Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2003 #1 Skrevet 3. desember 2003 Går fast til hudpleier, men det hender jo at jeg får noen kviser i mellom de ukene jeg er hos henne. Men jeg vil jo gjerne kvitte meg med dem, og det ender gjerne med at jeg klemmer på kvisene. Men det blir jo dessverre stygge sår etter at jeg har klemt, som etter følges av arr. Noen gode råd for å unngå dette?
veslepus Skrevet 4. desember 2003 #2 Skrevet 4. desember 2003 Sliter med samme problemet selv --- har som regel alltid noe som jeg har lyst til å plukke på... Blir veldig glad for råd jeg også :D
chimp Skrevet 4. desember 2003 #3 Skrevet 4. desember 2003 Jeg syns det er veldig dumt å holde på å klemme på kviser og sorte prikker. Min eldre søster har holdt på med det samme i alle år, fordi hun ikke kunne la være, og idag har hun store hakk og kratere i huden som ikke lar seg helbrede. Jeg har aldri, aldri klemt ut så mye som en kvise, fordi jeg syns det er både vondt og vanskelig. I puberteten brukte jeg Clerasil og det holdt stort sett problemene på avstand. Et el annet spritholdig hudvann kan vel påføres kvisene, så de skrumper inn, hvis du ikke har tålmodighet til å la det gå sin naturlige gang med dem. Men v å klemme ut kviser selv, tror jeg dere gjør dere selv en bjørnetjeneste. Tror det er veldig, veldig vanskelig å gjøre dette på en så skånsom måte at huden ikke blir skadet.
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2003 #4 Skrevet 4. desember 2003 Du har nok rett i at man burde la proffesjonelle ta seg av dette. Men hvis jeg får en kvise eller to i mellom de ukene jeg skal til hudpleier, klarer jeg ikke å la den være i fred. Synes de er skjemmende, og vil dermed plukke de bort. Men det må jo være teknikker som er bedre enn andre. Får når min hudpleier plukker, blir det jo ikke arr og stygt. Så man burde jo praktisk talt kunne lært seg å plukke på samme måte. Litt klønete skrevet, men jeg håper dere skjønner.
Gjest Étoile Skrevet 4. desember 2003 #5 Skrevet 4. desember 2003 Jeg har fått beskjed av hudpleier at det er greit å stikke hull på kvisen selv hjemme. Man steriliserer en nål vha en lighter eller alkohol, og stikker forsiktig der det er gult. Så klemmer du forsiktig med en kleenex mellom hendene. Det er kjempeviktig å ikke klemme for hardt, da får man stygge merker. Man må også passe på at hendene er nyvaskede.
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2003 #6 Skrevet 4. desember 2003 okay, det var fint å høre at det er lov. Men gjelder det bare gule kviser? Hva med sorte hudormer?
Gjest Étoile Skrevet 4. desember 2003 #7 Skrevet 4. desember 2003 Sorte hudormer: dampe først, så slipper man å klemme hardt for at de skal "løsne". Og ikke klemme for hardt, hold neglene unna, bruk kleenex -så unngår man arr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå