AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 Hei Jeg holder på å arrangere kurs og lurer litt på hva andre kursarrangører gjør? I forhold til avlysning: hva sier dere til deltakere? hva dekker dere? (vi har ikke god økonomi og en reell årsak til avlysning er få deltakere og økonomi) ofte reiser mange av våre deltakere for å komme til kurset og dermed kanskje bestilt flybilletter... Hvilke avtaler har dere med foreleser/instruktør i forhold avlysning og betaling osv? Noen som har erfaringer som de kan dele?
HvittHus Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 Hei Jeg holder også på å arrangere mitt første kurs, og til alt overmål, har det blitt 46 påmeldinger. Men i forhold til avlysninger, har vi avtale med hotellet om at inntil 5 kan avbestille rom kostnadsfritt den siste uka før kurset, og vi kan avbestille et rom siste dagen kostnadsfritt. Vi har ikke gjort avtale med foredragsholder om honorar i tilfelle avlysning, men det ville isåfall ikke være rimelig å betale full pris. Kanskje halv pris. For vår del vil det være 2000 kroner. Vi kjører bindende påmelding, så skulle man av en eller annen grunn ikke klare å komme på kurset, mister man egenandelen. Kjipt, men slik må det være da vi ellers ville kunnet gå på en økonomisk smell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå