Gå til innhold

min datter vil ikke spise..

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Håper noen kan svare meg, og har noen tips.. dattern min på 12 uker har plutselig fått for seg at hun ikke vil spise(hun virker pigg og fin.. ikke feber og slapp), eller det vil si hun begynner bra men etter hvert nekter hun(spist ca 80-100ml av 180ml-hun får det som er angitt på pakken til henes vekt).

Hun får flaske fordi hun ikke klarer å få tak i puppen(jeg pumper så hun får mest morsmelk(150ml morsmelk og 30ml nutramigen(hun har atopisk eksem så legen lurer på om det er melkeallergi) 5 måltider i døgnet.

Nutramigenen er jo ikke kjent for å smake godt, men hun har spist det og virket fornøyd. Jeg har nå prøvd å gi henne bare morsmelk, men hun vil ikke ha det heller.. Hun får jo i seg mat, men ikke mye som hun tidligere spiste(og mye mindre enn det som er dagsbehovet hennes i følge tabellen),

Hun har alltid hatt kjempe matlyst og maten har gått ned på høykant. Nå stopper hun plutselig opp og hylskriker og bender seg bakover.. er nesten utrøstelig, og virker sulten, nesten desperat etter å få i seg mat. Hun suger på sutten, men nekter flaske.. har også prøvd å gi med skje, men det funker heller ikke. Prøver å få henne til å rape, tar lange pauser og skifter på henne, går, bysser føler at jeg gjør alt, men det nytter nesten ikke. Noen få ganger spiser hun resten etter et langt opphold, men de fleste gangene vil hun ikke ha mer.

Begynner å bli sliten, og vil gjerne ha noen råd om hvordan jeg skal få henne til å spise, eller om hun rett og slett bare regulerer matbehovet selv, og at hun ikke trenger mer mat.. så jeg slipper å prøve å "tvinge" den i henne !!

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Huff og huff!

Heldigvis har jeg ikke opplevd det samme. Men det høres nesten ut som om du bør kontakte helsestasjonen din. De har alltid gode råd, og er jo til for å følge dere opp - nettopp i slike situasjoner.

Det høres ut som du har prøvd alt - iallefall alle gode råd som jeg har hørt om tidligere.

Uansett hva du gjør - så ikke tving henne! Da tror jeg det bare blir værre.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg håper du har fått orden på det nå og fått i henne mat, men et tips til evt neste gang er å sjekke så hun ikke får for mye eller lite på en gang.

Hvis melken kommer for fort ut av smokken får hun den i halsen og vil da sannsynligvis kaste seg bort fra smokken og hyle. Og hvis det kommer for lite blir hun nok sint fordi hun vil ha men ikke har tålmodighet.

• 1 måned senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei du bør kontakte lege! Har en sønn med spise problemer dette har vart fra han var ny født og til nå (han blir to i mars) Han ble operert for to mnd siden! Det lønner seg absoutt å ta kontakt med en gang!! Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...