Gjest Survival Skrevet 1. oktober 2011 #1 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Fortsettelse følger. Endret 8. januar 2012 av Survival Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 2. oktober 2011 #2 Del Skrevet 2. oktober 2011 Gratulerer med dagbok! Og må si det høres ut som om du har rette konseptet, er så lei av denne oppfattingen av at sunn mat=lavkarbo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 2. oktober 2011 #3 Del Skrevet 2. oktober 2011 Takk takk Ja, jeg tror rett og slett ikke lavkarbo er den riktige veien å gå dersom man skal bli god i noe fysisk. Det er oppfatningen til de fleste store idrettsutdøverne også, at man bør spise masse karbohydrater for å yte max på trening! Så dagen i dag startet rolig. To knekkebrød (viktig med fiber) med leverpostei (viktig med jern), et par agurk- og paprikaskiver (viktig med vitaminer) + to glass melk (viktig med kalk) var dagens frokost. Nå gjør jeg klar til power walking rundt løypa om ei lita stund. En runde tar ca. 45 minutter og får opp hjerterytmen og pulsen. Ha en fin dag...! Det skal jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 3. oktober 2011 #4 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg føler meg så bra! I dag jogget jeg rundt i èn time på tross av at kroppen føltes tung som bly! Har hatt influensa i over to uker, og kroppsformen tar seg veeeldig sakte opp igjen etter det. Heldigvis fikk jeg unnagjort dagens jogging - noe som betyr at jeg tar en hviledag i morgen Etter trening i dag tok jeg i bruk smoothiemaskinen og lagde en fantastisk banansmoothie bestående av godt modne bananer, isbiter, og litt skyr vanilje. I tillegg til det har det i dag gått i knekkebrød til frokost og lunsj + middag. Nå skal jeg slappe av på sofaen resten av kvelden foran TV-en med ei skål med biter av eple med kanel over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 4. oktober 2011 #5 Del Skrevet 4. oktober 2011 Ett skritt fremover og to tilbake. Sånn føles det i hvert fall nå. Selv om at jeg i teorien hadde "hvilepause" fra trening i dag, har matinntaket vært ..flaut. Har ikke fått i meg mer enn ca. 1800 kcal, men det er tomme kcal fra matvarer jeg helst prøver å unngå (hvitt hvetemel), grrr. Meeen man kan jo ikke gjøre det like godt hver eneste dag! Jeg kan i det minste betrygge meg selv med at jeg umulig kan gå opp i vekt av dette inntaket..tror jeg. Jeg håper bare at dagen i morgen blir like fin som igår, sånn at jeg kan komme meg ut på fjelltur med hunden endelig! Vi får se... jeg er ikke veldig optimistisk enda, det høljer nemlig ned ute nå. Jeg hater regn!! Nå skal jeg kose meg med et glass iskald Fun Light Granateple med isbiter i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Omg Skrevet 4. oktober 2011 #6 Del Skrevet 4. oktober 2011 Er ikke Power walking det samme som kappgang? Gratulerer med dagbok forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 4. oktober 2011 #7 Del Skrevet 4. oktober 2011 Er ikke Power walking det samme som kappgang? Gratulerer med dagbok forresten! Det kan godt hende! Jeg er bare kjent med "Power Walking"-begrepet, hehe :gjeiper: Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^KinderMaxi^ Skrevet 4. oktober 2011 #8 Del Skrevet 4. oktober 2011 Så flink du er Følger med og leser her hver gang du skriver noe. Keep up the good work Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. oktober 2011 #9 Del Skrevet 5. oktober 2011 Er ikke Power walking det samme som kappgang? Gratulerer med dagbok forresten! Begynte jeg å lure på også, men det ser ikke sånn ut på videoene. Kappgang blir hoftenbevegelsen rar fordi man prøver å gå mest mulig effektivt (med tanke på fart) og man løfter beina i mindre grad. I powerwalking ser det mer ut til at man bruker store bevegelser samtidig som man går fort :klø: Ikke skyt meg hvis jeg tar feil, så sånn ut på youtube iallefall En dårlig dag innimellom er jo greit, og med dagbok her inne kan du passe på at det ikke blir for ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 5. oktober 2011 #10 Del Skrevet 5. oktober 2011 Så hyggelig med nye fjes her i boka! Jeg leser det dere skriver om kappgang og power walking. Det er interessant!! Hele tipset om power walking som en treningsform og aktivitet fikk jeg hos ei venninne som har gått ned 5 kg (over en lengre periode) med å bare gjøre det. I dag valgte jeg faktisk bort løpingen til fordel for dans. Var på zumbatime sammen med noen gode venner. Uff, kan ikke annet enn å Jeg visste at jeg hadde ganske dårlig rytme, men det kom allikevel som et sjokk.. Morsomt var det allikevel! Tror jeg skal fortsette å danse. Kanskje ikke zumba, men noen andre dansetyper? Hmmm. Kostholdet har vært helt fint og greit i dag. Har holdt meg til grove rundstykker til frokost, salat til lunsj, bondeomlett til middag og en smaksrik smoothie til kvelds. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 5. oktober 2011 #11 Del Skrevet 5. oktober 2011 Note to self Eggedosis er godt og relativt sunt når man har craving på noe søtt. (Egg, litt sukrin og raspet 70% mørk sjokolade på toppen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 5. oktober 2011 #12 Del Skrevet 5. oktober 2011 Nå blir det ikke sjokolade på eggedosisen heller. Jeg har nemlig meldt meg med i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=595053 Og poenget er: Ingen godteri frem til 1.desember. Det skal bli spennende å se hvordan det går. Har alltid spist litt godsaker, gjerne hjemmelaget, men jeg har kontrollert mengdene. Å kutte godis helt ut av kosten vil gjøre det enklere for kostholdet generelt, med at det er lettere å ikke komme over dagsinntaket for kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 6. oktober 2011 #13 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har brukt og spist to knekkebrød med pålegg, paprika og agurkskiver og et glass melk til frokost. Noen dager har jeg lagt merke til at jeg fort blir sulten, ofte før lunsj... I går var jeg inne på Melk.no å sjekket frokosten min, og det viste seg at det jeg har brukt og spist rett og slett ikke er nok frokost. Frokosten bør bestå av ca 25% av dagsinntaket. Frokosten min manglet også noe protein. I dag prøvde jeg en ny frokost; omelett bestående av egg, krydder, kalkunpølse, gulrot og paprika. Og med agurk på siden. Jeg følte meg umiddelbart mett og metthetsfølelsen holdt leeenge. Og når jeg ikke fikk i meg mye karbohydrater til frokost, kan jeg godt spise karbohydrater til middag eller kvelds. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^KinderMaxi^ Skrevet 6. oktober 2011 #14 Del Skrevet 6. oktober 2011 Den frokosten hørtes utrolig god ut. *må teste ut en dag* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 7. oktober 2011 #15 Del Skrevet 7. oktober 2011 Ja det er kjempe godt med omelett! Jeg sitter her med en bondeomelett til lunsj nå Den består av egg, tidligere kokt potet, gulrot, kalkunpølse, purreløk, salt, pepper og frisk dill. Nam. .. I dag er jeg litt nervøs. Jeg skal nemlig ut på byn sammen med mine gode venninner. Det betyr selvsagt at jeg skal drikke noe alkohol. Og som kjent inneholder alkohol massevis av dumme kalorier... Blæh :gjeiper: Håper bare ikke det ødelegger hele den gode vanen. I morges sprang jeg løypa, 5 km, på 21 minutter Jeg ble veldig inspirert av tråden om hvor langt man springer 5 km, så målte opp ei løype på 5 km. Løypa er i skogen og består dermed av vanskelig terreng, litt opp og nedbakker og massevis av sauebæsj i veien. Med andre ord: Perfekt løype!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^KinderMaxi^ Skrevet 8. oktober 2011 #16 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hvordan gikk det med kaloriene på byen? Hvor mye kalorier ligger du på til vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 8. oktober 2011 #17 Del Skrevet 8. oktober 2011 Heisann Hyggelig å se deg! Nei det gikk vel heller dårlig.... Jeg er ikke akkurat i toppform i dag Ble nok litt mye ja! Jeg rakk ikke middag i går før jeg drog ut, men drakk en del drinker, noen jeg ikke er helt sikker på hva er for noe (grønne). Men jeg orker ikke tenke så mye over det! Siden jeg hoppet over middagen (kanskje litt av grunnen til at jeg ble så full så fort), så har jeg i hvert fall ikke fått i meg mer enn dagsinntaket.... tror jeg. Dessuten må man jo kunne ha det gøy innimellom Før jeg begynte å passe på vekta kunne jeg ligge på alt fra 1900 til 2500 kcal om dagen. Nå prøver jeg så godt jeg kan å spise opp til 300 kcal til frokost, 200-300 til lunsj, rundt 500 kcal til middag og de gjenstående 600 kcal er mellommåltider, drikke og sånne småting. Med andre ord så prøver jeg å ligge på 1700 kcal daglig. Hvis jeg føler meg mer sulten en dag spiser jeg 200 kcal til. Det skjer ofte de dagene jeg trener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 8. oktober 2011 #18 Del Skrevet 8. oktober 2011 Tips til godt mellommåltid: 1 lite eple 1/3 boks mager kesam 1 ss søtningsstoff 1 ss kanel Yammi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 9. oktober 2011 #19 Del Skrevet 9. oktober 2011 Sååå godt å komme seg ut i morges og jogge rolig løypa sammen med hunden! Jeg trodde aaaldri jeg skulle komme meg ut i dag, fordi været er rett og slett motbydelig. Samtidig som jeg ikke helt er kommet meg etter lørdagens festligheter Uansett, jeg gjorde det! Jeg kom meg ut, jeg fikk trent og jeg har motstått et helt sinnssykt godtesug i hele dag.. Søndag er kosedag for meg, men ikke i dag Vanligvis på søndager er det film, ei stor skål smågodter, potetgull og gjerne iskald Pepsi Max med isibiter. I dag har jeg spist omelett, norske epler med kanel på (min nye frukt-favoritt), og en nydelig wok med kyllingkjøttdeig og woksaus. Aaaaner ikke hvor mange kcal dette kan være, men tror ikke det er så mye at det går i overskudd... Nå skal jeg følge BB-utstemningen (jaja jeg veeeet BB suuger blæææh) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. oktober 2011 #20 Del Skrevet 10. oktober 2011 Så utrolig flink du var i går. Her kom jeg meg knapt utenfor døra fordi været var helt forjævlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå