Gå til innhold

Er du kreativ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du kreativ, som om at du bare føler sterkt for å bruke fantasien din og skape noe? Føler du at du får levd ut kreativiteten din, eller brenner du inne med den? Hva skaper du? Hva hindrer deg i å leve ut kreativiteten din?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er nok litt kreativ. Det er vel derfor at jeg aldri føler meg helt på "hjemmebane" i min jobb som sekretær. Vet innerst inne at jeg skulle ha valgt en helt annen type utdannelse og jobb da jeg var yngre.

Nå er det for sent. Jeg har nådd en alder hvor jeg tenker mer og mer på pensjonsalder og er veldig takknemlig for at jeg har en jobb som vil gi meg en romslig og trygg økonomi som pensjonist.

Så jeg får heller satse på å fortsatt bruke mine kreative gener på privaten og på hobbybasis.

Skrevet

Ja, jeg er nok litt kreativ. Det er vel derfor at jeg aldri føler meg helt på "hjemmebane" i min jobb som sekretær. Vet innerst inne at jeg skulle ha valgt en helt annen type utdannelse og jobb da jeg var yngre.

Nå er det for sent. Jeg har nådd en alder hvor jeg tenker mer og mer på pensjonsalder og er veldig takknemlig for at jeg har en jobb som vil gi meg en romslig og trygg økonomi som pensjonist.

Så jeg får heller satse på å fortsatt bruke mine kreative gener på privaten og på hobbybasis.

Hvorfor sier du det? Moden kreativitet er den flotteste.

Skrevet

Hvorfor sier du det? Moden kreativitet er den flotteste.

Joda, er veldig glad for at jeg har kreative evner, men det er ikke noe jeg kunne levd av uten å ha skikkelig utdannelse og startet for mange år siden.

Nå er jeg separert og "over middagshøyden" :fnise: (48 år) så mine kreative evner får glede meg i hverdagen. Sekretærjobben får være min profesjonelle bane frem til pensjonsalder, er egentlig veldig fornøyd sånn sett.

Skrevet

JA!

:)

Bobler over av ting jeg har lyst å lage, ideer, tanker bare strømmer - dog tiden til å få gjort noe med alt er altfor kort! :)

Jeg tegner, maler, syr, strikker, hekler, perler, snekrer, osv...

Har alltid minst 5 prosjekter på gang.

Har heldigvis en jobb jeg kan være kreativ i også:D

Skrevet

Det overrasker meg egentlig at det er så få kreative mennesker her på KG. Jeg har vært her lenge (under et annet nick) og det er jo mange som gir uttrykk for at det er ting de har lyst til å gjøre, men at de er så opptatt av menn og barn og jobb og sånt. Har kreativitetsfølelsen forsvunnet da, eller?

Skrevet

Jeg har 3 småbarn og mann, men det er utrolig hva man får til likevel, bare man setter igang! :)

Skrevet (endret)

Har så mye kreativitet at det bobler over iblant, men jeg sliter med å få kanalisert det ut.

Begrensingene mine er både psykisk og økonomisk.

Jobbmessig får jeg ihvertfall ikke ut noe av det, sånn går det når man må ta det en får selv om en har utdanning. Men det sliter på meg.

Endret av Cordelia
Skrevet

Ja, jeg er kreativ, har også utdanning innen kreative fag og har jobbet noen år med relevante ting. Men syntes stresset egentlig tok mer energi enn det ga. Er heller ikke kreativ av typen "må få ut viktige følelser og tanker", det er vel mer en generell greie at jeg er løsningsorientert og har ideer som er originale. Det får jeg uttelling for innen helt andre felt også - nå jobber jeg innen realfag og trives bedre enn noensinne...

Skrevet

Ja, jeg er ganske kreativ. Jeg ble kåret til "klassens kunstner" på ungdomskolen.

Dessuten har jeg god fantasi som kommer i god bruk når jeg skriver.

:jepp:

Skrevet

Jeg er vel kreativ, men kanskje ikke på den måten TS mener? Skulle gjerne hatt mer tid og mulighet til å male og tegne. Pleide å danse før, men det føler jeg at jeg har vokst i fra merkelig nok. Det samme med teater/drama - men da jeg drev med det likte jeg det veldig godt, spesielt impro-delen.

Heldigvis synger jeg (elsker det!), og opptrer innimellom, så jeg har litt press på meg til å sette av tid til å øve - hadde jeg ikke hatt musikken hadde jeg nok gått på veggen hehe

Gjest Applecore
Skrevet

Ja, jeg er kreativ.

Jeg elsker å tegne, men er ikke så veldig god å å gjøre ting ferdig, så har alltid en haug med prosjekter som surrer og går i et noe uforutsigbart tempo :gjeiper:

Nå i det siste har jeg drevet mye med digital tegning og mixed media, og lager for det meste fantasibilder, litt tegneserieaktige; noen litt humoristiske, og andre veldig dystre.

Føler ofte at jeg ikke får laget det jeg vil - at jeg ikke har teknikken inne eller at ideen ikke er ordentlig moden og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få klekket den ut osv osv. Forkaster/gir opp mye av det jeg begynner på... Tenker at jeg mangler et eller annet for at det skal bli skikkelig bra!

Og så ergrer jeg meg over at jeg ikke har vært frisk nok til å gjøre det som var planen min - å komme meg på en eller annen høyskole der de underviser i kunst/illustrasjon osv.

Synes at jeg må finne ut av så mye selv når det gjelder teknikker og materialer og løsninger og komposisjon osv, og at det er så mye jeg ikke kan eller vet om.

• Liker 1
Skrevet

Det varierer, men jeg er ihvertfall glad i å holde på med kreative ting. Jeg har gått en kreativ linje på videregående, medier og komunikasjon. Der på linjen var jeg av de gjennomsnittlige kreative.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...