Gjest milli Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Jeg trenger grunner for å holde meg igjen her hjemme. Jeg har en fryktelig lyst til å pakke alle tinga våre og bare flytte langt langt bort. På andre siden av landet. Det er så mye som skjer i mitt privat liv at jeg bare har lyst til å pakke med meg ungene og begynne på nytt en helt ny plass. Så hvorfor ikke? Er det noe som burde holde meg igjen? Jeg bor ikke med barnefar, snakker med han en sjeldent gang i blandt. Så han tenker jeg faktisk ikke på når det gjelder dette. Men det er jo ikke verre enn å bare flytte tilbake om det er verre å komme seg vekk fra alt? Hva burde jeg tenke på når det gjelder barna? Burde man ha dårlig samvittighet for å ha lyst til å glemme alt og begynne på nytt med de en annen plass? Knotete skrevet kanskje, men håper det er forståelig nok.
Gjest Survival Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Man kan ikke rømme fra problemene sine. Og det vil skape nye problemer at du river vekk barna dine fra sitt kjente, behagelige nærmiljø hvor de har vokst opp, fått seg venner og tilbragt alle sine dager til nå.
Gjest milli Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 Men barn er jo ganske tilpassningsdyktige. kontakt med familie vi har kan holdes med telefon/skype. og de blir sikkert fort kjent med nye i barnehage på en nye plassen. det hadde bare vært så deilig å slippe å se de som smerter hjerte mitt å se.
Gjest Survival Skrevet 30. september 2011 #4 Skrevet 30. september 2011 Jeg syns ikke det er rettferdiggjort å flytte barn halvveis over landet dersom det ikke er strengt nødvendig, selv om at barn kan venne seg til et nytt sted kjapt. Barn trenger stabilitet og trygghet.
Nerdemamma Skrevet 1. oktober 2011 #5 Skrevet 1. oktober 2011 Har barnefar noe kontakt med barna? Vil du virkelig være så egoistisk og ond at du vil stjele barna vekk fra sin far? Vil du virkelig få det stempelet på deg resten av livet? Jeg kjenner ei som gjorde det du tenker på. Hun pakket kofferten og stakk av med barna. Hun sliter nå med advokater på ryggen, ingen jobb eller penger. Ikke en eneste venn og rebelske småbarn. Vil du virkelig deg selv og andre så vondt?
Gjest milli Skrevet 1. oktober 2011 #6 Skrevet 1. oktober 2011 Han har sjeldent kontakt med barna, og jeg regner med at det ikke hadde vært så vanskelig å oppretteholde det lille de ser han. han bor ikke her en gang selv.
palle Skrevet 1. oktober 2011 #7 Skrevet 1. oktober 2011 det er klart du kan gi deg og familien en ny start! jeg aner ikke hva problemene går ut på, men i en del tilfeller kan det klart hjelpe å komme litt på avstand. snakk med barna om det, de bør se livet deres i dag som problemfyllt og ha lyst til å flytte de og, ellers er du egoistisk. jeg tror du vet det selv også, om problemene følger etter, eller om det hjelper å dra...
makkapakka Skrevet 1. oktober 2011 #8 Skrevet 1. oktober 2011 jo du kan flytte til annen del av landet, men før du flytter så må du rydde opp i problemene dine slik at du er fornøyd, før du flytter. Problemene forsvinner ikke, de blir som regle med på flyttelasset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå