kokende vann slik at du dreper mest mulig bakterier. Tørk kostene med busten ned slik at limet til bustene er minst mulig våt. Jeg henger de opp på en meget knotete måte, du må nesten bare prøve deg fram Svamper vasker jeg med enten håndsåpe, dusjsåpe eller ansiktsvask som er ment for å fjerne sminke. Bare hold svampen i hånden, ta svampen under rennende vann og tilsett såpe. "masser" svampen og skyll. Gjenta til det ikke er mer igjen å vaske ut. Derette slipper du svampen oppi en kopp eller kjele med kokende vann. Bare noen sekunder. Legg eller heng opp på et sted der den kan tørke fortest mulig. Jeg bruker denne fra i.d inn i mellom og så vasker jeg kostene ca 2 ganger i måneden. Men når jeg ser hvor flink andre her er skal jeg forsøke å bruke den sprayen nesten hver gang og vaske kostene 3-4 ganger i måneden. Lykke til, du kommer til å bli overrasket når du ser hvor mye "skit" du får utav svampene og kostene! Og hvor mye mykere de blir etter at de har blitt vasket med sjampo og balsam Bare husk å skylle GODT!
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #11 Skrevet 2. oktober 2011 Vasker de med sprayen fra Kicks etter hver bruk og gir de en omgang med shampo eller antibaktriell håndsåpe en gang i uken. så flink du er som gjør det så ofte! All respekt til deg
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #12 Skrevet 2. oktober 2011 Oi, da bør du begynne å vaske de med en gang ja. Du kan vaske kostene med sjampo, og også gi de en runde med balsam. Skyll veldig godt. Etter at du har vasket de kan du dyppe de ned i en kopp med kokende vann slik at du dreper mest mulig bakterier. Tørk kostene med busten ned slik at limet til bustene er minst mulig våt. Jeg henger de opp på en meget knotete måte, du må nesten bare prøve deg fram Svamper vasker jeg med enten håndsåpe, dusjsåpe eller ansiktsvask som er ment for å fjerne sminke. Bare hold svampen i hånden, ta svampen under rennende vann og tilsett såpe. "masser" svampen og skyll. Gjenta til det ikke er mer igjen å vaske ut. Derette slipper du svampen oppi en kopp eller kjele med kokende vann. Bare noen sekunder. Legg eller heng opp på et sted der den kan tørke fortest mulig. Jeg bruker denne fra i.d inn i mellom og så vasker jeg kostene ca 2 ganger i måneden. Men når jeg ser hvor flink andre her er skal jeg forsøke å bruke den sprayen nesten hver gang og vaske kostene 3-4 ganger i måneden. Lykke til, du kommer til å bli overrasket når du ser hvor mye "skit" du får utav svampene og kostene! Og hvor mye mykere de blir etter at de har blitt vasket med sjampo og balsam Bare husk å skylle GODT! Jeg glemte å skrive at kostene tørker jeg med et rent håndkle på samme måte som jeg ville ha tørket håret. Og litt godt ned mot "bunnen/roten". Deretter lar jeg de lufttørke til de er helt tørre. Svampen klemmer jeg slik at jeg får utav så mye vann så mulig, og deretter lar jeg den lufttørke.
CoffeeCup Skrevet 2. oktober 2011 #13 Skrevet 2. oktober 2011 Oi, da bør du begynne å vaske de med en gang ja. Du kan vaske kostene med sjampo, og også gi de en runde med balsam. Skyll veldig godt. Etter at du har vasket de kan du dyppe de ned i en kopp med kokende vann slik at du dreper mest mulig bakterier. Tørk kostene med busten ned slik at limet til bustene er minst mulig våt. Jeg henger de opp på en meget knotete måte, du må nesten bare prøve deg fram Svamper vasker jeg med enten håndsåpe, dusjsåpe eller ansiktsvask som er ment for å fjerne sminke. Bare hold svampen i hånden, ta svampen under rennende vann og tilsett såpe. "masser" svampen og skyll. Gjenta til det ikke er mer igjen å vaske ut. Derette slipper du svampen oppi en kopp eller kjele med kokende vann. Bare noen sekunder. Legg eller heng opp på et sted der den kan tørke fortest mulig. Jeg bruker denne fra i.d inn i mellom og så vasker jeg kostene ca 2 ganger i måneden. Men når jeg ser hvor flink andre her er skal jeg forsøke å bruke den sprayen nesten hver gang og vaske kostene 3-4 ganger i måneden. Lykke til, du kommer til å bli overrasket når du ser hvor mye "skit" du får utav svampene og kostene! Og hvor mye mykere de blir etter at de har blitt vasket med sjampo og balsam Bare husk å skylle GODT! Tusen hjertelig takk for råd Jeg ante ikke noe om dette, og har byttet ut kostene hver tredje mnd ca. I tillegg til at det er dyrt, så er det jo tydeligvis ikke hygienisk heller! Gleder meg faktisk til å vaske de i kveld! Kjekt at man kan bruke vanlig shampoo, også har jeg lyst til å kjøpe en sånn rens du linket til. Kan man få kjøpt disse på andre steder, eller bare over nett?
Lykkelitenen Skrevet 2. oktober 2011 #14 Skrevet 2. oktober 2011 Kicks har samme spray bare til en brøkdel av prisen og i større flaske, denne jeg bruker og er veldig fornøyd med den Den fjerner det meste av sminkerestene og dreper bakteriene pga alkoholen. Men ikke bruk balsam i syntetiske koster! Om du har kjøpt nye hver 3mnd vil jeg anta du har syntetiske koster (som ofte er billigere) og de blir ikke noe særlig av å få balsam i seg.
Lykkelitenen Skrevet 2. oktober 2011 #15 Skrevet 2. oktober 2011 så flink du er som gjør det så ofte! All respekt til deg bruker de samme børstene ofte og til en del ulike produkter, så da er det greit å være nøye så man ikke blander farger og ulike produktrester
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #16 Skrevet 2. oktober 2011 Vasker de med sjampo jeg har kjøpt som ikke duger til håret. Hehehe. Praktisk
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #17 Skrevet 2. oktober 2011 Tusen hjertelig takk for råd Jeg ante ikke noe om dette, og har byttet ut kostene hver tredje mnd ca. I tillegg til at det er dyrt, så er det jo tydeligvis ikke hygienisk heller! Gleder meg faktisk til å vaske de i kveld! Kjekt at man kan bruke vanlig shampoo, også har jeg lyst til å kjøpe en sånn rens du linket til. Kan man få kjøpt disse på andre steder, eller bare over nett? Ja de kan du få kjøpt overalt der de selge i.d sminke, ofte i hudpleiesalonger som selger sminke. Men Feelunique er er en veldig trygg side å bestille fra, jeg tror nesten alle her på forumet kan gå god for feelunique. Og så er det mye billigere Om du begynner å vaske kostene så kan du etterhvert gjerne investere i noen dyrere koster (som dermed er bedre) som du vasker og steller Husk bare å ikke brenne deg når dyppet svampen/kosten. De kan være greit å fiske opp svampen med feks en gaffel eller pinsett (eller pølseklype, som jeg bruker ), og så lar du den ligge til den har kjølnet, evt skyller den i kaldt vann. 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #18 Skrevet 2. oktober 2011 Helt bortkastet å koke noe. Man kan risikere å ødelegge busten av det, og man kan risikere at bakteriene ikke dør fordi det ikke ligger lenge nok i vannet. Alkohol holder i lange baner.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #19 Skrevet 2. oktober 2011 Helt bortkastet å koke noe. Man kan risikere å ødelegge busten av det, og man kan risikere at bakteriene ikke dør fordi det ikke ligger lenge nok i vannet. Alkohol holder i lange baner. Alkohol ødelegger også.. Ville du vasket håret ditt med håndsprit? Det er bare snakk om noen sekunder per kost svamp, de skal så vidt dyppes.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #20 Skrevet 2. oktober 2011 Det er null problem å dyppe de i sprit, så lenge man tilfører en veldig liten dråpe olje i ny og ne. Skal de dyppes må vannet fosskoke for at det skal ha en effekt, og det kan smelte kosten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå