Gå til innhold

Dyrepass - dyrehotell - dyreopphold - kennel? Hvor? Helst i østlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mange dyr og leter etter ett dyrehotell - dyreopphold - dyrepensjonat - kennel på østlandet? Til forskjellige dyr. Jeg har mange marsvin, kaniner og hund? Noe steder som tar vare på dyra og passer de mens eierne er på ferie? Anbefalinger? Linker? Helst nær drammen men rundt omkring østlandet er også greit. Hva pleier prisen å ligge på?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Aldri hørt om en kennel som tar inn både gnagere og hunder.

Mitt tips, finn en kennel til hunden og noen venner som kan passe burdyra

Endret av Consensio
Skrevet
Gardermoen Hunde- og kattehotell tok ihvertfall imot gnagere før. De har nye eiere nå, så er usikker på om de gjør det nå. Har ikke god erfaring med de forrige eierne, men er mulig det er mye bedre nå, med nye eiere.
Skrevet

I Oslo/Akershus er det kattepassere som kommer hjem til deg og passer dyrene mens du er på ferie, de fleste av disse passer også andre smådyr.

www.kattevakten.com

www.sentrumpass.no

www.passpus.com

www.kajato.no

Skrevet

Nordre Lindeberg gård i Oslo tar inn kaniner, kanskje de tar andre gnagere også? Hunder er det i alle fall mange muligheter for over hele landet.

Skrevet

Jeg er der at man skaffer seg oversikt, eller avtaler med venner om dyrepass, før man skaffer seg dyr jeg da...

Har avtaler med noen i min omgangskrets om hjelp til dyrepass. Blant annet en nabo, som bytter på å passe mine og jeg hennes dyr.

Skrevet

Jeg er der at man skaffer seg oversikt, eller avtaler med venner om dyrepass, før man skaffer seg dyr jeg da...

Har avtaler med noen i min omgangskrets om hjelp til dyrepass. Blant annet en nabo, som bytter på å passe mine og jeg hennes dyr.

Det er da ikke noe i veien for å ha dyr på kennel/dyrehotell for en kortere periode? Så lenge man sjekker stedene litt, og gjerne forlanger å få oppdatering i løpet av den perioden dyret er der, har de ikke vondt av å være på den typen steder.

Har selv avbrutt en ferie, fordi jeg måtte skaffe kattehotell i siste liten, og fant ut underveis i ferien at han ikke hadde det bra der.

Skrevet

AB #6 her. Joda jeg har selv hatt et fast kattehotell til min katt og hun var der hver sommer i en fast periode. Men det igjen var noe som var sjekket ut før katten kom i hus. Men klart katten måtte jo selv bestemme om det var levelig der eller ikke, noe hun heldigvis gjorde og trivdes der.

Jeg er ikke imot dyrepensjonat. Men jeg er for at man skal ha tanken om dyrepass ved ferie på plass før man skaffer seg dyr.

Skrevet

AB #6 her. Joda jeg har selv hatt et fast kattehotell til min katt og hun var der hver sommer i en fast periode. Men det igjen var noe som var sjekket ut før katten kom i hus. Men klart katten måtte jo selv bestemme om det var levelig der eller ikke, noe hun heldigvis gjorde og trivdes der.

Jeg er ikke imot dyrepensjonat. Men jeg er for at man skal ha tanken om dyrepass ved ferie på plass før man skaffer seg dyr.

Selvfølgelig skal man, før man skaffer seg dyr, være klar over at de trenger pass. MEN at man skal planlegge nøyaktig hvilket kattehotell man skal bruke, før man går til anskaffelse av dyr blir for dumt. Hva hvis man flytter for langt unna til å bruke det faste stedet da? F.eks i forbindelse med jobb, og man må flytte til et bestemt sted? Da MÅ man ta ting litt som det kommer, og prøve å få til best mulig ordning deretter.

Skrevet

Ting kan selvfølgelig endre seg. Men jeg skaffer meg aldri noen dyr uten å ha en plan for hvordan jeg skal gjøre det ved evnt reiser og ferier. Det er jo en selvfølge at man i det minste har tenkt på dette FØR man skaffer seg dyr. At man vet at det finnes dyrepensjonat og/eller at man har en avtale med venner/familie om pass av dyret.

Skrevet

AB; ikke alltid det passer for venner/familie kanskje. Kan da ikke være galt å be om råd og høre om andres erfaringer? Jeg visste f.eks om mange dyrleger da jeg fikk min første katt, men jeg spurte likevel etter råd og anbefalinger om hvilke som var best.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet om en i fredrikstad! Men den er bare til hunder ..

Skrevet (endret)

Var litt rask der ja, er visst for forskjellige dyr!

SORRY, var litt rask med å lese innlegget ditt, vestfold blir jo helt feil.

Endret av Roo
Skrevet

Kan anbefale Kennel ¨L'mygan. Hun stiller som feriehjem/korttidsplass for miniatyrhunder. De hundene hun passer blir en del av familien og flokken. Hun holder til i Buskerud.

Skrevet

http://www.skogerdyrehotell.no/forsiden

Bare for hunder, men det ser så morsomt ut der :)

ts her.

Jeg har sett på skoger dyrehotell flere ganger før, men trodde det var for alle dyr der?

Går bra at det er i vestfold :gjeiper:

Noen som har erfaringer fra skoger dyrehotell?

Skrevet

Jepp, det er visst for alle dyr der.

Jeg har ikke vært der selv, men leste en artikkel om dem i en avis, og det så så gøy ut der! :Hehe:

Håper du får svar fra andre med erfaringer da.

Skrevet (endret)

ts her.

Jeg har sett på skoger dyrehotell flere ganger før, men trodde det var for alle dyr der?

Går bra at det er i vestfold :gjeiper:

Noen som har erfaringer fra skoger dyrehotell?

har ikke god erfaring derfra når det gjelder katt.

det var null problem å se stedet når vi ikke hadde med egne dyr men ved levering og henting av egne katter så fikk vi ikke lov til å se oppholdsrommet (why ?), vi måtte levere dyrene i en egen "bu". kattene ble plassert i reiseburet flere timer før avtalt henting og sto ved en åpen dør i full gjennomtrekk mens de ventet. de plasserer flere ukjente dyr i samme rom, to av mine hadde sårskader etter slåssing når de kom hjem. de hadde også tapt seg i vekt.

hundemessig har jeg hørt bra ting om de men på kattesiden har jeg dårlig erfaring og flere andre jeg har snakket med har tilsvarende erfaringer.

Endret av minienthe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...