Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer veldig sterkt om jeg skal ta meg et år som utvekslingsstudent fra neste høst. Jeg har flere spørsmål ang et utvekslingsår, så håper jeg kan få noen gode svar her! Hvilket selskap er det beste å reise med? Jeg har sett på AFS sine sider, og heller mest mot dette. Har også flere bekjente som har reist igjennom de og har vært storfornøyde med det! Prisen er ganske så høy hos AFS, tror det var ca 79.900 kr for et år i USA. Lånekassen støtter dette og jeg har lest litt på sidene til Lånekassen om hvor mye man kan få o.l. Så blandt annet at man kan få over 100.000 i skolepenger og 90.000 i basisstøtte og også en god sum i reisetilskudd. Er det noe man får uansett eller regner de ut hvor mye en kan få basert på egen inntekt og foreldrenes inntekt? Når man er på et utvekslingsår, er det da mulighet for å jobbe ved siden av skole og fritidsaktiviteter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderer veldig sterkt om jeg skal ta meg et år som utvekslingsstudent fra neste høst. Jeg har flere spørsmål ang et utvekslingsår, så håper jeg kan få noen gode svar her! Hvilket selskap er det beste å reise med? Jeg har sett på AFS sine sider, og heller mest mot dette. Har også flere bekjente som har reist igjennom de og har vært storfornøyde med det! Prisen er ganske så høy hos AFS, tror det var ca 79.900 kr for et år i USA. Lånekassen støtter dette og jeg har lest litt på sidene til Lånekassen om hvor mye man kan få o.l. Så blandt annet at man kan få over 100.000 i skolepenger og 90.000 i basisstøtte og også en god sum i reisetilskudd. Er det noe man får uansett eller regner de ut hvor mye en kan få basert på egen inntekt og foreldrenes inntekt? Når man er på et utvekslingsår, er det da mulighet for å jobbe ved siden av skole og fritidsaktiviteter?

Det tror jeg kan være veldig vanskelig om det er USA du skal til. Man skal jo ha arbeidstillatelse og sånne ting. Tror kanskje du kan ha "studiejob", som er veldig begrenset mtp. hva du kan jobbe med og hvor lenge. (Det er en del år siden jeg vurderte litt å flytte til USA og leste epå reglene, så noen correct me if I'm wrong:))

Skrevet

Tror som AB over her at det blir vanskelig å få jobbe ved siden av studier i USA. Vurderte selv å ta en bachelor på Hawaii, og da leste jeg meg litt opp på regler. Da var det i alle fall slik at man som student ikke kunne jobbe før man hadde bodd der og gått på skole i 9 mnd (mener jeg å huske), med unntak av småjobber på campus. Det er et par år siden da, så det kan hende at det har endret seg.

Skrevet

Men hvordan er det med Lånekassen? Jeg er helt avhengig av en jobb der hvis ikke Lånekassen kan bidra med stort ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...