Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg personlig må si jeg hater det. Skulle ønske det ikke gikk an... Men uansett. det verste er at folk bare smeller ned setet uten å si ifra først.

Nevøen min på 6, hadde akkuat begynt å like te, og fikk en stor kopp med dette på flyet *stor stas*, han satt den fra seg på bordet, og samtidig fant passasjeren foran ut at han skulle legge ned setet. Dette resulterte i brannsår på lårene til nevøen min...

Hvis dere absolutt skal legge ned setene (siden det GÅR AN, så er det jo en menneskerett, lange bein, trangt, vil sove, dårlig plass blablabla) KAN dere begynne å si ifra først? Folk har mat og varm drikke på bordet bak dere. Nevøen min fikk alvorlig vondt... Tenk dere om i det minste! :kjefte:

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe så utrolig teit å starte en kjeftetråd. Alle kan gjøre feil. Jeg tror neppe at neste gang noen skal ut og fly så har de denne tråden i hodet.

Men jeg hater virkelig folk som tar ned setene når det sitter noen bak de. Jeg skjønner ikke at det skal gå an å ta de ned i det hele tatt. Jeg irriterer meg noe voldsomt over folk som tar ned setene, det er rett og slett lite hensynsfullt. Selv tar jeg det aldri ned.

• Liker 3
Gjest shirelle
Skrevet

Er det en menneskerett å drikke te?

nei.

• Liker 2
Skrevet

nei.

Nei, men jeg syntes at om du skal stå på krava og slå ned setet ditt, går det an å tenke to ganger før du gjør det... går an å slå det ned på en rolig måte også

• Liker 4
Skrevet

nei.

Herregud for et usaklig argument! det går da an å oppføre seg selv om ting ikke er en menneskerett. Gjensidig respekt er vel ikke noe du har hørt om. Tulling.

• Liker 8
Skrevet

Nei, men jeg syntes at om du skal stå på krava og slå ned setet ditt, går det an å tenke to ganger før du gjør det... går an å slå det ned på en rolig måte også

Tja, jeg ser absolutt poenget ditt, men også for personen bak går det an å tenke seg om. Det er nettopp på grunn av muligheten for slikt du beskriver i åpnngsinnlegget at jeg ALDRI setter fra meg slikt som kan søle på bordet uten å i hvert fall holde hånden på koppen sånn i tilfelle. Har aldri opplevd slikt selv, har aldri hørt om noen som har opplevd det før jeg leste innlegget ditt, men likevel har jeg alltid tatt høyde for at setet KAN bli slått ned raskt og at ting kan skvulpe over på fanget mitt om det står "ubeskyttet" på bordet.

Som en annen her skrev, så slår heller ikke jeg selv aldri ned setet av respekt for de bak meg. Det er dårlig nok benplass som det er. Synes egentlig ikke det burde vært mulighet til å slå ned setet på fly.

• Liker 1
Skrevet

Hmm... Hvis jeg ikke tar ned setet litt, og må sitte en hel flytur rett opp og ned, får jeg utrolig vondt i ryggen. På korte strekninger går det selfølgelig helt fint å ha setet helt oppe, men er det snakk om flere timer så går det ikke. Jeg trenger ikke ha det helt nede, men bare litt. Dessuten spør jeg alltid de bak først om det er greit.

Men at folk blir sinte av at andre ønsker å sove, og tar ned setet når de flyr om natten? DET forstår jeg ikke.

Og de som klager på at det blir så trangt og fælt. Du er på et FLY... Det er ikke meningen det skal være så god plass. Hvis du ikke tåler å ha andre mennesker nært opp i deg, så får du punge ut å plassere deg på førsteklasse.

Forstår de som er så lange i beina det ikke er plass å ta ned setet forran. Men da går det ann å reservere seter ved nødutgang eller forran i flyet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er litt lang og sitter utrolig vondt i fly som RyanAir hva setene ikke kan legges ned. Kanskje nettopp fordi man sitter så vondt er man i utgangspunktet klar for å bli irritert over mye når man er ute og flyr. At den forran legger ned setet er en ting... Som du sier, hvis man har mat/drikke på bordet så blir det plutselig veldig uhåndteerlig, det er vel også grunnen til at man får beskjed om å rette opp setene før servering.

Når det ikke er servering og den forran legger ned setet, bruker jeg å gjøre det samme, både for å sitte litt behagelig og for å slippe å være 10cm fra en fremmed hodeskalle med svett hår eller måne med hentesveis...

Det er da den bak enten begynner å kjefte eller sparke hardt i setet... Om dette er med vilje kommer vel litt ann på om det er en voksen som ikke vil ha ned setet forran, eller om det er ett barn som kjeder seg. Det er uansett veldig ubehagelig. Arg, bare 2t igjen av flyturen...

Så klarer man nesten å sovne litt bare for å bli vekket av at den som sitter på innsiden må forbi for å gå på toalettet, eller som på forrige flytur; en som har lagt fra seg håndbagasjen i hylla over deg står og fomler i hylla og skal ha noe innerst og drar hardt bare for det resultatet å dra ut en kameraveske som ligger i forkant slik at den faller ut av hylla og rett i knollen på deg som er så flott plassert i setet nedenfor...

Skrevet

Jeg legger ned fordi alle andre legger ned. Hvis alle hadde hatt oppe så ok.

Gjest shirelle
Skrevet

Jeg pleier ikke å slå ned setet på flyet med mindre det er en lang flytur og jeg skal sove, eller personen foran meg slår ned setet, føler meg så innestengt da.

Mener ikke det er en menneskerett å slå ned setet, men det er heller ikke å drikke te. Man får bare prøve å passe på når man har noe man kan brenne seg på på bordet, og følge litt med. :) Men jeg kommer nok ikke å si fra til personen bak meg når jeg slår ned setet. Er ikke typen til det. Men det går jo an å vente til mat/ te-serveringen er over.

Synes synd på nevøen din da. :/

Skrevet

Varm drikke for unger som ikke klarer å passe koppen sin er uansett ikke tingen i transportmidler som beveger seg. Det kunne like godt skjedd ved at man havnet i en luftlomme eller et område med turbulens.

Jeg legger ned setet, da den oppreiste stillingen ved avgang og landing er en fryktelig hard stilling for ryggen. Flysetene har den stillingen som utgangspunkt grunnet sikkerhet.

• Liker 2
Skrevet

Er ikke den funksjonen til for å brukes da?

Da syns jeg folk kan si fra til meg FØR ungen bestemmer seg for sparke i seteryggen........

• Liker 3
Skrevet

Jeg legger ned flyseteryggen, men ikke under serveringen og blir jeg bedt om å ta den opp gjør jeg det. Satt helt bakerst i flyet en gang (= ryggen kan ikke legges ned) der hun i setet ved siden av hadde baby på fanget. Mens hun var og skiftet på barnet la han foran setet ned så damen knapt fikk skvist seg og barnet ned i setet. Hun spurte høflig om han foran kunne ta opp igjen setet siden hennes ikke kunne legges ned og det ble beldig trangt for babyen, men fikk beskjed om at det var nå IKKE hans problem. Det var snakk om en times flytur! Jeg blandet meg faktisk og kjeftet på mannen, han tok surmulende ryggen opp. Makan til frekkhet, man kan da ta hensyn.

(Før noen skriker om barn på fly: hun kunne ikke for at hun ble plassert i et sete som ikke kunne legges ned)

• Liker 1
Skrevet

Skikk og bruk. Det er frekt å ikke ta hensyn til andre passasjerer som sitter enten bak vedkommende eller foran. Egoister i første klasse. Tenker bare på seg selv og ingen andre, derfor glemmer de det neste gang når de skal fly. :frustrert:

• Liker 2
Skrevet

de fleste tenker vel at de har betalt flybilletten og da har de en rettighet til å gjøre ting på sin måte.

Det er så mye personligheter på et fly, så jeg håper hver gang på at jeg ikke kommer ved siden av eller rundt noen som ikke klarer helt å bruke hodet når de skal ta ned flysete, må hele tiden frem og tilbake på do, sparke i setet, forstyrre osv... men har ikke alltid flaks...

Skrevet

Denne feilen tilhører de foresatte som ikke passet på 6-åringen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lange ben og sitter alltid ubehagelig på fly, det er en del av pakka. Det blir verre av at den foran legger ned setet. Jeg har aldri opplevd noen spørre om det er greit for meg. Hadde noen spurt hadde jeg sagt at litt er greit, men i stedet blir jeg stadig sittende med skviste knær. Det er ikke behagelig for meg, og kan umulig være det for den som insisterer på å sitte i en annen vinkel.

Hvorfor er det så vanskelig å spørre om det er greit?

• Liker 1
Skrevet

Merkelig tråd...... Vil jeg legge meg litt bak , så vipper jeg meg bak. Spør noen om jeg kan ta setet opp igjen , så ok..! Det jeg opplevde som uhøflig , var når jeg la setet bak,og vedkommende bak meg begynte å sparke i setet mitt ! Det går an å si fra på en annen måte om det er et problem for deg?!

• Liker 1
Gjest Uglefot
Skrevet

nei.

nei, men det betyr vel ikke at man må forvente å få den slengt over seg når man drikker en kopp :roll:

• Liker 2
Skrevet

Enig i at det går an å se an forholdene ja. Jeg satt med min sovende 1-åring på fanget i sommer, og de foran bestemte seg for å ta ned setene. Barnet fikk setet rett i trynet (han hadde lagt seg helt ytterst på knærne mine) og våknet. Det var er kjempegøy flytur med 4 resterende timer igjen og en overtrøtt 1-åring som ikke fikk sove igjen! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...