AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 Dere arbeidsgivere. Hva tenker dere om å få jobbsøknader på nynorsk? Nynorsk er hovedmålet mitt og jeg bruker det som regel i jobbsøknadene mine. Siden jeg bor i en by med bokmål som hovedmål, vil min søknad skille seg litt ut i forhold til de andre søknadene (føler jeg). Det er jo også tross alt en del av meg, og det jeg har vokst opp med. Men nå skal jeg søke på en stilling på et kontor i et offshore firma, og da blir jeg litt usikker. Vil jeg fremstå som en hillbilly? Jeg snakker jo ikke rent nynorsk, og ingen har problemer med å forstå meg når jeg snakker. Så derfor vil jeg gjerne vite hva dere tenker om dette. Nynorsk eller bokmål? Har det noe å si?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 det skal vel ikke ha noenting å si, sålenge du ikke bruker de der merkelige nynorskorda så personen må slå opp i ordboka...
Rosalie Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Når eg søker jobb skriv eg søknad på samme språk og målform som utlysninga er skrive i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå