Potetgull Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Jeg stekte pannekaker i stad, og da jeg hadde skrudd av stekeplaten og satt stekepanna til side satt jeg i stua og spiste. Pusen var såklart inne på kjøkkenet og snuste rundt, og plutselig hørte jeg stekespaden gå i gulvet, og pusen kom pilende ut fra kjøkkenet og vasket febrilsk poten sin.. Hun har ALDRI gjort noe slikt tidligere, fordi hun vet godt at hun ikke får lov til å være oppe på benken osv på kjøkkenet, så jeg ble litt sjokkert. Jeg ble jo redd for den lille pusen min, så jeg tok henne fort med til badet for å holde poten under kaldt vann, men da vet jo de fleste katteeiere at det ble tredje verdenskrig her.. Hun virker ikke som om det plager henne sånn kjempemye, annet enn at hun slikker poten ganske ofte.. Er det noe jeg kan gjøre for at hun ikke skal ha vondt? Syns så synd på henne, fordi de små potene er jo så følsomme..
Moscato Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Smør med aloe vera, og følg med på om hun får blemmer.
Gjest Lille-pus Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 (endret) Lunkent/kuldslått vann, så lenge som mulig (det er ikke nødvendigvis helt umulig.... jada, jeg vet om enklere oppgaver ). Badekaret kan brukes, dusjkabinettet kan absolutt brukes. Er det vinter og snø så åpne døren og sett pus ut i snøen. 15 minutter er anbefalt for brannskade av denne typen hos mennesker, så de 15 minuttene kan fungere som en retningslinje for kattepoter også Aloe vera bør fungere bra, spesielt om du har den rene gele-utgaven uten tilsteningsstoffer av noe slag Dersom det dannes blemmer så tar du kontakt med vetrinæren Endret 30. september 2011 av Lille-pus
Gjest Mamma_Jeg? Skrevet 30. september 2011 #4 Skrevet 30. september 2011 Åh stakkars pus! Kanskje du kan kjøpe brannsalve e.l på et nattåpent apotek hvis du har det i nærheten?
Gjest Lille-pus Skrevet 30. september 2011 #5 Skrevet 30. september 2011 Kanskje du kan kjøpe brannsalve e.l på et nattåpent apotek hvis du har det i nærheten? Tanken er god, men du skal være uhyre forsiktig med å bruke menneskemedisin til dyr, det gjelder spesielt preparater som dyret kan/vil komme til slikke i seg. 1
Potetgull Skrevet 30. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2011 TS her Jeg tror nok ikke hun brant seg noe særlig, fordi når jeg tenkte meg om så var det et kvarter siden stekeplaten ble brukt, så hun skvatt vel bare litt av at det var litt ekstra varmt der Hun ser ikke ut til å ha noe problemer med poten, ettersom hun "baker brød" som bare det og virker ikke som om hun har noe vondt Men takk for svar! Ganske kjekt å vite til en evt. neste gang
Gjest Mamma_Jeg? Skrevet 30. september 2011 #7 Skrevet 30. september 2011 Tanken er god, men du skal være uhyre forsiktig med å bruke menneskemedisin til dyr, det gjelder spesielt preparater som dyret kan/vil komme til slikke i seg. Ja selvfølgelig. Tenkte meg ikke helt om der.. Syntes bare så synd på pusen
Gjest Mamma_Jeg? Skrevet 30. september 2011 #8 Skrevet 30. september 2011 Hun ser ikke ut til å ha noe problemer med poten, ettersom hun "baker brød" som bare det og virker ikke som om hun har noe vondt awww kaller dere det også "bake brød"... så søtt! (vi har også ei lita jentepus som "baker brød" titt og ofte.. )
Nio Skrevet 30. september 2011 #9 Skrevet 30. september 2011 Stakkar pusen, hørs veldig vondt ut.. Om poten noengang må holdes under vann igjen kan det være smart å lage en ''katteburrito'' med et pledd sånn at bare hode og den ene poten er fri.
Potetgull Skrevet 30. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 30. september 2011 awww kaller dere det også "bake brød"... så søtt! (vi har også ei lita jentepus som "baker brød" titt og ofte.. ) Hihi, ja, jeg klarer ikke å finne på noe bedre å kalle det! De er så gode når de ligger og koser seg og baker brød
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå