Gå til innhold

Spør en tenåring 2.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så tråden "Spør en tenåring" og syns dette var en kjempe fin tråd. Jeg vet med meg selv hvor mange spørsmål foreldrene mine har hatt i løpet av tenårene mine, så syns dette var en kjempe god idè. Jeg for min del er 19 år gammel, og i slutten av tenårene, og tenkte at det også kunne være nyttig å kunne spørre noen som har vært gjennom hele tenåringsperioden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenkte at det også kunne være nyttig å kunne spørre noen som har vært gjennom hele tenåringsperioden.

Har ikke alle foreldre vært gjennom hele tenåringsperioden selv? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Jo, men er ikke det sånt tenåringer gjennom alle tider nekter å innse før de selv er voksne, da?

Skrevet

Jo, men er ikke det sånt tenåringer gjennom alle tider nekter å innse før de selv er voksne, da?

Selvfølgelig har alle foreldre vært gjennom hele tenåringsperioden de også, i mitt tilfelle 30 år før meg, og det er ingen tvil og at tidene forandrer seg. Dessuten kan det også være vanskelig å tilbakestille seg 30 år for å sette seg inn i tenåringers situasjon per i dag. Poenget var at tråden jeg refererte til ovenfor ble laget av en 15 år gammel jente, og også mellom 15 og 19 skjer det store forandringer. Jeg er da virkelig oppegående nok til å forstå at foreldre ikke bare våknet opp en dag som kjønnsmodne, unge mennesker klare for å få barn....

Gjest HunterLady
Skrevet

Hva så?

Jeg er 23 og har allerede begynt å glemme ungdomstida, og merker at jeg har vanskeligheter med å forstå hvorfor mange tenåringer er så naive og "dumme".

Skrevet

Hva så?

Jeg er 23 og har allerede begynt å glemme ungdomstida, og merker at jeg har vanskeligheter med å forstå hvorfor mange tenåringer er så naive og "dumme".

Jeg er 35 og har ingen problemer med å huske hvordan jeg hadde det som 15-åring. All usikkerheten, sinnet, tristheten, følelser som spratt opp og ned fortere enn jeg selv klarte å følge med engang, press fra venner, press fra foreldre, press fra meg selv, ikke pen nok, ikke slank nok, ikke flink nok, sex eller ikke sex osv. Forskjellen fra den gang til nå er jo i hovedsak tekonologi. Jeg hadde ikke mobiltelefon eller internett. Utover det er ikke tenåringstilværelsen i dag så vanvittig annerledes enn for 15 år siden.

Siri

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg er 35 og har ingen problemer med å huske hvordan jeg hadde det som 15-åring. All usikkerheten, sinnet, tristheten, følelser som spratt opp og ned fortere enn jeg selv klarte å følge med engang, press fra venner, press fra foreldre, press fra meg selv, ikke pen nok, ikke slank nok, ikke flink nok, sex eller ikke sex osv. Forskjellen fra den gang til nå er jo i hovedsak tekonologi. Jeg hadde ikke mobiltelefon eller internett. Utover det er ikke tenåringstilværelsen i dag så vanvittig annerledes enn for 15 år siden.

Siri

Joda, alt går igjen når det kommer til følelser og tanker. Men tidene har forandret seg fra når du var tenåring, og det er blant annet et mye større press når det kommer til vekt, utseendet, sex og alkohol. Klart var det press på disse tingene før også, men vi vet jo at sexindustrien har eksplodert de siste årene. Det kan tenkes at det kan være greit med innspill fra de som er unge idag, selv om du også har vært ung.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...