Gå til innhold

Er vi i datingfasen eller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg fikk min forrige kjæreste for snart 20 år siden, så var dating noe som foregikk i Amerika. Derfor vet jeg ikke helt hvordan dette fungerer. Jeg vet faktisk ikke om jeg engang har vært datingfasen, eller om jeg er der fortsatt

Over til saken; Vi kjente hverandre fra før og jeg bad ham på besøk i mitt hjem, helt uten tanker for annet enn høflighet. Vi ble sittende å prate kjempelenge om alt og ingenting, og jeg kjente at det skjedde noe med meg der jeg stod. Han var plutselig så kjekk og jeg fikk lyst til å gjøre helt andre ting enn å prate. :fnise: Så chattet vi på FB, sendte SMS og mail i noen dager, før vi møttes til kaffe. Så mer sms,mail ol før vi var ute og gikk tur en kveld. Tilbake etter turen tok jeg mot til meg og spurte om jeg hadde oppfattet det riktig når jeg følte at vi begge ville mer enn å snakke. Dette viste seg å stemme, så neste møte endte hjemme hos ham, og etterpå har vi hatt flere møter "i senga" og noen kaffebesøk. Vi har hatt "the talk" hvor vi er enige om at dette ikke er tidsfordriv, men ikke helt fått på det rene at vi er sammen. Mange ting som skal klaffe.

Der er vi nå... Kan dette kalles dating? Hvis det er dating, er vi fortsatt der eller er vi over den fasen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt klart dating. Hvor lenge har dere "datet". Det går jo ann å bare spør? Er dette en seriøs type, får du nok et skikkelig svar :-)

Skrevet

Når jeg fikk min forrige kjæreste for snart 20 år siden, så var dating noe som foregikk i Amerika.

Der er vi nå... Kan dette kalles dating? Hvis det er dating, er vi fortsatt der eller er vi over den fasen?

Såkalt dating er bare et annet ord på stevnemøter - dvs den fasen som går ut på å finne ut om man ønsker å bli kjærester.

Den fasen der kvinner forventer å bli oppvartet av mannen vettu ;) hehe

Hele det norske samfunnet har blitt amerikanisert. Og det er langt ifra bare positivt. Amerikansk ukultur er det nok av.

Skrevet

Helt klart dating. Hvor lenge har dere "datet". Det går jo ann å bare spør? Er dette en seriøs type, får du nok et skikkelig svar :-)

Det er et par mnd siden vi "oppdaget hverandre." Det har vært en del småting som gjør at jeg ikke vil spørre på nåværende tidspunkt. Han har fått noen trøkker i trynet de siste årene og er vel redd det kan skje igjen. -dessuten har vi god tid.

Såkalt dating er bare et annet ord på stevnemøter - dvs den fasen som går ut på å finne ut om man ønsker å bli kjærester.

Den fasen der kvinner forventer å bli oppvartet av mannen vettu ;) hehe

Hele det norske samfunnet har blitt amerikanisert. Og det er langt ifra bare positivt. Amerikansk ukultur er det nok av.

Jeg forventer slett ikke å bli oppvartet. Men det er en koselig tid hvor vi finner ut hva vi egentlig vil og blir bedre kjent. Jeg nyter det som skjer, så tar vi det derfra.

Skrevet

Jeg forventer slett ikke å bli oppvartet.

Yeah, right! :smoke:

For å si det på godt (ny)norsk :ler:

Skrevet

Selvfølgelig vil vi bli oppvartet.

Men ikke enveis.

Jeg oppvarter minst like mye.

Det er jo slik man viser interesse

Jeg tenker vel at dere nesten er på vei ut av dating fasen. Siden dere alt har snakket om at det kan være på vei til noe mer.

Når er egentlig den fasen over?

Ble litt usikker når jeg begynte å tenke på saken.

Er vel litt avhengig av hvor man er i livet kanskje. Hadde jeg vært 20 hadde jeg nok deffinert meg og min date som kjærester nå. Men siden vi har småskolebarn og mye annet å forholde seg til tenker jeg at vi har langt igjen før vi innvolverer unger. Og har litt for meg at vi ikke er skikkelige kjærester før vi møter hverandres unger, iallefall hverandres venner.......

Skrevet

Selvfølgelig vil vi bli oppvartet.

Men ikke enveis.

Jeg oppvarter minst like mye.

Det er jo slik man viser interesse

Jeg tenker vel at dere nesten er på vei ut av dating fasen. Siden dere alt har snakket om at det kan være på vei til noe mer.

Når er egentlig den fasen over?

Ble litt usikker når jeg begynte å tenke på saken.

Er vel litt avhengig av hvor man er i livet kanskje. Hadde jeg vært 20 hadde jeg nok deffinert meg og min date som kjærester nå. Men siden vi har småskolebarn og mye annet å forholde seg til tenker jeg at vi har langt igjen før vi innvolverer unger. Og har litt for meg at vi ikke er skikkelige kjærester før vi møter hverandres unger, iallefall hverandres venner.......

TS her.

Da er vi vel i datingfasen da :) Litt uvant men også en spennende periode.

Jeg er enig med deg, Ellekvelle i at det å treffe ungene er et langt skritt. Venner kommer vel litt før, og resten av familien senere. Men før ungene involveres må vi vel definere oss som kjærester overfor hverandre. Unger møter ikke mamma/pappas date.

Jeg gruer faktisk for å møte hans barn etter at de har fått beskjed om at jeg er pappas kjæreste. De vet hvem jeg er fra før, men det blir ikke det samme...

Skrevet

Yeah, right! :smoke:

For å si det på godt (ny)norsk :ler:

Hva legger du i oppvarting?

Skrevet

Hva legger du i oppvarting?

At kvinner forventer at mannen skal vise initiativ, interesse og gjerne spandere litt samtidig.

Være oppmerksom og anstrenge seg for å imponere på henne. Være kavaler.

Sånn har det alltid vært. Og mye av dette henger fortsatt igjen på tross av den såkalte likestillingen.

Slitsomt for mannen, men selvfølgelig veldig behagelig for kvinnen. Så lenge det varer ihvertfall :smoke: hehe

Skrevet

At kvinner forventer at mannen skal vise initiativ, interesse og gjerne spandere litt samtidig.

Sånn har det alltid vært. Og mye av dette henger fortsatt igjen på tross av den såkalte likestillingen.

Slitsomt for mannen, men selvfølgelig veldig behagelig for kvinnen. Så lenge det varer ihvertfall :smoke: hehe

Jaja Steinar, du se nå alt gjennom dine briler. Kvinner bruker tid på klær, hår, barbering for å gjøre mannen tilfreds. Det er anstrengede og tidkrevende det og, og ikke minst en utgift. I tilegg bruker vi tid og penger på hjemmet for at det skal være triveilig. På den måten tror jeg det er slitsomt for begge parter og behagelig for begge parter. Man må være to for å danse tango vet du ;-)

Skrevet

Jaja Steinar, du se nå alt gjennom dine briler. Kvinner bruker tid på klær, hår, barbering for å gjøre mannen tilfreds. Det er anstrengede og tidkrevende det og, og ikke minst en utgift. I tilegg bruker vi tid og penger på hjemmet for at det skal være triveilig. På den måten tror jeg det er slitsomt for begge parter og behagelig for begge parter. Man må være to for å danse tango vet du ;-)

Vel, det blir vel ofte kvinnen som danser tango med seg selv etter at denne innledende kjæreste-fasen er over? ;)

Mitt inntrykk er ihvertfall at mange mannfolk ikke er så veldig kavaler lenger når de først har fått lurt kvinnen inn i et parforhold.

Men jeg kan selvfølgelig ha feil? :smoke: hehe

Skrevet

For at det i det heletatt skal bli noe forhold så er det vel en forutsetning at både mannen og kvinnen viser initiativ og interesse. Når det gjelder spandering så er det noe jeg ikke liker. Jeg ønsker å betale for meg selv, for jeg vil ikke så i gjeld til noen. I såfall må det være hver sin gang å spandere.

Å være oppmerksom og anstrenge seg for å imponere den andre er nok noen som gjelder begge like mye. Å være kavaler er jo frivillig. Jeg er vant til å ordne opp selv, og klarer fint å åpne døra selv eller hva det nå skal være.

Du snakker om likestilling, men det du ramser opp her er dine inngrodde tanker om hvordan vi damer forventer en date skal forløpe. Du skulle vel egentlig lagt til at han skal be damen ut, han skal hente/ kjøre henne hjem, osv... Jeg skjønner du sliter med damene med disse holdningene. :fnise:

Skrevet

Du snakker om likestilling, men det du ramser opp her er dine inngrodde tanker om hvordan vi damer forventer en date skal forløpe. Du skulle vel egentlig lagt til at han skal be damen ut, han skal hente/ kjøre henne hjem, osv... Jeg skjønner du sliter med damene med disse holdningene. :fnise:

Det kan jo ha noe å si at jeg fortsatt ikke har lagt merke til noen damer som ikke liker (foretrekker) en kavaler :smoke: hehe

Skrevet (endret)

Det kan jo ha noe å si at jeg fortsatt ikke har lagt merke til noen damer som ikke liker (foretrekker) en kavaler :smoke: hehe

Endret av lulle
Skrevet

Vel, det blir vel ofte kvinnen som danser tango med seg selv etter at denne innledende kjæreste-fasen er over? ;)

Mitt inntrykk er ihvertfall at mange mannfolk ikke er så veldig kavaler lenger når de først har fått lurt kvinnen inn i et parforhold.

Men jeg kan selvfølgelig ha feil? :smoke: hehe

Nå var det vell datingfasten du snakket om som var slitsom for menn?

Skrevet

Men er målet for menn å narre oss kvinner inn i et parforhold? Jeg har nemlig alltid trodd det var motsatt..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå var det vell datingfasten du snakket om som var slitsom for menn?

Jepp. Poenget er at jo mer kavaler under kjærestefasen, desto mindre senere ;):ler:

Egentlig ikke så veldig morsomt da men hehe

Endret av Steinar40
Skrevet

Men er målet for menn å narre oss kvinner inn i et parforhold? Jeg har nemlig alltid trodd det var motsatt..

Det kommer helt an på hvem som er mest motivert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...