AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 Hei Jeg er gravid og har kjøpt meg en angelsound for å kunne høre hjertelyden her hjemme. Har søkt på nettet, men finner ingen sider som ikke anbefaler bruk av denne. Eneste er jordmødre som ikke anbefaler den fordi gravide blir stresset dersom de ikke finner hjertelyden. Jeg bruker min ca hver dag og synes det er godt å høre hjertet Noen som vet om noen ulemper med bruk av denne?
SummerJoy Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 De vet ikke om det kan være skadelig. Det anbefales å ikke bruke det hyppig på privat basis. 1
Sunshine Skrevet 1. oktober 2011 #3 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg sjekket det da jeg kjøpte min og jeg leste at det absolutt ikke er bra å bruke det ofte og lenge om gangen da det kan varme opp fosteret. Om det er sant aner jeg ikke, men jeg brukte den bare noen få ganger gjennom hele svangerskapet. Første gang fordi jeg ikke skulle ha kontroll før i uke 18 og det synes jeg var lenge å vente på å vite om det var noe som levde der, 3-4 ganger for å la familie og venner høre, og så et par ganger for å høre for kosens skyld.
NovaFlare Skrevet 1. oktober 2011 #4 Skrevet 1. oktober 2011 De har ingen dokumentasjon for verken-eller. Derfor turte jeg ikke kjøpe en sånn.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Takk for svar, ikke lett å vite når det ikke er forsket så mye på... Men jeg bruker den ikke lenge av gangen, toppen et halvt minutt hver gang. Finner hjertelyden med en gang
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg tenkte å kjøpe en... Men snakket me jormor om det og hun sa det var en dårlig ide. Hun mente at folk som kjøpte seg en sånn hadde et problem. At det ikke er meninga at vi skal sitt å høre på hjertelyden hele tiden... Etter den tiraden så tenkte jeg at det kanskje ikke var en god ide...
NovaFlare Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Takk for svar, ikke lett å vite når det ikke er forsket så mye på... Men jeg bruker den ikke lenge av gangen, toppen et halvt minutt hver gang. Finner hjertelyden med en gang Et halvt minutt er veldig lenge. Hadde jeg brukt den så hadde jeg gitt meg så snart jeg fant hjertelyden. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #9 Skrevet 5. oktober 2011 Er vell litt drastisk å si at de som kjøper seg doppler/angelsound har et problem, men jeg ville vert forsiktig med å bruke den så ofte som du gjør, siden man ikke helt vet effekten av det. Jeg lånte venninna min sin angelsound, og brukte den noen ganger iløpet av svangerskapet. Har du behov for å høre hjertelyden hver dag når du vet kanksje kan vere uheldig med for mye bruk? Tenk på babyen din
Darkannie Skrevet 12. oktober 2011 #10 Skrevet 12. oktober 2011 Hadde den på noen måte "varmet" opp fosteret eller skadet det, hadde angelsound aldri vært på markedet i USA, de ville vært saksøkt til det ikke var mer enn støv igjen. Alt det jeg har funnet ut, tilsier at den er en lydforsterker, og sender ikke ut farlige stråler. Men det er jo fullt av pros og cons der ute, så skjønner at det ikke er lett å vite hva man skal tro på. Med førstemann brukte jeg den ganske ofte, vi hadde prøvd såååå lenge og jeg var temmelig nervøs for alt, pluss at han var så rolig i magen at det hjalp utrolig mye å kunne få bekreftelse på at han var der. Snuppa var en sånn mage-turbo, at den ble kanskje brukt et par ganger i begynnelsen, etter det var det rett og slett ikke behov for den!! 1
Vibi Skrevet 12. oktober 2011 #11 Skrevet 12. oktober 2011 Var det ikke en undersøkelse nå nylig som viste at det ikke var sunt for fosteret å bli tatt ultralyd av for ofte? Angelsounden blir kanskje noe av det samme? Jeg har fått beskjed om at enkelte babyer blir stresset av dopler. Begge mine har reagert med masse spark når legen har brukt disse ved kontroll.
Teriyaki Skrevet 12. oktober 2011 #12 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg brukte min noen ganger tidlig i svangerskapet før jeg kjente liv for første gang. Har kanskje brukt den fem-seks ganger totalt. Ville ikke ha brukt den så ofte som hver dag, hvis jeg var deg. Hvor langt på vei er du? Hvis du har begynt å kjenne spark, så må vel det være god nok bekreftelse på at alt er i orden? Eller bruker du den kun for kosen sin skyld?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #13 Skrevet 11. mai 2012 Angelsounds er CE godkjent, det vil si at den har gått gjennom EU's strenge krav for helse og sikkerhet. Dette gjelder IKKE alle dopplere som man kjøper på nettet, så jeg ville absolutt følt meg trygg på Angelsounds. Men pass på at dere kjøper ekte vare, det finnes masse piratkopier av Angelsounds og disse ville jeg ikke ha vært like trygg på. Derfor kjøpte jeg min Angelsounds gjennom deres norske nettbutikk (www.angelsounds.no). På denne nettsiden står det også masse svar på dette med sikkerhet og bruk.Jeg bruker min bare ved behov og overdriver aldri bruken. Er superfornøyd med min Angelsounds og takker den for å ha fjernet masse usikkerhet og gitt meg enormt mye glede under svangerskapet.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #14 Skrevet 12. mai 2012 Lukter reklame av det forrige innlegget...
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #15 Skrevet 12. mai 2012 Å bruke den hver dag tror jeg ikke er noe lurt.. Hvorfor må du bruke den så ofte? Jeg lånte en venninde sin, og brukte den 4-5 ganger iløpet av svangerskapet. Du får jo høre hjertelyden på hver jordmorkontroll i tillegg. Husker at når jordmor sjekka hjertelyden ble babyen veldig aktiv. Da sa hun "det er ikke vits å plage han noe mer, ut i fra sparkene er det jo ikke tvil om at denne lever i beste vellgående".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå