Gå til innhold

Hesteridning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har falt litt for en hest som jeg følte at jeg fikk god kontakt med både på bakken og på ryggen, men jeg synes det er vanskelig å finne ut om hesten også trives med det eller om det bare er noe jeg tror.

Noen sier at hester blir trent til å ''like'' det og andre sier at hester elsker å dra på tur sammen med mennesker.

Forstår selvsagt at det varierer fra hest til hest hva de liker og misliker, men hvordan kan jeg se om det er noe hesten faktisk vil?

Hva er deres syn på å ri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du merker jo fort om hesten er motvillig til å dra ut på tur, eller om den motvillig beveger seg mot banen og generelt er motvillig. Uansett som du rir mest bane eller mest tur så er det greit å la hesten få variasjon. Da er det mindre sjanse for at den vil "gå lei" også :)

Skrevet

Okei, takk for svar. :) Fikk følelsen av at noen mener at hesten ikke alltid sier tydelig ifra og ble litt bekrymret siden jeg ikke er noe ekspert på hestens kroppsspråk enda.. :sjenert:

Skrevet

Om hesten virker motvillig til å gå ut på tur trenger ikke bety at det er turen i seg selv den misliker, men det å forlate gården/maten/flokken.

Hesten jeg rir protesterer helt til gården og de andre hestene er utenfor synsvidde, etter det er den ivrig som bare det. Ridebanen er den aldri uvillig til å gå til, ettersom den da fortsatt befinner seg på gården.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...