Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okey, jeg trenger litt tips om sminke her.

For det første, hvilket merke har en ekstra lys foundation som passer britisk hud? Den lyseste jeg har sett på Cubus (som er den eneste butikken jeg vet om som selger rimelig sminke her) er akkurat for mørk, og det frister ikke å bli appelsin i trynet. Så noen som vet om noen som har noen lyse foundationer for nesten hvit hud?

Og så; Noen som har tips om hvilke mascara som kan være god? Jeg ser etter en vannfast mascara som ikke dreper vippene, og som ikke sverter av. Nå bruker jeg False lash mascara - vannfast, og jeg blir sort over og under øya (men bortsett fra at den sverter av er jeg jo fornøyd).

Og; En bra eyeliner som er behagelig å ha på, men som ikke renner av så fort du blunker?

Tror det var det for nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er også veldig lys i huden, og har alltid slitt med å finne en fundation som passer min hudfarge. Løsningen er Max factor sin Age Renew fundation. Nr 40 - Creamy ivory :) Dette er iallefall den lyseste fundation'en jeg har vært borti :)

Lenke

Edit: Den sitter også gjennom hele dagen, og er lett å smøre utover :)

Endret av Sweetpea25
Skrevet

Illamasqua Skin Base foundation i nr. 2 er ekstremt lys og nøytral i undertonen. Den dekker godt med et veldig tynt lag, og sitter hele dagen.

Skrevet

Okey, takk for tips. Noen som vet om noen mascara da?

Skrevet

Okey, jeg trenger litt tips om sminke her.

For det første, hvilket merke har en ekstra lys foundation som passer britisk hud? Den lyseste jeg har sett på Cubus (som er den eneste butikken jeg vet om som selger rimelig sminke her) er akkurat for mørk, og det frister ikke å bli appelsin i trynet. Så noen som vet om noen som har noen lyse foundationer for nesten hvit hud?

Og så; Noen som har tips om hvilke mascara som kan være god? Jeg ser etter en vannfast mascara som ikke dreper vippene, og som ikke sverter av. Nå bruker jeg False lash mascara - vannfast, og jeg blir sort over og under øya (men bortsett fra at den sverter av er jeg jo fornøyd).

Og; En bra eyeliner som er behagelig å ha på, men som ikke renner av så fort du blunker?

Tror det var det for nå.

Jeg har selv en "English rose complexion" og sliter med å finne produkter, men nå har jeg funnet noen som fungerer bra for meg. Det dyre alternativet er fra Laura Mercier og fargen deres Porcelain. Denne er helt perfekt for meg, men så koster produktene deres gjerne en arm og en fot også. Av rimeligere merker ville tatt en titt på Max Factor og produktene fra experience-linen deres. De har en som kommer i grønn forpakning som har veldig lett dekkevne, men så kom de ut med en ny en nå for noen uker siden i rød/rosa forpkaning (husker ikke navn), som er like lett på huden, men som dekker litt mer enn forgjengeren. Selges på H&M vet jeg. Disse er litt for mørke for meg, men det er de lyseste rimelige jeg vet om som selges i Norge.

av mascara anbefaler jeg max factor masterpiece max som til tross for at den ikke markedsføres som vannfast, tåler både bergensvær, trening og jobb, i tillegg til at den faktisk er bra og gir et fint resultat.

Av eyelinere, mener du flytende, gel eller blyant? Jeg har både dyre og billige merker her også, og de jeg nevner her har fungert bra for mine sensitive øyne og ødelegger ikke for kontaktlinser:

flytende: MAC liquid eyeliner er super og holder lenge, og man kan gjøre mye med dem. Av rimelige alternativer har du både en bra en fra max factor, men også fra H&M egen sminke. Koster 39,50 om jeg husker rett. H&M har også flytende eyeliner i "tusj-form" som gjør det enda lettere å bruke.

gel: Elsker Bobbi Brown sin og den jeg bruker per nå og kan brukes både på lokket og på våtkanten. Det samme gjelder fluidline fra MAC, men begge disse er dyre. Maybelline har nå kommet med en gel pot som faktisk holder ganske bra den også. Kosten er altfor tykk for min del, men den er det jo bare å bytte ut.

Blyant: Dyre: Estée Lauder double-wear eller MAC power point er helt fantastiske blyant eyelinere som kommer i masse farger og som holder seg fin gjennom en hel dag. Av billige er L'Oreal sin bra, eller så er også H&M sin helt ok. Den fra H&M koster 19,50 tror jeg og var den jeg brukte gjennom hele vgs før jeg ble "produkt-snobb" :P

Skrevet

Takk for svar, Chocoholic. Kanskje jeg skal se på den porcelainen, men det må nok vente til jeg finner fast jobb for nå er det skralt her!

De andre som ble foreslått i tråden var for mørke for meg, så fant ingenting :(

Jeg har dårlig erfaring med Max Factor. Jeg har så rette vipper, så jeg bøyer de gjerne. Når jeg bruker max factor utenpå blir vippene bare rette igjen. :/

Ellers takk for tips på eyeliner, skal ta en titt. :) Trenger både liquid og blyant. :)

Skrevet

Har hatt samme foundationproblem som deg i årevis! Tikei.se har så lyse foundationer at den aller lyseste ble for lys for meg :fnise:

Du kan jo bestille noen testere og sjekke, jeg bruker forøvrig C1, og jeg ser ut som skummet melk hele året rundt.

Av mascara som holder hele dagen (og litt til) anbefaler jeg High Impact Curling Mascara fra Clinique. Den slipper ikke før du har på mye varmt vann. Det er den eneste mascaraen som ikke har skuffet meg. Har til og med dykket med den, og den satt fremdeles som et skudd! :rodmer:

Skrevet

Som jeg har sagt i et annet innlegg så har jeg Clinique High Impact Curling Mascara, og den drysser som bare faen på meg, og den retter ut vippene mine i tillegg. :(

Ellers takk, skal sjekke ut den nettsiden :)

Gjest Cosette
Skrevet

Jeg har også lys hud, såkalt "english rose complexion" som en annen over her sa det så treffende - kald, lys hudtone med rosa undertoner og roser i kinnene. Jeg bruker den aller lyseste av Lancome Teint Miracle Foundation, og den er fin og naturlig på. Setter den med litt transparent pudder hvis jeg trenger at den skal holde lenge.

Når det gjelder mascara, har jeg ikke så mye å anbefale, da jeg har buede vipper naturlig og derfor ikke tenker over hvorvidt mascaraen gjør dette eller ikke. Men jeg mener at Estee Lauder har en curving mascara jeg prøvde for en tid tilbake, og den satt i alle fall bra selv om jeg ikke kan si så mye om selve curvingeffekten.

Jeg er veldig fornøyd med MaxFactors flytende eyeliner som er formet som en tusj - kjempeenkel å påføre, og holder like godt som de dyrere jeg har prøvd. Når det gjelder blyanteyeliner har jeg alltid falt tilbake på Lancome Crayon Kohl, men har etterhvert gitt opp blyanteyeliner fullstendig ettersom ingen av dem sitter skikkelig på øyelokkene mine.. Kanskje Estee Lauder Double Wear er bedre, har ikke prøvd den selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...