AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Vi har en 3-4 år gammel tv som har fått et kraftig rødskjær i det siste. Folk ser ut som de har hatt en mislykket selvbruningskatastrofe, og knallrøde ting som jordbær, leppestift osv ser selvlysende ut. Skikkelig ubehagelig å se på uten solbriller. Vi har prøvd å justere på fargene, men det blir ikke bedre. Er det tv-en som er i ferd med å takke for seg, eller er det noe feil bare med den delen som skal justere fargene? Hva tror dere? Hva kan vi gjøre?
Hoppetaujenta Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 (endret) Bilderøret er i ferd med å si farvel? Jeg har i alle fall slikt i min mastodont-gammel-tv, men vet ikke om det heter noe annet i de nye flate... Endret 30. september 2011 av Margareth
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 Bilderøret er i ferd med å si farvel? Jeg har i alle fall slikt i min mastodont-gammel-tv, men vet ikke om det heter noe annet i de nye flate... Det er vel ikke bilderør i flatskjermer? Tror jeg. Ganske sikkert. Kanskje. Jeg er amøbe på moderne teknologi (gammel teknologi også for den del ), så jeg har null peiling på hva det heter inni der nå. Synes uansett 3-4 år er kort levetid for en tv. Er det ikke meningen at de skal leve lenger enn det? Jeg husker jeg skjemtes over tv'n foreldrene mine hadde da jeg var 16. Den var 13 år gammel... Nå har jeg ingen forhåpninger (eller ønske for den del) om at denne tv'n skal vare i 13 år, men mer enn 3-4 år hadde jeg regnet med. Kanskje 6-7? TV'n er ellers helt fin. Ingen andre feil eller forstyrrelser. TS
Hoppetaujenta Skrevet 30. september 2011 #4 Skrevet 30. september 2011 Hvor blir det av de teknisk anlagte da? Kom igjen og øs av deres viten.
Heart Skrevet 1. oktober 2011 #5 Skrevet 1. oktober 2011 Det er vel ikke bilderør i flatskjermer? Tror jeg. Ganske sikkert. Kanskje. Det stemmer helt, og siden hvert enkelt fargepunkt på skjermen styres individuelt, er det veldig usannsynlig at rødskjær i hele bildet skyldes feil i selve panelet. Det er nok snarere en feil i en av billedkretsene. Har du flere, eh, dingser tilkoblet TVen (dekoder/DVD/Blu-Ray/Playstation etc), og har du i såfall samme problem uansett hvilken inngang på TVen som brukes? Synes uansett 3-4 år er kort levetid for en tv. Er det ikke meningen at de skal leve lenger enn det? Indeed it is. Derfor har du 5 års reklamasjonsrett (og muligens også garanti fra produsenten, men den trenger du ikke så lenge forbrukerkjøpsloven gir deg 5 år). Her er det bare å reklamere ivei, så snart du har forsikret deg om at feilen ikke ligger i en av boksene som er tilkoblet TVen.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Det stemmer helt, og siden hvert enkelt fargepunkt på skjermen styres individuelt, er det veldig usannsynlig at rødskjær i hele bildet skyldes feil i selve panelet. Det er nok snarere en feil i en av billedkretsene. Har du flere, eh, dingser tilkoblet TVen (dekoder/DVD/Blu-Ray/Playstation etc), og har du i såfall samme problem uansett hvilken inngang på TVen som brukes? Indeed it is. Derfor har du 5 års reklamasjonsrett (og muligens også garanti fra produsenten, men den trenger du ikke så lenge forbrukerkjøpsloven gir deg 5 år). Her er det bare å reklamere ivei, så snart du har forsikret deg om at feilen ikke ligger i en av boksene som er tilkoblet TVen. Ah, tusen takk, Heart! Vi har dvd-spiller og dekoder koblet til tv'n. Skal få sjekket det som du spør om her når samboeren er tilgjengelig. Ja, sååå teknisk ukyndig er jeg faktisk. Håper vi får fiksa det. Men for sikkerhets skyld skal jeg lese litt på forskjell på reklamasjon og garanti. Greit å være godt rustet før man eventuelt må ta opp en diskusjon med Elkjøp. TS
meca Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg har opplevd akkuart det samme i det siste, kan det være noe med sendingene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå