Orthia Skrevet 3. desember 2003 #1 Del Skrevet 3. desember 2003 Er det noen som kan anbefale spill (type brettspill e.l) for barn 2-3 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 4. desember 2003 #2 Del Skrevet 4. desember 2003 Det finnes mange bra brettspill, kanskje ikke akkurat for den aldersgruppen, men hvis en går opp til 4+ er det mye. Mange av disse kan også yngre barn spille. Jeg kan f.eks. nevne Dyre-lotto el.l. Det er ikke så veldig vanskelig, og jeg tror nok at iallefall en treåring vill kunne spille dette spillet hvis en legger til rette for det. Det finnes også mange bra Memory-spill som er enkle hvis en bare bruker noen av parene og ikke alle. Ellers går også Stigespillet fint hvis en voksen hjelper barnet litt med å flytte og sånn, dette er også en ypperlig sjangse til å få øvet på tall og tallbegrep. Min datter på 4 år spiller også Monopol hvis en voksen hjelper henne med pengene og passer på at ho flytter rett antall ruter, så det er mange spill et barn kan spille hvis det bare får litt hjelp. Bare pass på at når en hjelper så er det akkurat det en skal gjøre, hjelpe, ikke ta over og spille for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. desember 2003 #3 Del Skrevet 4. desember 2003 Ludo Her lærer man jo hovedprinsippene som gjelder i mange andre spill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prinsessen Skrevet 5. desember 2003 #4 Del Skrevet 5. desember 2003 Skulle også foreslå Ludo. Det spiler jeg m nevøene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trinemor1 Skrevet 5. desember 2003 #5 Del Skrevet 5. desember 2003 mix max er det også ett spill som heter. der skal man bygge ulike figurer. passer bra for små barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå