sol i sinnet Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Jeg er ruger etter mitt 2. ivf forsøk.. Jeg prøvde akupunktur for 1.5 år siden, som ett steg i det og prøve å bli gravid, det hjalp jo ikke som dere skjønner... MEN jeg fikk mere energi, og kortet ned spottingen før mens(mensen kom kraftig igang, uten 3-4 dager med spottig først) Jeg var heller ikke syk i perioden jeg holdt på ( 7mnd) og jeg jobber i bhg, og der går det litt av hvert til tider ;D Det jeg vil frem til er at jeg har positive erfaringer med AKU, men jeg lurer på om noen andre har prøvd det under ruging?? AKU damen sa at det var veldig positivt.. Vil jo ikke gjøre noe "feil" Men tanker at det kan jo ikke skade?? Noen som vil dele pos/neg erfaringer med meg?? På forhånd takk
sol i sinnet Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #2 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg er ruger etter mitt 2. ivf forsøk.. Jeg prøvde akupunktur for 1.5 år siden, som ett steg i det og prøve å bli gravid, det hjalp jo ikke som dere skjønner... MEN jeg fikk mere energi, og kortet ned spottingen før mens(mensen kom kraftig igang, uten 3-4 dager med spottig først) Jeg var heller ikke syk i perioden jeg holdt på ( 7mnd) og jeg jobber i bhg, og der går det litt av hvert til tider ;D Det jeg vil frem til er at jeg har positive erfaringer med AKU, men jeg lurer på om noen andre har prøvd det under ruging?? AKU damen sa at det var veldig positivt.. Vil jo ikke gjøre noe "feil" Men tanker at det kan jo ikke skade?? Noen som vil dele pos/neg erfaringer med meg?? På forhånd takk INGEN???!!! Som har erfaringer de vil dele?? :D
Athene Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 INGEN???!!! Som har erfaringer de vil dele?? :D Det finnes neppe det store utvalget av de som har erfaring med akupunktur+IVF her inne Men det står i informasjonsheftene jeg har fått vedrørende prøverør at mange bruker akupunktur i forbindelse med infertilitetsbehandling, og at man selv eventuelt kan ta kontakt med akupunktur. Så det gjør neppe noen skade. Hør med fertilitetsklinikken du bruker for sikkerhets skyld. Det har vel ingen bevist effekt, eller så ville fertilitetsklinikkene bedt alle gjennomføre dette. Men dersom du mener at akupunktur gir deg noe, og har positive erfaringer fra tidligere, kan det jo ikke skade heller.
sol i sinnet Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2011 Det finnes neppe det store utvalget av de som har erfaring med akupunktur+IVF her inne Men det står i informasjonsheftene jeg har fått vedrørende prøverør at mange bruker akupunktur i forbindelse med infertilitetsbehandling, og at man selv eventuelt kan ta kontakt med akupunktur. Så det gjør neppe noen skade. Hør med fertilitetsklinikken du bruker for sikkerhets skyld. Det har vel ingen bevist effekt, eller så ville fertilitetsklinikkene bedt alle gjennomføre dette. Men dersom du mener at akupunktur gir deg noe, og har positive erfaringer fra tidligere, kan det jo ikke skade heller. Hvorfor i alle dager skulle jeg ikke finne det her?? Ganske kjent sak at mange ivf, ere prøver aku under, før og etter bhg! Det er også et tilbud på mange av ivf klinikkene, men ikke på ullevål!! Det har vel kanskje ingen bevist effekt, men hos aku damen jeg gikk til for 1.5 år siden(hun er spesialist innen infertilitet og aku) Så kunne man vise til tall på over 50 % av damer som beholdt, etter innsett av emryo.. Når de BRUKTE aku!! De andre tallene var på 30 % og noe, for og beholde på de som IKKE ble behandlet med aku. Dette er ganske gode tall om du spør meg...
Athene Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Hvorfor i alle dager skulle jeg ikke finne det her?? Ganske kjent sak at mange ivf, ere prøver aku under, før og etter bhg! Det er også et tilbud på mange av ivf klinikkene, men ikke på ullevål!! Det har vel kanskje ingen bevist effekt, men hos aku damen jeg gikk til for 1.5 år siden(hun er spesialist innen infertilitet og aku) Så kunne man vise til tall på over 50 % av damer som beholdt, etter innsett av emryo.. Når de BRUKTE aku!! De andre tallene var på 30 % og noe, for og beholde på de som IKKE ble behandlet med aku. Dette er ganske gode tall om du spør meg... Herregud da, det var jo bare et svar på ditt spørsmål om hvorfor ingen svarte deg. Det er generelt få langtidsprøvere på prøverforument, og bare noen få IVFere. Og de som har lykkes med IVF har gått over til graviditetsforumet. Jeg har hengt rundt her i nesten fem år, så har god oversikt over hva slags prøvere som henger her inne og hva som er forsøkt... Forstår virkelig ikke vitsen med å være så krass og uhøflig, særlig når jeg er den eneste som gidder å svare deg etter at spørsmålet har ligget her i nesten to døgn. Hvis du mener at du kan dette og at det hjelper er det jo bare å kjøre på, i stedet for å stille et spørsmål her inne.
sol i sinnet Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Herregud da, det var jo bare et svar på ditt spørsmål om hvorfor ingen svarte deg. Det er generelt få langtidsprøvere på prøverforument, og bare noen få IVFere. Og de som har lykkes med IVF har gått over til graviditetsforumet. Jeg har hengt rundt her i nesten fem år, så har god oversikt over hva slags prøvere som henger her inne og hva som er forsøkt... Forstår virkelig ikke vitsen med å være så krass og uhøflig, særlig når jeg er den eneste som gidder å svare deg etter at spørsmålet har ligget her i nesten to døgn. Hvis du mener at du kan dette og at det hjelper er det jo bare å kjøre på, i stedet for å stille et spørsmål her inne. Jeg var ikke kvass... men forstår ikke helt hvor du vil hen?? Få langtidsprøvere? Og bare noen få ivfere? Vi er jo flere her jo som er på samme tråd.. Men tenkte det nådde ut til de som var på den andre ivf tråden å!! Om jeg KAN dette?? kan vel diskuteres, men som du sikkert vet etter og ha "hengt rundt her" i nesten 5 år, så plukker man opp litt infor her og der, og graver man dypere så finner man litt info også.. Men jeg vil ikke bare ha tall, jeg ville ha egne erfaringer også... Er du ivf.er selv??? PS: glemte det, at man blir oppfattet som kvass når man ikke strør om seg med smiletegn... kanskje litt lettere og "tyde" en mld med ikoner!! Endret 2. oktober 2011 av sol i sinnet
Athene Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg var ikke kvass... men forstår ikke helt hvor du vil hen?? Få langtidsprøvere? Og bare noen få ivfere? Vi er jo flere her jo som er på samme tråd.. Men tenkte det nådde ut til de som var på den andre ivf tråden å!! Om jeg KAN dette?? kan vel diskuteres, men som du sikkert vet etter og ha "hengt rundt her" i nesten 5 år, så plukker man opp litt infor her og der, og graver man dypere så finner man litt info også.. Men jeg vil ikke bare ha tall, jeg ville ha egne erfaringer også... Er du ivf.er selv??? PS: glemte det, at man blir oppfattet som kvass når man ikke strør om seg med smiletegn... kanskje litt lettere og "tyde" en mld med ikoner!! I forhold til andre forum som er spesielt rettet mot gravide er det få IVFere, og det er kun noen få som har flere forsøk bak seg. Det er derfor få som har erfaring akkurat på det området du her etterlyser. Ja, jeg er IVFer selv. Jeg er også i overkant glad i legevitenskap og motstander av alternativ medisin. Men jeg anerkjenner akupunktur i enkelte sammenhenger. Det er fullt mulig jeg forsøker selv på et av mine forsøk, men jeg har liten tro på at det har noe å si fra eller til. Det finnes 2-3 studier som viser til at akupunktur + prøverør har noe for seg, da det øker blodgjennomstrømmingen til uturus. Men det finnes også en del studier som viser at det ikke har noe å si. Dersom det er blodgjennomstrømmingen det går på skulle jeg tru et-par gode orgasmer, en varmeflaske og en treningsøkt har bedre effekt enn noen nåler. En av mine favorittstudier på området IVF og alternativ behandling parallelt sammenlignet en større gruppe som gjennomgikk prøverør, der en viss andel benyttet alternative behandlinger som skulle hjelpe på suksessraten ved prøverør. Denne konkluderte med at i gruppen som brukte alternative behandlinger ble 30% færre gravide enn de som ikke gjorde noe spesielt for å lykkes. Hva akupunktøren skryter av mtp statestikk skal man ikke legger for mye i, de er like mye underlagt legevitenskapens krav som en naturmedisiner. I din situasjon hadde jeg forholdt meg til det fertilitetsklinikken sier. Det fertilitetsklinikken min sier er at mange velger å prøve akupuntur, men at det ikke har noen bevist effekt, men at det heller ikke skader. Men spør du om erfaringer vil du nok høre fra enkelte som har opplevd å bli gravide akkurat det forsøket de prøvde akupunktur (og ville blitt gravide uansett) og enkelte som ikke har opplevd at det hadde effekt (og som ikke hadde blitt gravide uansett). Og det var ikke mangelen på ikoner, det var mer overdreven bruk av utropstegn og spørsmålstegn som gjør at du oppfattes krass, dette er en uting i skriftelig språk. 1
sol i sinnet Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2011 I forhold til andre forum som er spesielt rettet mot gravide er det få IVFere, og det er kun noen få som har flere forsøk bak seg. Det er derfor få som har erfaring akkurat på det området du her etterlyser. Ja, jeg er IVFer selv. Jeg er også i overkant glad i legevitenskap og motstander av alternativ medisin. Men jeg anerkjenner akupunktur i enkelte sammenhenger. Det er fullt mulig jeg forsøker selv på et av mine forsøk, men jeg har liten tro på at det har noe å si fra eller til. Det finnes 2-3 studier som viser til at akupunktur + prøverør har noe for seg, da det øker blodgjennomstrømmingen til uturus. Men det finnes også en del studier som viser at det ikke har noe å si. Dersom det er blodgjennomstrømmingen det går på skulle jeg tru et-par gode orgasmer, en varmeflaske og en treningsøkt har bedre effekt enn noen nåler. En av mine favorittstudier på området IVF og alternativ behandling parallelt sammenlignet en større gruppe som gjennomgikk prøverør, der en viss andel benyttet alternative behandlinger som skulle hjelpe på suksessraten ved prøverør. Denne konkluderte med at i gruppen som brukte alternative behandlinger ble 30% færre gravide enn de som ikke gjorde noe spesielt for å lykkes. Hva akupunktøren skryter av mtp statestikk skal man ikke legger for mye i, de er like mye underlagt legevitenskapens krav som en naturmedisiner. I din situasjon hadde jeg forholdt meg til det fertilitetsklinikken sier. Det fertilitetsklinikken min sier er at mange velger å prøve akupuntur, men at det ikke har noen bevist effekt, men at det heller ikke skader. Men spør du om erfaringer vil du nok høre fra enkelte som har opplevd å bli gravide akkurat det forsøket de prøvde akupunktur (og ville blitt gravide uansett) og enkelte som ikke har opplevd at det hadde effekt (og som ikke hadde blitt gravide uansett). Og det var ikke mangelen på ikoner, det var mer overdreven bruk av utropstegn og spørsmålstegn som gjør at du oppfattes krass, dette er en uting i skriftelig språk. Takk for info. Du har ikke vært igjennom noen runder enda? Jeg er veldig klar over at man hører positivt fra de som opplever graviditet i sammenheng med ett eller annet, måtte det være yoga eller aku osv. Men Jeg opplever også at legevitenskapen er veldig negativ til ting som ikke er helt tradisjonellt, Hun jeg har gått til(aku) har samarb med fastlegekontoret her og er en av de beste(godt omtalt, og har mange beh, statestikker osv og vise til) men jeg opplevde også at hun "trodde " litt for mye på sin egen medisin, sa noe sånt som at "her blir det barn etterhvert vet du" og jeg kjente at det toppet seg litt da vi gikk inn i vårt 2.år som prøver. Jeg har nok litt hang til både legevitenskap(med 2 foreldre som er leger) Og litt til det alternative.I disse årene som prøver har jeg ikke hengt med på div kurer osv, men da aku er blitt en meget kjent behandlingsform så ville jeg forhøre meg lit om dette! Ser nå at jeg får finne et annet forum. Evt holde meg på ivf tråden.. Det er mange ting som er uting, i språk og andre steder.. Meeeen jeg henger meg skjeldent opp i det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå