Jarnia Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 Flere ganger har jeg fått tilbud på mail fra ukjente adresser om å ta opp et lån med 3% rente i året. Jeg er i bunn og brunn veldig skeptisk på dette, fordi det er for godt til å være sant. Men tanken på at jeg får tilbudene på mail, og at renten er såpass liten blir jeg nervøs. Det er ganske fristende å ta opp et slikt lån, men er det egentlig 100% sikkert? Mailen er slik: Kjære herr / fru. Er du en bedrift mann eller kvinne? Er du i enhver økonomisk stress eller trenger dere midler til å starte opp din egen bedrift? Har du en lav kreditt score og du finner det vanskelig å få lån fra lokale banker og andre finansinstitusjoner institutter? løsningen på dine økonomiske problem er BEN WILSON LÅN FIRM. Våre tjenester omfatter følgende: 1) personlig lån 2) gjeld konsolidering lån 3) risikokapital 4) virksomheten lån 5) utdanning lån 6) boliglån Vi tilbyr lån på 3% rente, fra 10.000,00 NOK til 50,000,000.00 NOK, med ett år til tjue års varighet For mer informasjon og søknad kontakt oss med informasjonen nedenfor: Kontaktperson: Ben Wilson E-post: [email protected] Søknadsskjema vil bli sendt til deg så snart vi mottar svar Hva sier dette? Har flere ganger fått slike lån tilbud, men av forskjellige "firmaer".
Ergune Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Det er garantert svindel. Eposten ser ut til å være oversatt til norsk av Google translate el., de bruker Gmail til epost og renten er for god til å være sann. Hvis du svarer kommer de til å si at du får lånet, men du må bare betale en liten sum på forhånd. Alternativt sender de deg en (falsk) sjekk som du skal sende tilbake noen penger av. Noen dager etter får du beskjed fra banken om at de trekker tilbake pengene siden sjekken var falsk. Endret 1. oktober 2011 av Ergune
Alison Skrevet 1. oktober 2011 #3 Skrevet 1. oktober 2011 Min første tanke var at dette er useriøst. Det er ikke skrevet på god norsk, men virer som det er oversatt av en oversetterside til norsk. Et raskt søk på internett viser også at dette bare er svindel.
daemonia Skrevet 1. oktober 2011 #4 Skrevet 1. oktober 2011 50 millioner i lån til kunder med liten kredittverdighet til bare 3% rente gitt... Tenker du virkelig helt seriøst på å ta opp lån her? Eller lurer du på om du bør rapportere det noe sted? Jeg for min del ville sett etter muligheter for å gjøre det sistnevnte.
Blair Skrevet 1. oktober 2011 #5 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg klarer ikke holde meg for god til å spørre: er du dum? Hvem tror på sånt som dette? Selvsagt er det svindel! Har alltid lurt på hvordan det er mulig å la seg lure av slike åpenbare svindler. Du kan vel ikke seriøst mene at dette er noe du vurderer/finner fristende? Ah, tell til ti... 3
Gjest Blondie65 Skrevet 1. oktober 2011 #6 Skrevet 1. oktober 2011 Flere ganger har jeg fått tilbud på mail fra ukjente adresser om å ta opp et lån med 3% rente i året. Jeg er i bunn og brunn veldig skeptisk på dette, fordi det er for godt til å være sant. Men tanken på at jeg får tilbudene på mail, og at renten er såpass liten blir jeg nervøs. Det er ganske fristende å ta opp et slikt lån, men er det egentlig 100% sikkert? Mailen er slik: Kjære herr / fru. Er du en bedrift mann eller kvinne? Er du i enhver økonomisk stress eller trenger dere midler til å starte opp din egen bedrift? Har du en lav kreditt score og du finner det vanskelig å få lån fra lokale banker og andre finansinstitusjoner institutter? løsningen på dine økonomiske problem er BEN WILSON LÅN FIRM. Google er din gode venn: A warning - the fake loan offer scam
Inx Skrevet 1. oktober 2011 #7 Skrevet 1. oktober 2011 Svindel, for å få lånet må du helt sikkert betale en viss sum for å frigjøre midlene etc. en viss sum blir raskt til en viss sum til osv. osv. og du ser aldri noe til lånet
Jarnia Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. oktober 2011 Det er klart jeg ikke har tenkt til å ta opp et lån, så trangsynt er jeg heller ikke. Hadde bare vært veldig deilig om det ikke var svindel. Er det mulig å rapportere slike tilfeller, har en del adresser.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. oktober 2011 #9 Skrevet 1. oktober 2011 Det er klart jeg ikke har tenkt til å ta opp et lån, så trangsynt er jeg heller ikke. Hadde bare vært veldig deilig om det ikke var svindel. Er det mulig å rapportere slike tilfeller, har en del adresser. Helt nederst i den linken jeg sendte kan du rapportere - men de har jo allerede den du nevnte. Utover det er dette kriminalitet / svindelforsøk som garantert ikke holder til i Norge, så hvem rapporterer du til? Du KAN selvsagt rapportere til Gmail at deres gode navn og rykte blir brukt til dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå