Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal av å være arbeidsledig! Selv om jeg studerer og derfor fyller dagene med det, har jeg så lyst på en jobb. Man trenger jo alltids mer penger enn hva studielånet gir. Flere som føler det samme som meg?

Har du noen tips til hva jeg kan gjøre for å få en jobb? Jeg kikker på nav og finn hver eneste dag, men det er lite som dukker opp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med sykehjem? Eller stikke innom noen butikker for å høre om behov for ekstrahjelp/helgestillinger? Alt etter smak og behag ;) Selv fikk jeg lett jobb i hjemmetjenesten uten noe som helst erfaring f.eks :)

Skrevet

Vikarbyrå

Skrevet

Ta kontakt med sykehjem i nærheten, de har nesten helt sikkert behov for tilkallingsvikarer. Men vær da også klar over at du da kanskje må stille på jobb på kort varsel.Og de som stiller opp får også tilbud om flere vakter....

Men.... om du ikke kan tenke deg å jobbe tett på eldre,la det være. Eldre i institusjon trenger mye hjelp, og de er i en ekstremt sårbar situasjon. De er på mange måter ved livets endestasjon, og det å være avhengig av hjelp til alt eller det meste er en utfordring i seg selv.Hvordan vi utfører hjelpen har alt å si!

Skrevet

Ta kontakt med sykehjem i nærheten, de har nesten helt sikkert behov for tilkallingsvikarer. Men vær da også klar over at du da kanskje må stille på jobb på kort varsel.Og de som stiller opp får også tilbud om flere vakter....

Men.... om du ikke kan tenke deg å jobbe tett på eldre,la det være. Eldre i institusjon trenger mye hjelp, og de er i en ekstremt sårbar situasjon. De er på mange måter ved livets endestasjon, og det å være avhengig av hjelp til alt eller det meste er en utfordring i seg selv.Hvordan vi utfører hjelpen har alt å si!

Tror nok ikke sykehjem er noe for meg..Helt enig med deg at man ikke bør jobbe med eldre hvis man ikke føler det er noe for en, de har rett på folk som er der for dem og ønsker å hjelpe.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Butikkar i nærleiken kan kanskje trenge ekstrahjelper, er det ein matbutikk kan du i tillegg får bonusen ved rabatt på daglegvarer.

Skrevet

Av nysgjerrighet, har du utdanning, eller noen kompetanse? Du er født i 1992?

Skrevet

Finn og NAV var gode kilder for annonser før, men etterhvert som bemanningsbyråene har tatt over rekrutteringen for de store bedriftene, så er det de som sitter på kortene

Meld deg hos et bemanningsbyrå. Du må først melde deg inn på nett, og deretter går du til kontoret deres personlig og ber om et møte (ellers svarer de aldri)

Litt flisespikkeri: Før kalte man slike for vikarbyråer, men det er feil benevning. Nettopp fordi bemanningsbyråer kan gi deg både vikariater, deltidsjobb eller heltidsjobb. Har en oppdragsgiver bestemt seg for å beholde deg kan du bli ansatt der og frigjøres fra bemanningsbyrået. Jeg kjenner flere som insisterer på å fortsette å si "vikarbyrå", og det blir litt som den elev/student diskusjonen... :balltre:

Skrevet

Høyskoler og universiteter pleier også å ha en "job shop" ting med utlysninger av deltidsstillinger. Sjekk mulighetene der du studerer.

Skrevet

Anbefaler academicwork! Da kan du skaffe deg en jobb som er studierelevant :)

Skrevet

Av nysgjerrighet, har du utdanning, eller noen kompetanse? Du er født i 1992?

Jeg har ordinær videregående utdanning, men ikke mer enn det. Har jo hatt noen jobber før, mest innen butikk. Født i 92 ja.

Skrevet

Jeg har ordinær videregående utdanning, men ikke mer enn det. Har jo hatt noen jobber før, mest innen butikk. Født i 92 ja.

Hvis du går på vgs er du ikke student og heller ingen utdanning (med mindre du har fagbrev) :filer:

Jeg ville sjekket matbutikker, de trenger nesten alltid folk! Litt kjedelig jobb, men hvertfall en start :)

Skrevet

Hvis du går på vgs er du ikke student og heller ingen utdanning (med mindre du har fagbrev) :filer:

Jeg ville sjekket matbutikker, de trenger nesten alltid folk! Litt kjedelig jobb, men hvertfall en start :)

Hun skriver at hun HAR vgs, ikke går på vgs. Regner med at hun begynte på høyere utdanning denne høsten. De fleste som var russ i våres var født i 92.

Skrevet

Hun skriver at hun HAR vgs, ikke går på vgs. Regner med at hun begynte på høyere utdanning denne høsten. De fleste som var russ i våres var født i 92.

Hun skrev at hun ikke hadde mer enn vgs, så derfor antok jeg at hun ikke hadde startet på høyere utdanning. Godt mulig jeg tar feil altså, men i så fall kan kanskje TS si hva hun studerer? Lettere å komme med relevante jobbtips da:)

Skrevet

Hun skrev at hun ikke hadde mer enn vgs, så derfor antok jeg at hun ikke hadde startet på høyere utdanning. Godt mulig jeg tar feil altså, men i så fall kan kanskje TS si hva hun studerer? Lettere å komme med relevante jobbtips da:)

Hun skriver i startinnlegget at hun studerer, så hvis hun begynte på studier nå i høst så har hun faktisk ingenting annet enn vgs. Hun har jo ikke fullført noen kurs.

Skrevet

Stemmer at jeg nettopp er ferdig med videregående så jeg er student.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...