Gå til innhold

Marsipan!!!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer egentlig an på hordan du ser på det. Marsipan består a mandler og melis. Mandler: rundt 50% fett, men umettet, som er sunt. (men allikevel så er det jo fett da) består også av en del proteiner.

Melis: går for det samme som sukker, altså ikke bra. Marsipan inneholder ca 450 kalorier per 100g.

Jeg ville ikke sagt at marsipan er sunt akkurat, men det er er i alle fall et naturlig prdukt (his du lager det selv)

Kos deg uansett du, det er jul bare en gang i året :blunke:

Skrevet

Om det ikke er sunt for kroppen, er det hvert fall sunt for sjelen...

Skrevet

Her om dagen sovnet jeg faktisk på sofaen etter middag en halv times tid. Da jeg våknet av dørklokka el noe, hadde jeg en helt sinnssyk abstinens etter sjokolade. Det hadde vi dessverre ikke i huset. En marsipanpølse var derimot innkjøpt, og den gikk jeg løs på m vilt blikk....Etter inntak av noen centimeter var jeg på en måte meg selv igjen....Virket som om kroppen min FORLANGTE noe søtstoff for at jeg i det hele tatt skulle våkne mer til liv den kvelden.....Kan jo hende sjokkis hadde gjort samme nytten, men uansett var marsipanen god å ha der og da.....

Gjest GreenSky
Skrevet

Har hørt at marsipan er sunnere en lys sjokolade. :)

Skrevet

Det er det ja, for i sjokolade er det mettet fett, mens i nøtter er det umettet. Sjokolade inneholder også flere kalorier.

Også er marsipan best da! :D

marsipan med sjokoaldetrekk er enda bedre :kul:

Skrevet

Men hva ville FEDON sagt..? Alt det sukkeret!!?

uten at jeg bryr meg det døyt om det... :sjarmor:

Skrevet

hjemmelaget marsipan til jul....intet er bedre... ÅÅÅÅÅÅÅÅ!!! Nå fikk jeg lyst på det.....NÅÅÅÅÅÅ!!!

Skrevet

Hvorfor skal alt være så forbanna sunt hele tiden? Marsipan er godt og nå fortjener vi å spise det! Med og uten sjokoladetrekk.

Skrevet

Ja, marsipan er supergodt det, både med og uten sjokoladetrekk, men Villkatts spørsmål var om marsipan var sunt.

Skrevet

Mener å ha lest at Fedon ikke syns marsipan er det verste man kan pakke i seg. :ler:

Jeg synes marsipanen er best når den er litt tørr ytterst. Slik som smågrisene de selger i løsvekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...