Gå til innhold

Hva strikker/hekler dere i høst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva strikker/hekler dere i høst?

Nå holder jeg på med selbuvanter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går det for det meste i sokker. Jeg har også et heklerutepledd på gang, men det ligger i dvale for øyeblikket.

Skrevet

Sokker her også. ;)

Skrevet

Julegaver, altså sokker, votter, julekuler og sitteunderlag :)

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Sokker og en genser i alpakkaull.

Skrevet

Når det gjelder strikking, så går det for det meste i luer, votter og sokker! Meen, så har jeg tatt opp hekling også, og fant ut at jeg ville hekle en slags liten veske til ipaden min som jeg ble veldig fornøyd med! Var mange som falt for den, så blir vel noen slike julegaver i år, i tillegg til mobilvesker da :) Snedige, og ikke minst enkle, greier altså!

Skrevet

Jeg har tydeligvis begynt å spesialisere meg på sokker, hehe :P Er ikke den flinkeste til å strikke, men ullsokker får jeg til! Og så er det jo praktisk også, for jeg elsker å gå med ullsokker når jeg er hjemme :) Så da får masseproduksjonen bare settes i gang ;)

Skrevet

Hekler bølgeteppe for tiden. :-)

Skrevet

Hekler bølgeteppe for tiden. :-)

Skrevet

Akkurat nå er det sokker :-) strikker også luer til kirkens bymisjon :-) og en mariusgenser til en nevø.

Gjest halebein
Skrevet

Kopptuer (kjøkkenkluter, på godt bokmål:)

Gir 4 tuer og en zalo og en oppvaskbørst i kule farger sammen i julegave til vennepar o.l. Har strikket 2 slike pakker, og er i gang med en tredje.

strikker også en stor lang hals, som man skal snurre rundt hodet 2 ganger

Har strikket de siste to mnd:

mariusgenser til gudsønn min (julgave)

Setersdal med ribb fra sandes garn til meg selv

Smetteskjerf og "hjallislue" -julegave til baby

Gjest Bartenina
Skrevet

Kopptuer (kjøkkenkluter, på godt bokmål:)

Gir 4 tuer og en zalo og en oppvaskbørst i kule farger sammen i julegave til vennepar o.l. Har strikket 2 slike pakker, og er i gang med en tredje.

Hvordan strikker du kopptuene dine? :-)

Her går det i luer, som alltid, heklede luer, heklet med staver hele veien. På tide å utvide reportoaret sitt, gitt (haha, rim...)

Skrevet

Jeg har akkurat avsluttet et Nøstebarn-teppe + babysokker. Har liggende to bunter med Pickles Fat&Happy som jeg bestilte for en evighet siden for å strikke puff. Men nå er jeg ikke sikker lenger, kommet flere kule oppskrifter fra Pickles-jentene. :gjeiper:

Tror jeg skal prøve meg på noen hjemmelagde julegaver også, må være noe som er enkelt og raskt. Tova sitteunderlag eller oppvaskkluter...

Skrevet

Sokker :) Liker best å strikke småting, sokker, votter, halser og luer, har ikke tålmodighet til gensere og jakker :sjenert:

Skrevet (endret)

Jeg skal få ferdig en genser som jeg begynte med for evigheter siden :)

Endret av Grønt blad
Skrevet

Prøve å bli litt mer avansert enn bare rett og vrang. Så det blir vel småting først og fremst. Hæler på sokker f.eks.

Skrevet

Akkurat nå går det i votter, men jeg prøver å finne på noe mer avansert :)

Skrevet

Nå holder jeg på å strikke masse luer! :) Strikket først en som jeg ble veldig fornøyd med, og da andre fikk se den måtte jeg visst strikke litt fler! Så er i masseproduksjon av luer i forskjellige farger nå :jepp:

Skrevet

Jeg er mer en hekler enn en strikker. Jeg holder på med et stort bølgeteppe, men det er litt kjedelig å jobbe med så med jevne mellomrom legger jeg det fra meg og hekler på andre ting også. For tiden er det bl.a. en bolero og noen heklede byggeklosser til minstemann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...