Gjest evo6 Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 noen som har gått høgskole,kjenner noen ? som har kommet inn ett sted laaaaangt unna men ikke flyttet. kun vært der ved aboslutt nødvendighet og eksamner. blir som å være privatist. sånn ca 1 til 2 ganger i mnd bare.... funket det? vet det blir mye egen lesing osv. men kan det gå?
Gjest Varpunen Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 Det kommer jo helt an på studiet. På flere høyskolestudier er det mye obligatorisk.
Vestlandsjente Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Kommer som sagt helt an på studiet. Hvor langt unna er det snakk om? På det studiet jeg går er det obligatorisk 1-2 ganger i uken. Noen ganger mer, noen ganger mindre. Det er også mye gruppearbeid, som gjør at gruppen bør(må) møtes oftere for å jobbe sammen.
Gjest WendyClear Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Det er som oftest langt mer obligatorisk oppmøte på høgskolestudier enn universitetstudier. Da jeg gikk på høgskole var det obligatorisk praksis 5 uker av studiet + obligatoriske timer 1 gang i uka. Nå som jeg går på universitet har jeg ingen obligatoriske ting - må kun ta eksamen på de fagene jeg tar i år.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Det funker nok bedre på universitet enn høgskole. Når jeg gikk høgskole så var det mye innleveringer og gruppearbeid, og obligtoriske seminar.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg tror du bør tenke litt på trivsel også. Det er ikke nødvendigvis så kjekt å sitte for seg selv 200 km vekke fra studentlivet. Dersom i det hele tatt mulig ville jeg hoppet i det og flyttet.
Gjest WendyClear Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg tror du bør tenke litt på trivsel også. Det er ikke nødvendigvis så kjekt å sitte for seg selv 200 km vekke fra studentlivet. Dersom i det hele tatt mulig ville jeg hoppet i det og flyttet. Jeg bor 5 min unna universitetet mitt, men trives veldig godt med å sitte for meg selv hjemme og lese Dette kommer jo veldig ann på personen, og jeg tror TS har tenkt på dette da han/hun velger å ikke flytte.
otilie Skrevet 2. oktober 2011 #8 Skrevet 2. oktober 2011 (endret) hvilket studie tenker du på? hos meg er det obligatorisk fra hvertfall 9-12 4 dager i uken. pluss pluss. Og praksis innimellom. (lærerutdanning på høgskole) Endret 2. oktober 2011 av otilie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå